AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Mens jeg er på jobb hele dagen, drømmer jeg meg bort og kjenner jeg blir litt misunnelig på bloggere som har det så fritt. Tenk å få nok betalt til å leve og mer til av å blogge om hverdagen sin? Sukk...trening på dagtid, lage hjemmelagde frokostblandinger, ha mye fritid og rolige morgener...det må være så herlig! Sikker mye jobb, og press på at en må levere blogginnlegg hver dag, men det virker så fritt og deilig. Nå må jeg tilbake til arbeid, og slutte og dagdrømme- livet er ikke alltid rettferdig! ;-) Anonymous poster hash: 66e68...f5c 1
Gjest O.G. Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Så prøv da å gjøre som de gjør. Lag en (god) blogg.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Så prøv da å gjøre som de gjør. Lag en (god) blogg. Å være suksessfull blogger handler stort sett om å se vakker ut, ha pen kropp og gjerne silikon. Altså rosablogger. Alternativt kan man gjøre seg kunnskapsrik, lese mye, jobbe mye og skrive en blogg som f.eks Gunnar Tjomlid og få ca 1/10 av leserne som en typisk rosablogger. Anonymous poster hash: df3a5...359 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Det er ikke så mange som tjener så mye som toppbloggerne. Og det er fullt mulig å lage en blogg selv, men det krever mer innsats enn det ser ut fra utsiden. Anonymous poster hash: 49937...e1e
Gjest O.G. Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 Å være suksessfull blogger handler stort sett om å se vakker ut, ha pen kropp og gjerne silikon. Altså rosablogger. Alternativt kan man gjøre seg kunnskapsrik, lese mye, jobbe mye og skrive en blogg som f.eks Gunnar Tjomlid og få ca 1/10 av leserne som en typisk rosablogger. Anonymous poster hash: df3a5...359 Du kan begynne å matblogge.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Eller så kan du kutte forbruket drastisk og pensjonere deg tidlig. Det finnes flere blogger om det også. Anonymous poster hash: 5d5df...72a
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Du er i hvertfall ikke den eneste som er misunnelig på rosabloggere. Det er helt sikkert mye arbeid som ligger bak en slik blogg. Altså du må jo sette sammen antrekk, ordne hår og sminke og ta bilder. Og alt det andre, hente sponsede pakker på posten, skrive om hva du har spist, hvor du har trent og hvilke sko du hadde på deg. Neida, altså jeg tuller, for jeg tror sikkert det er mye arbeid når du først har veldig mange lesere, MEN så tjener de jo sånn 600.000 i året (+/- avhenigig av hvor populær de er) så ville jo si at "arbeidet" blir jevnet ut. Altså det er mange som har studert i flere år og tjener mindre enn dette i en jobb der de gjør myeee mer. Det er ikke selve bloggingen jeg ser ned på. Det er bare det faktum at vi i dette samfunnet føler behovet for å lese om/ se på andres liv for å underholde oss selv. Synes det er trist. Anonymous poster hash: a7b56...830 1
sweg Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 Du er i hvertfall ikke den eneste som er misunnelig på rosabloggere. Det er helt sikkert mye arbeid som ligger bak en slik blogg. Altså du må jo sette sammen antrekk, ordne hår og sminke og ta bilder. Og alt det andre, hente sponsede pakker på posten, skrive om hva du har spist, hvor du har trent og hvilke sko du hadde på deg. Neida, altså jeg tuller, for jeg tror sikkert det er mye arbeid når du først har veldig mange lesere, MEN så tjener de jo sånn 600.000 i året (+/- avhenigig av hvor populær de er) så ville jo si at "arbeidet" blir jevnet ut. Altså det er mange som har studert i flere år og tjener mindre enn dette i en jobb der de gjør myeee mer. Det er ikke selve bloggingen jeg ser ned på. Det er bare det faktum at vi i dette samfunnet føler behovet for å lese om/ se på andres liv for å underholde oss selv. Synes det er trist. Anonymous poster hash: a7b56...830 Jeg er enig. Det er faktisk ganske underlig at enkelte blir søkkrike på å gjøre ingenting bortsett fra å være et navn på andres lepper. 1
Neeli00 Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 Å være suksessfull blogger handler stort sett om å se vakker ut, ha pen kropp og gjerne silikon. Altså rosablogger. Alternativt kan man gjøre seg kunnskapsrik, lese mye, jobbe mye og skrive en blogg som f.eks Gunnar Tjomlid og få ca 1/10 av leserne som en typisk rosablogger. Anonymous poster hash: df3a5...359 De mesttjenende bloggene i Norge er de som har eksistert en stund. De som startet da blogging var noe nytt, fikk avisoppslag og oppmerksomhet og har 'perfeksjonert' dette over lenger tid, samt hatt til å starte butikk av det hele. Jeg kjenner flere jenter som har blogger og er langt vakrere og med bedre stil samt fotografi enn 'de store' uten at de tjener penger på det. Det handler i stor grad om villighet til å promotere seg. Norge er et for lite land til at man kan regne med å tjene penger på noe slikt. Det er også for lite til at man kan si noe om "bloggbransjen" generelt. Det finnes mange ting man kan skrive om og samtidig tjene gode penger på. F.eks. - forbruk og investeringer / penger - dating, datingkultur og råd ang. menn/kvinner - mat - reise Alt som opptar mennesker generelt. Men du må kunne skrive, du må kunne noe om grafisk design, du må gidde å arbeide aktivt med innleggene dine og oppdatere bloggen, du må kunne promotere den og du må vite hvordan du kan utnytte mulighetene for reklame og inntekter. Du må også kunne skrive på engelsk for å potensiale for et skikkelig publikum. Folk flest har ikke ork eller kunnskap til noe av dette. Men det er selvsagt komfortabelt å avskrive mulighetene med "jeg er ikke tynn og pen og da går det ikke".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå