Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

lyst til og sykle igjen. men må få mer kondisjon enn jeg har.Den er ikke bra.Noen med tips til og komme i form igjen ? Anonymous poster hash: 237b6...c60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sykling er en veldig fin treningsform siden det er lite skader og lett å regulere intensiteten. Det er bare å ta det i ditt eget tempo. Dersom bakkene er problemet må du bare ta det gradvis. Sørg for at du har god tid, sykle på det laveste giret og ta korte pauser når du trenger å ta igjen pusten. Hvis du sykler daglig vil du etterhvert merke at du klarer å ta færre pauser. Ikke gå av sykkelen for å dytte den opp bakken, det hjelper deg ikke på noen måte.

Dersom du ikke føler deg komfortabel med å sykle på veiene anbefaler jeg å se noen youtubevideoer. Jeg anbefaler Morten How Lode og Delveien, begge norske, erfarne syklister som holder til i Oslo. Der kan du lære litt om hvordan du bør plassere deg og oppføre deg i trafikken, og personlig synes jeg det er en fin oppmuntring til å være litt mer selvsikker på sykkel. Hvis du heller vil se utenlandske videoer anbefaler jeg CycleGaz, han har mange gode instruerende videoer om hva en bør passe på, spesielt i mer kompliserte veisystemer.

Når du kommer deg ut på sykkelen vil du etterhvert klare å nyte å suse i 30+ ned bakken (legg deg midt i feltet) uten å tenke på at du skal opp samme bakke om noe timer.

Sykkelen din bør få en grundig vask, puss, oljing og en skikkelig skjekk av gir og bremser før du setter igang, det gjør opplevelsen mye bedre.

Anonymous poster hash: 1f310...44f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...