Teardrop Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Sååå utrolig irriteende!! Malin mine første lister, har maskert med teip så klart. Malte første strøket før kl 16 i går. Og andre strøket i dag. Malinger er listemaling og tørketiden er 2 eller 4 timer- spiller ingen rolle for det er nesten 12 timer siden det første strøket. Poenget er at når jeg hadde tatt strøk 2 nå så tok jeg av teipen med det samme, og noen steder fulgte malingen med i flak! Kunne i det "hullet" få tak i malingen å "skrelle" av en bit til.. HVA har skjedd!!?!?! :( Frister ikke veldig å skrape av all malingen for å male på nytt akuratt......
Musaleem Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Det er viktig at markeringsteipen tas av før malingen er tørr. Du må derfor legge ny mellom hvert strøk. 1
bippo Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Det vi har gjort er å kjøpe noen flate, små malingspensler på Panduro som vi går over med hvis vi maler feil. Går fort og er mye enklere enn å knote med maskeringsteip og store pensler. http://www.pandurohobby.no/Catalogue/20-Mal-Tegn/2050-Pensler/205030-Kunstnerpensler/1/517034-Pensel-Panduro-Acrylic-Flat-32
absinthia Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Jeg pleier å bruke et maskeringsblad, så slipper jeg den slitsomme tapen Slik ser det ut http://jordanvethvordan.no/produkter/verktoy/vindu/2600020p
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 Maskeringsblad er det beste redskapet! Men det har mye å si hvilken maskeringstape du bruker. Tape er ikke tape liksom. Noen taper er helt håpløse, mens andre ha jeg latt være i opp til tre dager for så å fjerne uten problemer. Du får det du betaler for Anonymous poster hash: fc6dd...d7a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 Har du malt med akryl over olje eller noe sånt? Hvis malingen flaker av kan det også tyde på at malingen ikke hefter godt nok på underlaget.Anonymous poster hash: 2199f...211
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #7 Skrevet 17. mars 2015 Har selv malt lister, men malingen har aldri satt seg fast når den skal tas av. Feil malingstype... Eller jo, det kan skje meg og om det blir for tykt lag langs kanten. Ville dratt den av og lagt på ny når malingen er våt for å være sikker. Det er litt mer arbeid,men det er finere enn å ha teipklatter (som jeg har sett noen venninner har. )Anonymous poster hash: 40faf...781
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå