AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Min ene last som føles uhorvelig vanskelig å slutte med, nemlig presskannekaffe,bør jeg slutte å drikke det hvis jeg vil leve sunt? I så fall hvilken kaffe eller annen varm drikke bør jeg erstatte den med? Anonymous poster hash: 4c8e0...1de
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Kaffe er sunt, bare ikke overdriv det. Erstatt noen av koppene med te, eller aller helst vann self. Anonymous poster hash: 84b45...895 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Kaffe er sunt, bare ikke overdriv det. Erstatt noen av koppene med te, eller aller helst vann self. Anonymous poster hash: 84b45...895 Men nå tenkte jeg spesielt presskannekaffe,om den er mye skadeligere enn annen kaffe.. Ts Anonymous poster hash: 4c8e0...1de
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Men nå tenkte jeg spesielt presskannekaffe,om den er mye skadeligere enn annen kaffe.. Ts Anonymous poster hash: 4c8e0...1de Hvorfor i all verden skulle det være slik? Anonymous poster hash: b835d...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 Traktekaffe skal vistnok være sunnere enn presskannekaffe eller kokekaffe fordi noen stoffer som ikke er så sunne filtreres ut. Dersom du vil slutte helt med kaffe kan du gå over til svart te. Te er sunnere enn kaffe, for det inneholder mindre koffein og flere gode stoffer. Samtidig inneholder te litt koffein slik at en tung kaffedrikker ikke får for store abstineser. Kjøp kvalitetste, og ikke det skvipet Lipton og Twinnings selger i Norge. Det beste er te i løsvekt fra en forretning som spesialiserer seg på te. Om du kan få lukte på teen fra en stor boks er det et tegn på at du er i rett butikk. Anonymous poster hash: 8570b...725 1
Puny Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 hvis det er din ene last, så tror jeg du kan ta deg en bolle PS. det kan sikkert være sant det du skriver altså, men hvor ekstrem skal man være liksom? 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 hvis det er din ene last, så tror jeg du kan ta deg en bolle PS. det kan sikkert være sant det du skriver altså, men hvor ekstrem skal man være liksom? Vel godteri bortsett fra popcorn,peanøtter og 70 %kakao sjokolade har jeg kuttet ut,,jeg er avholds. Er det noe uvanlig liksom? Ts Anonymous poster hash: 4c8e0...1de
Puny Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 Vel godteri bortsett fra popcorn,peanøtter og 70 %kakao sjokolade har jeg kuttet ut,,jeg er avholds. Er det noe uvanlig liksom? Ts Anonymous poster hash: 4c8e0...1de hva med røyk, stress, forurensning, stillesittende arbeidsdag. Hvis målet er å "leve sunt" så er det jo masse som påvirker utover godteri. Tror ikke det er presskannekaffen som tipper skålen. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 hva med røyk, stress, forurensning, stillesittende arbeidsdag. Hvis målet er å "leve sunt" så er det jo masse som påvirker utover godteri. Tror ikke det er presskannekaffen som tipper skålen. Så man kan ikke leve sunt hvis man har en stressende eller stillesittende jobb? Nei vel... Anonymous poster hash: 95850...726
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Så man kan ikke leve sunt hvis man har en stressende eller stillesittende jobb? Nei vel... Anonymous poster hash: 95850...726 hun mente vel bare at det er litt ekstremt å fokuserer på? Hvis du skal gå så ekstremt til verks i din sunnhet at selv presskannekaffe defineres som usund,t så strekker du strikken bra langt. Det er vel andre elementer i "jakten på det sunne liv" som burde være på plass, før man stempler presskannekaffe som "nei-mat" Anonymous poster hash: 45a4f...1f6 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 hva med røyk, stress, forurensning, stillesittende arbeidsdag. Hvis målet er å "leve sunt" så er det jo masse som påvirker utover godteri. Tror ikke det er presskannekaffen som tipper skålen. Jeg verken røyker,snuser eller har en stillesittende jobb. Apropos forurensing så bor jeg på landet og unngår rushtrafikk og ingen industriforurensing i nærheten, da må vel fettstoffet i presskannekaffen være min verste last? Ts Anonymous poster hash: 4c8e0...1de
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 hun mente vel bare at det er litt ekstremt å fokuserer på? Hvis du skal gå så ekstremt til verks i din sunnhet at selv presskannekaffe defineres som usund,t så strekker du strikken bra langt. Det er vel andre elementer i "jakten på det sunne liv" som burde være på plass, før man stempler presskannekaffe som "nei-mat" Anonymous poster hash: 45a4f...1f6 Jeg er 48 og dame og har tidligere ikke brydd meg om hva jeg spiste, jeg prøver å reversere snikende livsstilssykdommer, og deriblant har jeg lest at presskannekaffe inneholder et fettstoff som ikke er bra for hjertet. Men det smaker jo så godt så derfor var det vel ønsketenkning, at noen her skulle si at det ikke stemte,eller var så fryktelig usunt da. Har selvsagt lest at traktekaffe er sunnest men ikke like god rund dyp og fyldig som presskaffevarianten. Ts Anonymous poster hash: 4c8e0...1de
Kjibba Skrevet 16. mars 2015 #13 Skrevet 16. mars 2015 Leste ein test om akkurat det der for ei stund sidan. Traktekaffi er den sunneste varianten
Puny Skrevet 16. mars 2015 #14 Skrevet 16. mars 2015 Jeg verken røyker,snuser eller har en stillesittende jobb. Apropos forurensing så bor jeg på landet og unngår rushtrafikk og ingen industriforurensing i nærheten, da må vel fettstoffet i presskannekaffen være min verste last? TsAnonymous poster hash: 4c8e0...1de Poenget var som personen over her skriver at det er ganske ekstremt å si at din eneste last er presskannekaffe. Men for all del kutt det ut, og spis gulrøtter mens det er sundt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #15 Skrevet 16. mars 2015 Det er marginale forskjeller, men trakterkaffe skal være bedre enn f.eks pulverkaffe og presskannekaffe pga kaffens kolsetrol vil bli igjen i filteret Anonymous poster hash: 1c7b9...45d
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #16 Skrevet 16. mars 2015 Traktekaffe er visst det sunneste Pga fettstoffer. Men altså, ett sted bør man kanskje sette en grense for sunnhetsfokuset og heller kose seg? Jeg drikker mellom 2 og 12 kopper kaffe hver dag, og varierer på typen. kanskje du kan bytte ut en av rundene dine med traktekaffe hvis du bekymrer deg veldig?Anonymous poster hash: 123e5...f70
Viktualia Skrevet 16. mars 2015 #17 Skrevet 16. mars 2015 Hvis du har farlige kolesterolverdier kan det være lurt å gå over til traktekaffe med papirfilter. Traktekaffe kan også være svært godt! Men har du et sunt kolesterol er det antagelig ingen vits.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #18 Skrevet 16. mars 2015 Ville heller ha vært bekymret for peanøttene enn kaffen. Anonymous poster hash: 84b45...895
Supraspinatus Skrevet 16. mars 2015 #19 Skrevet 16. mars 2015 Kaffe inneholder noen stoffer som heter cafestol og kahweol. Papirfilter vil filtrere vekk disse stoffene. Kliniske studier viser at disse stoffene øker konsentrasjonen av LDL (bæreprotein til kolesterol) utenfor cellene. Noen har derfor (feilaktig) trukket slutningen at kaffe øker risiko for hjerte- og karsykdommer. Heldigvis viser studier på kaffe og harde endepunkter at normalt forbruk av kaffe gir positive effekter på helsen. I tillegg er ikke høy LDL en årsak til hjertesykdom, selv om det i noen tilfeller kan være medvirkende. Drikk kaffen din med god samvittighet. Uansett variant. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå