AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Del Skrevet 16. mars 2015 Hei, Jeg skal kjøpe meg ny koffert. Skal være to uker i USA (jente). Usikker på om jeg skal gå for 94 liter, eller 123 liter. 94 liter: http://www.samsonite.no/cosmolite-spinner-75cm-28inch-red/53451-1726.html 123 liter: http://www.samsonite.no/cosmolite-spinner-81cm-30inch-red/53452-1726.html Hva ville dere anbefalt? :-) Anonymous poster hash: 8654a...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltvann Skrevet 16. mars 2015 #2 Del Skrevet 16. mars 2015 En stor og lett en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Del Skrevet 16. mars 2015 En stor og lett en Den på 94 liter er 2,9 kg og den på 123 liter er på 3,1 kg. TS Anonymous poster hash: 8654a...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #4 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg ville kjøpt en bag/billig koffert av mykt og lett materiale. Har selv en Samsonite, og makan til overpriset makkverk har jeg aldri vært borti. Garantiordningene deres er som de fleste andre merker, finishen og romløsningen er helt borti natta elendig (hva slags koffert har ikke løsning for å hindre at klær slenges rundt i den!?) og den er jevnt over like god (eller dårlig) som min forrige som var kjøpt på Europris. Det eneste positive jeg kan komme på er at den triller bra. Og om en koffert blir best i test på "triller bra, ellers helt elendig produkt" så er det noen som har brukt penger på branding. Penger de burde brukt på produktutvikling--- Anonymous poster hash: eb1fd...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #5 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg ville kjøpt en bag/billig koffert av mykt og lett materiale. Har selv en Samsonite, og makan til overpriset makkverk har jeg aldri vært borti. Garantiordningene deres er som de fleste andre merker, finishen og romløsningen er helt borti natta elendig (hva slags koffert har ikke løsning for å hindre at klær slenges rundt i den!?) og den er jevnt over like god (eller dårlig) som min forrige som var kjøpt på Europris. Det eneste positive jeg kan komme på er at den triller bra. Og om en koffert blir best i test på "triller bra, ellers helt elendig produkt" så er det noen som har brukt penger på branding. Penger de burde brukt på produktutvikling--- Anonymous poster hash: eb1fd...04e Jeg har selv koffert fra Europris og har etter mye gjennomtenking bestemt meg for å gå for Samsonite. Så får vi se hvordan jeg synes den er:-) Har hørt mye positivt om den også! Nå er det derimot størrelsen jeg sliter litt med å velge.. TS Anonymous poster hash: 8654a...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #6 Del Skrevet 16. mars 2015 Tja. Det er en del flyselskaper som opererer med maks størrelse på kofferten, L+B+H skal være maks 158 cm. Dermed kan det nok være lurt å kjøpe den minste av disse to. Det er også enklere å unngå overvekt i en mindre koffert, rett og slett fordi det blir litt mindre plass - det er ikke så kult å få plass til 5 kg ekstra i kofferten når man må betale haugevis av penger i gebyr for overvekt før man får lov å sjekke inn. Eks. http://www.wideroe.no/flyturen/bagasjehttp://www.klm.com/travel/no_no/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/index.htmhttp://www.klikk.no/kvinneguiden/reise/article915770.ece Anonymous poster hash: 952ad...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Del Skrevet 16. mars 2015 Har for øvrig meget god erfaring med Samsonite. Skal man ha en koffert til én tur, kan man reise med hva som helst, gjerne fra Europris, men skal man ha en som varer og som beskytter innholdet, så er Samsonite statistisk sett uovertruffen. Spør en stuer eller de som jobber inne på flyplassene og tar imot klager på ødelaget kofferter... Min nærmer seg 10 år nå og har vært i Kina, Japan, haugevis av turer til Europa, en tur i Sør-Amerika og en til Canada, har fått mye juling, men er like god - noe ripete på utsiden, men det er riper etter behandling som ville spjæret Europriskofferten min. Det er også rimelig greit å få tak i nye deler til Samsonite, hvis noe skulle ryke - innenfor 10 år går det på garantien. Anonymous poster hash: 952ad...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #8 Del Skrevet 16. mars 2015 Tja. Det er en del flyselskaper som opererer med maks størrelse på kofferten, L+B+H skal være maks 158 cm. Dermed kan det nok være lurt å kjøpe den minste av disse to. Det er også enklere å unngå overvekt i en mindre koffert, rett og slett fordi det blir litt mindre plass - det er ikke så kult å få plass til 5 kg ekstra i kofferten når man må betale haugevis av penger i gebyr for overvekt før man får lov å sjekke inn. *fjernet linker*Anonymous poster hash: 952ad...2ca Enig med sitert AB. Svært mange av de store flyselskapene har begrensninger på at L+B+H maks kan være 158 cm, noe som vil si at den største varianten du linker til (123 L) blir for stor. Den på 94 liter burde holde i massevis for to uker, du skal fint klare å pakke både 23 kg og 32 kg i den (vektgrensene avhenger jo av billettklassen din osv.). Dumt å kjøpe en koffert som er så stor at de fleste flyselskaper ikke lar deg sende den. Da er det bedre å ha to kofferter på 94 liter (eller en på 94 liter og en mindre). Anonymous poster hash: 78b60...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Del Skrevet 16. mars 2015 Enig med sitert AB. Svært mange av de store flyselskapene har begrensninger på at L+B+H maks kan være 158 cm, noe som vil si at den største varianten du linker til (123 L) blir for stor. Den på 94 liter burde holde i massevis for to uker, du skal fint klare å pakke både 23 kg og 32 kg i den (vektgrensene avhenger jo av billettklassen din osv.). Dumt å kjøpe en koffert som er så stor at de fleste flyselskaper ikke lar deg sende den. Da er det bedre å ha to kofferter på 94 liter (eller en på 94 liter og en mindre). Anonymous poster hash: 78b60...dd7 Tusen takk for gode svar! Denne gangen skal jeg reise med Norwegian. På deres sider står det: "Vi aksepterer enkeltgjenstander opp til: lengde 250cm, høyde 79cm, bredde 112cm. Den totale omkretsen (L+H+B) kan ikke overstige 300cm." Vil det si at den største på 123 liter er innafor? TS Anonymous poster hash: 8654a...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 16. mars 2015 #10 Del Skrevet 16. mars 2015 En så stor koffert som 123 liter vil vel fort komme over vektgrensen om den er fullpakket. Jeg ville gått for den litt mindre, som også er stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #11 Del Skrevet 16. mars 2015 Da kan du fint bruke den største, hvis du ikke vil investere i en koffert som kommer til å passe til alle reiser de neste 10 årene. Personlig har jeg bare råd til én Samsonite, og jeg reiser mye, så jeg valgte en som er godkjent på alle de vanlige flyselskapene. Men om du vil velge kun ut fra hva som passer til akkurat denne turen, kan du absolutt ta den største. Det kan uansett være lurt å kjøpe en liten bagasjevekt så du ikke overstiger vektgrensa. Anonymous poster hash: 952ad...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #12 Del Skrevet 16. mars 2015 Da kan du fint bruke den største, hvis du ikke vil investere i en koffert som kommer til å passe til alle reiser de neste 10 årene. Personlig har jeg bare råd til én Samsonite, og jeg reiser mye, så jeg valgte en som er godkjent på alle de vanlige flyselskapene. Men om du vil velge kun ut fra hva som passer til akkurat denne turen, kan du absolutt ta den største. Det kan uansett være lurt å kjøpe en liten bagasjevekt så du ikke overstiger vektgrensa. Anonymous poster hash: 952ad...2ca Jeg pleier bare å reise med Norwegian og SAS (Det er de eneste som flyr her fra jeg bor), så foreløpig vil det gå fint med den største. Men vet jo aldri i fremtiden om jeg kommer til å fly med Widerøe f.eks. Så er veldig enig med deg:) Hadde en koffert på cirka 94 liter i sommer. Fylte den opp og fikk 5 kg overvekt. Så... TS Anonymous poster hash: 8654a...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 16. mars 2015 #13 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg pleier bare å reise med Norwegian og SAS (Det er de eneste som flyr her fra jeg bor), så foreløpig vil det gå fint med den største. Men vet jo aldri i fremtiden om jeg kommer til å fly med Widerøe f.eks. Så er veldig enig med deg:) Hadde en koffert på cirka 94 liter i sommer. Fylte den opp og fikk 5 kg overvekt. Så... TS Anonymous poster hash: 8654a...580 Hvorfor i herrens navn skal du dra på så mye? En ting er at du vil shoppe, men da tar du minst mulig med deg over dammen, og så er du i gang! Ta med deg en sammenleggbar bag i kofferten når du drar over, den kan du fylle med 8 kg håndbagasje og ta med inn i cabinen når du reiser tilbake. Den største er alt for stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #14 Del Skrevet 17. mars 2015 Hvorfor i herrens navn skal du dra på så mye? En ting er at du vil shoppe, men da tar du minst mulig med deg over dammen, og så er du i gang! Ta med deg en sammenleggbar bag i kofferten når du drar over, den kan du fylle med 8 kg håndbagasje og ta med inn i cabinen når du reiser tilbake. Den største er alt for stor! Takk for råd Ts Anonymous poster hash: 8654a...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #15 Del Skrevet 17. mars 2015 Mange fine pakketriks; Anonymous poster hash: 3cb29...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #16 Del Skrevet 17. mars 2015 Mange fine pakketriks; Anonymous poster hash: 3cb29...48d Takk! Det trenger jeg TS Anonymous poster hash: 8654a...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #17 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg pleier bare å reise med Norwegian og SAS (Det er de eneste som flyr her fra jeg bor), så foreløpig vil det gå fint med den største. Men vet jo aldri i fremtiden om jeg kommer til å fly med Widerøe f.eks. Så er veldig enig med deg:) Hadde en koffert på cirka 94 liter i sommer. Fylte den opp og fikk 5 kg overvekt. Så... TS Anonymous poster hash: 8654a...580 Hehe, ja, da er i hvert fall en liten bagasjevekt lurt å ha uansett hvilken koffert du velger. Det er jo litt forskjell på vektgrensa på selskapene også, Norwegian godtar 20 kg mens SAS godtar 23 kg. Så lenge du bare skal reise med flyselskaper som godtar så store kofferter og du veier kofferten før du sender den (husk å veie underveis i oppholdet også hvis du skal shoppe mye...så vet du når det er på tide å stoppe), så er det egentlig ganske likegyldig hvilken av disse du velger. Det er jo ikke så stor forskjell på egenvekten på dem heller. Det eneste er at jeg har lurt litt på om disse spinner-variantene har større sannsynlighet for å få ødelagt hjulene siden de stikker sånn ut? Min Samsonite er en upright-variant der hjulene sitter halvveis inni kofferten og er mer beskyttet. Men nå har jeg ikke hørt at spinner-hjulene er mer sårbare, så det er bare noe jeg har fundert på. Blir sikkert bra uansett. God tur! Anonymous poster hash: 952ad...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHF Skrevet 17. mars 2015 #18 Del Skrevet 17. mars 2015 Hei, Jeg skal kjøpe meg ny koffert. Skal være to uker i USA (jente). Usikker på om jeg skal gå for 94 liter, eller 123 liter. 94 liter: http://www.samsonite.no/cosmolite-spinner-75cm-28inch-red/53451-1726.html 123 liter: http://www.samsonite.no/cosmolite-spinner-81cm-30inch-red/53452-1726.html Hva ville dere anbefalt? :-) Anonymous poster hash: 8654a...580 Jeg ville ha undersøkt om du finner en Samsonite Outlet nær stedet du skal reise til. Du vil spare mye på å kjøpe den i USA. Heller hatt en bag/gammel koffert bort,. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #19 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg ville ha undersøkt om du finner en Samsonite Outlet nær stedet du skal reise til. Du vil spare mye på å kjøpe den i USA. Heller hatt en bag/gammel koffert bort,. Ikke dumt, men jeg har bestemt meg for å kjøpe hjemme i Norge. I tillegg spleiser jeg sammen med min mor, så det blir ikke så veldig dyrt egentlig. Takk for tips likevel :-) TS Anonymous poster hash: 8654a...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
positivitet Skrevet 18. mars 2015 #20 Del Skrevet 18. mars 2015 94 liter kanskje:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå