Gå til innhold

Gardiner i stua


SuperNova

Anbefalte innlegg

Har du korte eller lange gardiner i stua? Eller bare persienner? Eller ingenting?!

Jeg har panelovner rett under noen av vinduene, og kan derfro ikke ha lange gardiner....dumt. Ser det ikke litt rart ut med korte gardiner i stua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lange gardiner i stua, men så har jeg ingen panelovner under vinduene heller da :wink: Jeg synes ikke at det ser dumt ut med korte gardiner iallefall, smak og behag, vet du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har lange gardiner i stua, men det skyldes bl.a. at vi har to verandadører som står inntil vinduene. Jeg synes det er helt feil nå gardinen er kortere enn det den skal dekke.

Personlig synes jeg det er finest med lange gardiner i en stue, men har du bare vanlige vinduer er det greit nok med korte. Er panelovnene dine så brede at gardinene vil dekke dem? Er det en mulighet å henge gardinene lenger ut på siden? Eller trekker du for gardinene hver dag?

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lange gardiner, både på vanlig korte vinduer, verandadør og vinduer som er en mellomting mellom korte og lange. Synes det er finest med lange gardiner i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Panelovnene mine er like brede som vunduet, det vil si at lange gardiner evt. måtte dras langt ut på veggen hvis de ikke skulle henge i veien.

Vel - jeg foretrekker korte gardiner framfor lange gardiner med flammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lange gardiner, og har skrudd av min defekte panelovn under vinduet og bruker heller en frittstående oljeovn som jeg plasserer der det passer. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korte gardiner til vindua ( list under vindua, så det ville sett rart ut med lange gardiner) og så har vi lange gardiner ved verandadøra. Har i tillegg persienner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har lange gardiner på alle stuevinduene mine, har paneloven under. For å unngå brannfare, har jeg skrudd opp en kirsch-stang foran hver panelovn (de fås i 6, 9 og 12 cm dybde, dvs avstand fra veggen). Dette fungerer helt flott, har 3-4 cm avstand fra ovnen til stangen - og dermed til gardina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lange gardiner. To av vinuene i stua er høye og 3 vinduer har vanlig 1x1 meter størrelse. Men gardinene er lange over alt.

Det er utrolig sjelden at gardinene trekkes for hos oss, derfor har vi i tillegg persienner der det er innsyn fra veien eller naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lange lengder der det er dobbel verandadør og et digert vindu, og korte gardiner på de fire vinduene som er vanlig størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hat to store høye vinduer og to verandadører, så vi har lange gardiner... selv om vi har panelovner under vinduene. Har stålpersienner i vinduene i tillegg. Det er en ny leilighet vi bor i så det er sjelden at ovnene står noe særlig på - skrur de nesten av om vi ikke er hjemme. Har lange gardiner i de rommene vi har vanlige vinduer også.. synes det er finest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både lange gardiner og persienner. Gardinene er bare til pynt, de blir aldri trukket for, der bruker vi persiennene. Vi har også panelovner under vinduene, ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt liftgardiner i hele huset!Synes de er kjempefine og så lette å håndtere!Men har kjøpt skikkelige skinner sånn at de fungerer skikkelig.Og orntlige stoffer som passer spesielt til lift!

Klems Charmina

:babysmokk: 85 dager til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...