Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg vurderer å legge inn et bud før visning på en leiliget. Vet noen hvordan man går fram ? jeg skal gi budet direkte til selger.

kan det gis over sms / mail ?

Anonymous poster hash: 77347...d10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med megler, men det burde vært godt over takst om du skal gjøre det disse dager.

Anonymous poster hash: f112a...631
AnonymBruker
Skrevet

Bud skal gis til megler.

Anonymous poster hash: ef0e8...f61

Skrevet

jeg vurderer å legge inn et bud før visning på en leiliget. Vet noen hvordan man går fram ? jeg skal gi budet direkte til selger.

kan det gis over sms / mail ?

Lurt. https://budrunder.no/gibud/

• Liker 1
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Bud skal gis til megler.

Anonymous poster hash: ef0e8...f61

Bud ikke gis til megler.

Skrevet

Jeg trodde og at man gikk direkte til selger, megler har vel ikke lov til å formidle privatbud til selger ?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du legge inn bud før visning? Har du vært på privatvisning?

Anonymous poster hash: 6a53a...8bd
Skrevet

har vært på privatvisning ja

AnonymBruker
Skrevet

har vært på privatvisning ja

Hvor mye over takst har du tenkt at budet skal være? (Ren nysgjerrighet)

Anonymous poster hash: 6a53a...8bd

AnonymBruker
Skrevet

har ikke tatt stilling til det enda, men man må vel dra på litt hvis det skal være noen sjanse i disse dager.

men gir man direkte til selger på mail feks ?

Skrevet

Jeg trodde og at man gikk direkte til selger, megler har vel ikke lov til å formidle privatbud til selger ?

De har ikke lov til det nei. Forhandle kan du gjøre direkte med selger, men alle bud må gis på budskjema eller som på den linken jeg la ut over her.

• Liker 2
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

har ikke tatt stilling til det enda, men man må vel dra på litt hvis det skal være noen sjanse i disse dager.

men gir man direkte til selger på mail feks ?

Jeg ville ringt, og heller avtalt å bekrefte budet på mail/sms hvis vedkommende aksepterer budet eller trenger å tenke.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

De har ikke lov til det nei. Forhandle kan du gjøre direkte med selger, men alle bud må gis på budskjema eller som på den linken jeg la ut over her.

Private bud må vel ikke gis på budskjema?

Skrevet

Private bud må vel ikke gis på budskjema?

jo det tror jeg de må altså. Fordi det må være skriftlig for å "holde," men det må ikke via megler. Men jeg er ganske sikker på at et bud uansett må være skriftlig.

• Liker 1
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

jo det tror jeg de må altså. Fordi det må være skriftlig for å "holde," men det må ikke via megler. Men jeg er ganske sikker på at et bud uansett må være skriftlig.

Budet ikke være skriftlig privat. Hvis selger velger å selge det til en som ga budet muntlig er det jo ingen som kan protestere på det, så lenge budet ble gitt utenom megler. Men det er veldig lurt å holde det skriftlig, i tilfelle uenighet.

Og man må ikke benytte budskjema for å gi budet skriftlig (privat).

Skrevet

Budet ikke være skriftlig privat. Hvis selger velger å selge det til en som ga budet muntlig er det jo ingen som kan protestere på det, så lenge budet ble gitt utenom megler. Men det er veldig lurt å holde det skriftlig, i tilfelle uenighet.

Og man må ikke benytte budskjema for å gi budet skriftlig (privat).

Du tar jo en kjemperisk om du bare gir det muntlig da, da er det jo ord mot ord, hvis noe skulle skje. Benytter man budsjema så vet man at man har alt man skal og må ha med så det ville jeg absolutt gjort, de ligger jo lett tilgjengelig på nett...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tar jo en kjemperisk om du bare gir det muntlig da, da er det jo ord mot ord, hvis noe skulle skje. Benytter man budsjema så vet man at man har alt man skal og må ha med så det ville jeg absolutt gjort, de ligger jo lett tilgjengelig på nett...

Er du eiendomsmegler? Ser du ofte har gode tips om eiendom :)

Anonymous poster hash: 2f0a2...477

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Det er jeg helt enig i. :)

Skrevet

Er du eiendomsmegler? Ser du ofte har gode tips om eiendom :)

Anonymous poster hash: 2f0a2...477

Er ikke det, men har drevet og spekulert litt i eiendom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...