Gå til innhold

Kresne barn (skolealder)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har 2 barn fra før 7 og 10 år. De spiser ikke frukt eller grønnsaker. bare agurk. De liker ingenting og jeg har ikke peiling hva skal jeg lage til middag. Det blir alltid det samme. Biff, poteter, kylling og ris. Han eldste spiser bare ost på skive og han andre leverpostei.

De er hele tiden godtesyke og sliter ofte med vondt i hodet og magen. Har det noe med vitaminmangel å gjøre? De får en del kjeks og sjokomelk i ukedagene og det er de veldig glad i,men er det bra for barna? det synes ikke jeg.

dere med kresne barn,har dere noen forslag ?

Anonymous poster hash: 9fb82...791
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Mannen har 2 barn fra før 7 og 10 år. De spiser ikke frukt eller grønnsaker. bare agurk. De liker ingenting og jeg har ikke peiling hva skal jeg lage til middag. Det blir alltid det samme. Biff, poteter, kylling og ris. Han eldste spiser bare ost på skive og han andre leverpostei.

De er hele tiden godtesyke og sliter ofte med vondt i hodet og magen. Har det noe med vitaminmangel å gjøre? De får en del kjeks og sjokomelk i ukedagene og det er de veldig glad i,men er det bra for barna? det synes ikke jeg.

dere med kresne barn,har dere noen forslag ?

Jeg var et kresent barn som i tillegg har endel allergier. Jeg spiste ikke annet kjøtt enn svin og kylling, allergisk mot melk og tomater. Jeg har heller aldei vært glad i skinke pålegg, annet enn spekeskinke og salami. Jeg synes ikke de påleggene de liker ee noe å klage på, ost og leverpostei er jo ikke veldig usunt. Jeg tenker også at sjokolademelk er bedre enn ingen melk, sjokoladen er jo ikke veldig sunn, men melken er jo bra for dem. Har forsøkt å lure grønnsaker inn i ting? Jeg husker jeg gjorde det med niesen min, potetmosen ble fort en blanding av poteter, kårabi, sellerirot, brokkoli og blomkål. Da får de i seg ganske mange grønnsaker på engang, mange av de veldig sunne

AnonymBruker
Skrevet

Vondt i hodet, vondt i magen og evinnelig søthug på et så begrenset kosthold ville jeg tatt opp med lege og sjekke ungene at de ikke har intoleranse mot eksempel melk, eller mangler noen viktige mineraler og vitaminer. Og evt hvilke kosttilskudd de bør ha. De mangler ufattelig mange kilder til vitaminer og mineraler med et slikt kosthold.

Sjokomelk og kjeks er ikke mat å vokse på. Og det er et veldig ensidig kosthold de har om de bare spiser biff, kylling, poteter og ris, og en agurk i ny og ne.

Anonymous poster hash: 99aa0...6a6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Han eldste drikker mye melk, ca 1 liter om dagen.

Jeg er bekymret fordi de er store og aktive gutter som trener fotball og håndball.

Faren ser ikke det som et problem. Sønnen min er ,,altetende,, og han er nesten aldri syk og man ser stor forskjell når det gjelder energinivået.

De synes at frukt er ekkelt og jeg har prøvd å lure de ,men de kjenner smaken med en gang .

ts

Gjest Solstråla88
Skrevet

Takk for svar :) Han eldste drikker mye melk, ca 1 liter om dagen.

Jeg er bekymret fordi de er store og aktive gutter som trener fotball og håndball.

Faren ser ikke det som et problem. Sønnen min er ,,altetende,, og han er nesten aldri syk og man ser stor forskjell når det gjelder energinivået.

De synes at frukt er ekkelt og jeg har prøvd å lure de ,men de kjenner smaken med en gang .

ts

Da blir det verre, niesen min merket ikke noe spesielt med den potetmosen, men samtidig fikk hun i seg mye grønnsaker. Melk er bra. De er jo også såpass store st man kan si at de skal smake på den maten du lager, evt spiser de ikke middag blir det ikke mat før kveldsmat. Det gjorde mine foreldre med oss, det var tøft de dagene vi hadde ihjelkokt torsk, men mat må man ha.

AnonymBruker
Skrevet

Melk er bra for kroppen, men det går en grense, og den er en god stund før 1 LITER om dagen.

Anonymous poster hash: 525f7...a52
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er kostholdet til far? Siden han ikke ser problemet?

Anonymous poster hash: 99aa0...6a6
AnonymBruker
Skrevet

vet ikke om det er mulig, men mange barn blir mindre kresen av å få lov til å være med å lage maten før de spiser den. mine spiser ofte mer når de har hjulpet på forhånd. de kutter gjerne litt grønnsaker, smaker litt undeveis, rører i gryter, heller i ting i gryta. det blir en koselig familiestund. de er 3 og 5 år.

Anonymous poster hash: 1764f...cdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...