Gå til innhold

Koldtbord

Anbefalte innlegg

Gjest Elenath
Skrevet

Har hørt at man når man bestiller koldtbord ikke trenger å ha en porsjon til hver gjest, at det blir fryktelig mye mat til overs da. Noen som kan dele erfaringer med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvem du bestiller fra og hvem som skal spise maten. Mengden mat blir jo bestemt ut fra et gjennomsnitt, så om man får mat til overs kommer jo an på om de fleste gjestene er småspiste eller ikke. Spør stedet som skal lage maten hvor mye de beregner per porsjon så kan du jo selv vurdere.

Skrevet

Vår lokale koldtbord-leverandør laget alltid masse mat, så da holdt det å regne 2 porsjoner per 3 personer. Men som Arkana sier så varierer det voldsomt fra leverandør til leverandør.

Gjest Elenath
Skrevet

Har vurdert fra baker nordby i oslo. Kanskje noen andre har brukt de?

Skrevet

Vi bestilte koldtbor til julebord på håndballen i fjor tror jeg det var. Vi bestilte til akkurat anntall men det var ihvertfall alt mor mye mat!

Kan anbefale dem (de er også i Oslo)....syns maten var kjempe bra - både så god ut og smakte bra. Vi hadde et spesielt julekoldt bor med både kald og varm mat..nammmmm

www.tosmakokker.no

Skrevet

Jeg kan selvfølgelig bare snakke for hvordan vi gjør det på jobben min (er kokk), der er allle mengder per person nøye regnet ut. Vi vil jo ikke sende ut mer mat enn nødvendig(dårlig økonomi), samtidig som det er forferdelig dårlig reklame for oss hvis det er for lite mat.

Det vil selvfølgelifg altid bli noe mat tilovers, dette fordi vi jo må være sikre på at alle skal få litt av hvert, men det er selvfølgelig ikke meningen at alle skal kunne spise seg mette på en rett!!

Noen ting lar seg jo ikke beregne på den måten, altså bestiller man en helkokt ørret, så får man jo en hel en uansett om det er for mye i forhold til antall bestilte kuverter. Den kan jo ikke deles, mens derimot pålegg i skiver vil komme i akkurat antall..

Det samme gjelder tilbehør som eggerøre og potetsalat, nøye veid opp i forhold til antall.

"Puhu"

Ergo; Jeg hadde nok ikke tatt sjansen på å bestille til færre enn det faktiske antallet, med mindre du ikke har noe i mot å gå tom for de mest populære varene som Roast-beef, eggerøre ol..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...