AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Del Skrevet 16. mars 2015 stekovn og kokeplatene røk i helgen, og det tar jo sin tid med å få ordnet en ny. Noen tips utover fjordland? Anonymous poster hash: 2a2b5...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Del Skrevet 16. mars 2015 Havregrøt. Anonymous poster hash: 22573...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Del Skrevet 16. mars 2015 hvis du har vannkoker kan du lage nudler. ellers baguett med ost og skinke,pølse i brød, ris kan også kokes i mikro. har vært i samme situasjon selv Anonymous poster hash: 292a6...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #4 Del Skrevet 16. mars 2015 hvis du har vannkoker kan du lage nudler. ellers baguett med ost og skinke,pølse i brød, ris kan også kokes i mikro. har vært i samme situasjon selv Anonymous poster hash: 292a6...332 kan ris kokes i mikro? det var interessant... Så langt har jeg prøvd eggerøre med ganske bra hell, men ser for meg at det blir none uker med mye take away nå fremover Får jeg ikke til å kjøpe fjordland altså, såpass snobb er jeg blitt TS Anonymous poster hash: 2a2b5...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knask Skrevet 16. mars 2015 #5 Del Skrevet 16. mars 2015 Pleier å "koke" grønnsaker i mikroen ved å ha den kuttet i små biter, i en skål også rett i mikroen. Vet ikke helt åssen det går å steke kjøtt/fisk i mikroen, men mener det skal gå. Spesielt om du har en mikro med ulike funksjoner som eks. grill. Vet også at vi pleide å steke pizza i mikroen når jeg var yngre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 16. mars 2015 #6 Del Skrevet 16. mars 2015 Er det noe galt med Fjordlandmat, ts? I såfall hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Del Skrevet 16. mars 2015 Er det noe galt med Fjordlandmat, ts? I såfall hva da? hehe, nei da, jeg har bare aldri spist det, så det sitter litt langt inne... Er ikke noe GALT i det da TS Anonymous poster hash: 2a2b5...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #8 Del Skrevet 16. mars 2015 Pleier å "koke" grønnsaker i mikroen ved å ha den kuttet i små biter, i en skål også rett i mikroen. Vet ikke helt åssen det går å steke kjøtt/fisk i mikroen, men mener det skal gå. Spesielt om du har en mikro med ulike funksjoner som eks. grill. Vet også at vi pleide å steke pizza i mikroen når jeg var yngre. kult! må man ha plast rundt billen da? Tror vi har en knapp som heter "Grill" men jeg aner jo ikke hva den er til... TS Anonymous poster hash: 2a2b5...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Del Skrevet 16. mars 2015 Du kan fint bake/koke poteter i mikroen også. Men jeg tror faktisk at Fjordland er et av de beste og sunneste alternativene. Anonymous poster hash: a898f...82b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 16. mars 2015 #10 Del Skrevet 16. mars 2015 hehe, nei da, jeg har bare aldri spist det, så det sitter litt langt inne... Er ikke noe GALT i det da TSAnonymous poster hash: 2a2b5...710 Jeg har spist mengder av nesten alt som Fjordland selger og jeg syns det smaker veldig godt. Prøv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 16. mars 2015 #11 Del Skrevet 16. mars 2015 Både grønnsaker og fisk kokes enkelt i micro'en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 16. mars 2015 #12 Del Skrevet 16. mars 2015 hehe, nei da, jeg har bare aldri spist det, så det sitter litt langt inne... Er ikke noe GALT i det da TS Anonymous poster hash: 2a2b5...710 Det er mye sunnere at du kjøper en skikkelig middag fra fjorland enn at du skal leve på nudler, hamburger og forskjellig annen drittmat i flere uker Jeg synes ikke fjorland er særlig tess selv fordi det smaker veldig lite, men hadde tatt det foran en hamburger og pølse i brød anyday. Ellers kan du lage bakt potet i mikroen: du bare stikker poteten mange ganger med en gaffel og putter den i mikroen i noen minutter. Du kjenner med gaffelen når den er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #13 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg har spist mengder av nesten alt som Fjordland selger og jeg syns det smaker veldig godt. Prøv! Hehe, ja kanskje jeg burde prøve. Har bare forholdt meg med lett ironisk distanse til dette i alle år, men det er sikkert ikke så ille... TSAnonymous poster hash: 2a2b5...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #14 Del Skrevet 16. mars 2015 Det er mye sunnere at du kjøper en skikkelig middag fra fjorland enn at du skal leve på nudler, hamburger og forskjellig annen drittmat i flere uker Jeg synes ikke fjorland er særlig tess selv fordi det smaker veldig lite, men hadde tatt det foran en hamburger og pølse i brød anyday. Ellers kan du lage bakt potet i mikroen: du bare stikker poteten mange ganger med en gaffel og putter den i mikroen i noen minutter. Du kjenner med gaffelen når den er ferdig. Nei jeg er ikke noe glad i junk food jeg heller. Bakt potet kanskje jeg skulle prøve. Takk for tips! TSAnonymous poster hash: 2a2b5...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #15 Del Skrevet 16. mars 2015 Det er kanskje til slike perioder, da man ikke har annet enn mikro, at Fjordland faktisk er nyttig. Pluss når tiden og kreftene ikke tillater annet enn ferdigkjøpt junk (som alternativ). I tillegg er jo porsjonene begrenset, så man overspiser ikke.. og det er som regel greit med grønnsaker også. Noen er både bedre og sunnere enn andre regner jeg med. Anonymous poster hash: a898f...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #16 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg lager veldig mye mat i mikroen, jeg. Grønnsaker og poteter kan helt fint dampes i mikroen. Ha en mikrosikker boks med lokk (ikke ha lokket tett på, bare legg det over så litt av dampen kan slippe ut), bittelitt vann i, og kjør på. Du kan også ha plastfolie over, men har negativ erfaring med at denne lett smelter om du har høy intensitet/lang tid. Fisk kan helt fint kokes i mikroen. Samme fremgangsmåte som grønnsakene, bare dropp å tilsette vann. Ris og quinoa kan fint kokes i mikro. Har ris og vann i en skål, legger et fat på toppen, og kjører på. Du kan også koke vann i mikroen og lage couscous. Ellers kan du jo helt fint varme bønner i mikroen også, og bruke det som kjøtterstatning om du ikke liker kjøtt kokt i mikroen. Anonymous poster hash: b4370...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buddhahode Skrevet 16. mars 2015 #17 Del Skrevet 16. mars 2015 Wienerpølser kan kokes i en bolle med vann. Stikk noen hull i de, og kjør på i ca. 1,5 minutt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviale Skrevet 16. mars 2015 #18 Del Skrevet 16. mars 2015 Nei jeg er ikke noe glad i junk food jeg heller. Bakt potet kanskje jeg skulle prøve. Takk for tips! TSAnonymous poster hash: 2a2b5...710 Bakt potet i mikro er veldig enkelt, ja! Jeg har sluttet å bake poteter i ovn, tar for lang tid. Bare prikk potetene med en gaffel, legg oppå et lag kjøkkenpapir i mikroen, 500-750 watt i ca 10 minutter, snu de underveis. Ta gjerne maks styrke først (2-3 min) og så mindre etterhvert Du kan også lage kake/sjokoladefondant i mikroen forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 16. mars 2015 #19 Del Skrevet 16. mars 2015 Havregrøt, "ovnsbakte" grønnsaker - f.eks. aubergine, søtpotet, brokkoli, blomkål, gulrot ++ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knask Skrevet 16. mars 2015 #20 Del Skrevet 16. mars 2015 kult! må man ha plast rundt billen da? Tror vi har en knapp som heter "Grill" men jeg aner jo ikke hva den er til... TS Anonymous poster hash: 2a2b5...710 Nei, har det bare rett i bollen. Kutter små buketter med brokkoli og gulrot, kanskje litt paprika (mine favoritter) og har kanskje en-to ss vann i bunnen og kjører i 3 min eller så til det er "kokt". Grill er vel til bruk for pizza, ostesmørbrød osv. Mener vi brukte grill til når vi stekte pizza. men vi hadde også en type plate som skulle brukes under når pizzaen stekte, som fulgte med mikroen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå