AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har en trimsykkel jeg bruker hver dag. Den har et display hvor jeg blant annet kan følge med på antall brukte kalorier. Jeg har lagt merke til at tellingen av disse kun henger sammen med antall omdreininger av pedalene. Burde det ikke også henge sammen med den innstilte motstanden? Jeg forbrenner jo mer hvis motstanden er større? Nå utgjør det ingen forskjell på tellingen om motstanden er høy eller lav. Anonymous poster hash: 9e75a...2c1
Dolly82 Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Den regner bare ca... For å regne mer nøyaktig bør du bruke en pulsklokke...
Illuminatum Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har en trimsykkel jeg bruker hver dag. Den har et display hvor jeg blant annet kan følge med på antall brukte kalorier. Jeg har lagt merke til at tellingen av disse kun henger sammen med antall omdreininger av pedalene. Burde det ikke også henge sammen med den innstilte motstanden? Jeg forbrenner jo mer hvis motstanden er større? Nå utgjør det ingen forskjell på tellingen om motstanden er høy eller lav. Anonymous poster hash: 9e75a...2c1 Hva slags trimsykkel har du? Er det elektronisk innstilling av motstand?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Det som bestemmer antall kalorier du forbrenner er kraften du tråkker ned pedalene med (innstilt motstanden), antall tråkk per minutt (tråkkfrekvensen/omdreininger) og varigheten. Forenklet: Motstand * tråkkfrekvens = kraft benyttet Kraft benyttet * varighet = energi forbrukt Anonymous poster hash: 25a07...9ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå