Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjennes det ut? Jeg kjenner noen rytmiske bevegelser som jeg mistenker er hikke. Det kommer med ca. 1,5 sekunders mellomrom helt nederst i magen. Kommer kanskje 20 stk på rad. Er 30+5 i dag

Skrevet

Hvordan kjennes det ut? Jeg kjenner noen rytmiske bevegelser som jeg mistenker er hikke. Det kommer med ca. 1,5 sekunders mellomrom helt nederst i magen. Kommer kanskje 20 stk på rad. Er 30+5 i dag

Det er ganske sikkert hikke du kjenner :) I forrige svangerskap hikket babyen 20 ganger om dagen sikkert, da hoppet hele magen etter hvert ;)
AnonymBruker
Skrevet

Samme som Dyregod. Jeg er i uke 35 nå og babyen hikker hele tiden. Syntes det er en litt irriterende følelse siden det kjennes ut som leamus, men er jo også litt hyggelig å merke at hun er der.

Anonymous poster hash: 62900...ebe
Skrevet

Høres ut som hikke ja:) her hikker han opptil 10 ganger om dagen nå:P

Skrevet

Da er det nok hikke, leamusfølelsen kjenner jeg igjen :) ser det står delte meninger om hikke fører til kolikkbarn eller ei..krysser fingrene for at det ikke stemmer :)

Skrevet

Da er det nok hikke, leamusfølelsen kjenner jeg igjen :) ser det står delte meninger om hikke fører til kolikkbarn eller ei..krysser fingrene for at det ikke stemmer :)

Min hikket som sagt ekstremt mye både i magen og på utsiden, men hadde ikke kolikk og gråt veldig lite som baby :)

AnonymBruker
Skrevet

Er hikke noe skal bør/skal forekomme? Jeg har ikke merket noe til hikking.. Tenker at det sikkert er lurt for å trene på pusting.

Anonymous poster hash: 32ab1...005
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hikket mye både før og etter fødselen, men som baby gråt jeg mindre enn mine to brødre som ikke hikket så mye. Det ar altså ikke sikkert at du får kolikkbarn selv om det hikker.

Anonymous poster hash: 8d978...c3c

Skrevet

Høres ut som hikking ja! Min første hikket ekstremt mye fra ca uke 28 helt fram til fødsel. Det ble bare sterkere og sterkere. Husker jeg var litt bekymra siden det var så mye av det. Ble beroliget av jordmor.

Er gravid i uke 27 nå, og har kjent hikking 3-4 ganger :)

AnonymBruker
Skrevet

Syns hikkingen er litt koselig jeg, og den beroliger meg litt de gangene jeg plutselig har en engstelig periode. Jeg leste et sted også at hikking minsker sjansen for kolikkbaby, men tror det kun var på et forum så jeg setter ikke så veldig lit til det ene eller andre egentlig. :)

Anonymous poster hash: a8874...379
Skrevet

Min hikket hver dag, og hadde ikke kolikk. Kjentes ut som leamus. Av og til hoppet magen så mye at det kjentes som om jeg hikket selv, uten at jeg gjorde det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Min har hikket supermye og hadde ikke tegn til kolikk. Fikk sovebaby.
Ville vel heller trodd det var motsatt siden hikking er trening av lunger slik jeg har hørt.

Anonymous poster hash: b3a9e...c45
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte først i dag at det var hikke og ikke leamus jeg kjente. Har kjent det et par ganger tidligere i uka som var. Er 31+5 i dag.

En rar, men hyggelig følelse. Får håpe det ikke er ubehagelig for han der inne :)

Anonymous poster hash: 155df...af5

Skrevet

Mine to har også hikket mye, aldri hatt kolikk. Mener å ha lest et sted at hikkingen er et sunnhetstegn fordi den viser at babyen har overskudd til å hikke, men vet ikke om det stemmer.

Gjest Runforit
Skrevet

Aha! Så det er er det som skjer når jeg kjenne denne vibrerende følelsen :P Da hikker Småen her :)

AnonymBruker
Skrevet

Aha! Så det er er det som skjer når jeg kjenne denne vibrerende følelsen :P Da hikker Småen her :)

Hvis det vibrerer og ikke rytmisk er det ikke hikking, men hvis du kjenner sånne små hopp i magen ;)

Anonymous poster hash: 6759f...772

Gjest Runforit
Skrevet

Hvis det vibrerer og ikke rytmisk er det ikke hikking, men hvis du kjenner sånne små hopp i magen ;)

Anonymous poster hash: 6759f...772

Vel, er som leamus.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, er som leamus.

Synes jeg leste et annet sted at du er rundt 20 uker? Er i såfall litt tidlig å kjenne hikke. Det oppleves heller ikke som leamus her, mer som rytmiske regelmessige dunk over flere minutter:)

Anonymous poster hash: 7e0e1...202

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Jeg skjønte først i dag at det var hikke og ikke leamus jeg kjente. Har kjent det et par ganger tidligere i uka som var. Er 31+5 i dag.

En rar, men hyggelig følelse. Får håpe det ikke er ubehagelig for han der inne :)

Anonymous poster hash: 155df...af5

Synes jeg leste et annet sted at du er rundt 20 uker? Er i såfall litt tidlig å kjenne hikke. Det oppleves heller ikke som leamus her, mer som rytmiske regelmessige dunk over flere minutter:)

Kjenner det som AB skriver; som leamus. Skjer av og til og er ikke spark, for de kjenner jeg godt nå. Er 21 uker.

Endret av Runforit
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner det som AB skriver; som leamus. Skjer av og til og er ikke spark, for de kjenner jeg godt nå. Er 21 uker.

Ok, fosteret er egentlig for lite til st man kan kjenne hikke så tidlig. Men ingen regel uten unntak..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...