Gå til innhold

Er SM spennende?

Fremhevede innlegg

Gjest Slavinnen
Skrevet

Åhhh, sånn "crotchrope" så digg og vondt ut på engang :P Noen som har fått påsatt seg en slik noen gang som kan dele sine erfaringer? Tror jeg må få sjefen her i huset til å ydmyke meg litt i en eller annen form med slik form for bondage :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er med stor interesse jeg har lest denne tråden, og enkelte må jeg bare bøye meg i støvet for.

Andre sjokkerer meg med sin intoleranse. Jeg er selv sub, sprudlende lykkelig nygift med han som er min store styrke,min beste elsker noensinne,min venn og kjæreste, og Master. Hadde noen fortalt meg,før jeg traff ham,at jeg av alle skulle nyte å bli dominert slik ville jeg trolig anbefalt vedkommende å be legen sin om noen sterkere medisiner....

Tispa, valnøtt og dreamy har gitt svært mange gode beskrivelser og forklaringer, som jeg ikke kan annet enn undertegne på selv.

Jeg har alltid hevdet at smerte er ikke noe for meg,men har oppdaget at det er delvis feil. Av forskjellige grunner ville jeg aldri gå med på å bli riset/spanket, men det er svimlende godtvondt når han setter på meg brystklyper eller selv klyper meg mens vi har sex. Må legge til at det ellers bare er vondt å bli kløpet slik, men forklaringen ligger vel i innlegget til tispa om adrenalin og endorfiner.

Dere tre nevnte; :klappe::klappe::klappe:

Gjest ~Bridezillah-killah~
Skrevet

Ta et hint, gjest!

Den linken ble sletta sist, og blir sletta igjen.

Skrevet
I tilfelle noen skulle tro at jeg oppfordrer til ukritisk BDSM-utforsking i de tusen hjem, så mener jeg på ingen måte det. Det jeg prøver å formidle er følgende:

* Lek, ha det gøy, kos deg og nyt sammen med partneren din.

* Menneskets seksualitet er mangfoldig, og vi trenger ikke sette navn på alt.

* Ta fantasier på alvor, og del noen av dem med partneren. Det kan det bli mye moro og mye nytelse av.

* Ta også fantasier for det de er. Det er nemlig ikke alle fantasier som skal prøves ut.

* Snakk med partneren din, gjerne en gang for mye enn en gang for lite.

* Respekter hverandres grenser

Godt sagt!! Også vil jeg låne et uttrykk fra Gro Isachsen (sexolog). God sex er alltid sunn, sikker og samtykkendene.

Det er grunn til å anta at de som lever i BDSM forhold er samtykkende. Alle trenger ikke å forstå at noen tenner på denne formen, men det går likevel an å respektere det...

Skrevet

Venus, avataren din er bare helt råååååå. Har du et slikt antrekk???

Skrevet
Venus' date=' avataren din er bare helt råååååå. Har du et slikt antrekk???[/quote']

Takk! Og ja, jeg har et tilnærmet likt antrekk som dette ;)

Skrevet

:oops: må innrømme at jeg gjerne skulle ha sett deg i deg altså :wink:

En sub i den outfiten hadde vært noe det.....

Skrevet
:oops: må innrømme at jeg gjerne skulle ha sett deg i deg altså :wink:

En sub i den outfiten hadde vært noe det.....

Men det har du også muligheten til. På Cat ;) Men jeg er ingen god sub - så det er sagt....

Gjest snill mot deg
Skrevet
Jeg har ikke lest hele tråden for den var så lang, men jeg kikket på den linken til Erotikknett.

Jeg sitter igjen med følelsen av at ren SM ikke er noe for meg. jeg har lav smerteterskel, og klyper og pisk, og smerte vil jeg ikke være med på. MEN, det å bli bestemt litt over, tatt litt hardt, blir noe annet. Det kan jeg like.

Binding har jeg ikke prøvd, men det virker litt spennende. Så lenge jeg vet at det er samspill, lek. At ikke noe skjer som jeg ikke vil.

Men folk tenner jo på forskjellig. Jeg synes nok en del virker sprøtt, og mye kunne jeg ikke gjort selv. Tror jeg da. Man skal aldri si aldri. I rett situasjon, rett mann, rett tenning. Men ikke sånne AU greier, ikke vold. Ikke nedverdigelse, ikke Herre og Slavinne.

Du er jo så søt med den avtaren, kattepus....nussenuss..

Gjest sikkertsubgirl
Skrevet

Jeg har aldri prøvd denne type sex, men tenner vanvittig på tanken på både å bli dominert og på f.eks. å få ris på rompa. (Hvordan si til en partner at jeg ønsker å få ris???)

Hvorfor gjør jeg det? Hvorfor er det noen av oss som vil ha det slik?

Jeg skjønner jo at det er endorfiner, men hvorfor vil bli litt ydmyket og dominert?

Hanlder det om å slippe kontroll?

Skrevet

Har tenkt litt på dette etter at denne tråden ble startet, og jeg har vel funnet ut at jeg tenner på noen ting som faller innenfor "denne type" sex. Men samtidig føler jeg at jeg er helt utenfor. For det første hører jeg ikke til en bestemt rolle - jeg kan like både å bli dominert litt og å være den som dominerer. Liker ikke å føle direkte smerte, men forstår veldig godt hva dere mener med "godt-vondt". Dere som kaller dere SMere, tenner dere alle bare på en av rollene? Er man enten sadist eller mascochist? Enten master eller sub?

Selv om jeg altså tiltrekkes av noe ved BDSM, er det heller ikke nødvendigvis alltid det som tenner meg mest. Mye annet jeg liker også. Igjen - Dere som kaller dere SMere, dreier alle deres fantasier seg mer eller mindre om BDSM? Er det alltid en del av sexlivet?

En annen ting er at jeg automatisk tenker om en som sier han er SMer at dette er en veldig stor del av tankene og personen hans. Dette er sikkert en fordom, men en av grunnene til at jeg ikke ville vært komfortabel med å bruke en slik "tittel" på meg selv. Ser dere som dette som en viktig del av deres personlighet? Eller er det bare en del av sexlivet?

Når det er sagt, så har jeg ikke behov for å sette noen definisjon på meg selv sånn sett. Kommer aldri til å kalle meg "SMer" for det føler jeg meg ikke som, men det jeg egentlig lurer på med dette lange innlegget er vel egentlig hva som "må til" for at man skal kunne gjøre det? "Holder" det at en fantaserer litt om disse tingene periodevis og praktiserer det av og til i en mild versjon, eller må en føle BDSM som en "livsvei"?

Mulig dumme spørsmål, men jeg vil gjerne vite.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har aldri prøvd denne type sex, men tenner vanvittig på tanken på både å bli dominert og på f.eks. å få ris på rompa. (Hvordan si til en partner at jeg ønsker å få ris???)

Hvorfor gjør jeg det? Hvorfor er det noen av oss som vil ha det slik?

Jeg skjønner jo at det er endorfiner, men hvorfor vil bli litt ydmyket og dominert?

Hanlder det om å slippe kontroll?

Ja, i mange tilfeller gjør det det. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
For det første hører jeg ikke til en bestemt rolle - jeg kan like både å bli dominert litt og å være den som dominerer. (...)

Dere som kaller dere SMere, tenner dere alle bare på en av rollene? Er man enten sadist eller mascochist? Enten master eller sub?

Jeg sier som Ole Brumm: Ja takk, men det er ikke så farlig med melken.

Jeg er switch, men klarer meg fint uten å leve ut begge sidene av meg.

Selv om jeg altså tiltrekkes av noe ved BDSM' date=' er det heller ikke nødvendigvis alltid det som tenner meg mest. Mye annet jeg liker også. Igjen - Dere som kaller dere SMere, dreier alle deres fantasier seg mer eller mindre om BDSM? Er det alltid en del av sexlivet? [/quote']

Slett ikke! -Men jeg må innrømme at BDSM har fått en større plass etter som jeg har blitt tryggere på meg sjøl.

Ei uke uten BDSM er slett ikke ei dårlig uke av den grunn. Jeg elsker alle slags sex, jeg. Sånn er det bare med den saken :ler:

Gjest slavinnen
Skrevet
Åhhh, sånn "crotchrope" så digg og vondt ut på engang  :P Noen som har fått påsatt seg en slik noen gang som kan dele sine erfaringer? Tror jeg må få sjefen her i huset til å ydmyke meg litt i en eller annen form med slik form for bondage  :P

Er det INGEN av dere jentene her som lever i et BDSM forhold som har fått erfare "crotchrope" somn kan dele litt erfaringer med meg?

Skrevet
Er det INGEN av dere jentene her som lever i et BDSM forhold som har fått erfare "crotchrope" somn kan dele litt erfaringer med meg?

Hva med å lage ett nytt hovedinnlegg hvor du spør om det, og har en dekkende overskrift? Større sjans for at en relevant person svarer da, enn at de tilfeldigvis leser disse åtte sidene og så svarer.

• 2 uker senere...
Skrevet

Etter å ha lest denne tråden sitter jeg igjen med følelsen av at svært mange tror at SM er ensbetydende med smerte.

For meg er det ikke det, når jeg tenker SM er to ting som er det viktigste av alt, nemlig gjensidig tillit og respekt for hverandres grenser.

Jeg er relativt ny innen SM, men har allerede passert en del grenser jeg aldri trodde ville være mulig å passere. Jeg tenner ikke på smerten i seg selv, det er vel mer ydmykelsen som er det essensielle syns jeg. Smerten er noe som kommer hvis jeg ikke er snill pike og adlyder min Hersker. :oops:

Jeg har relativt høy smerteterskel og tåler en hel del, men kun smerte blir bare turnoff. Derimot er det usannsynlig deilig med brystklemmer samtidig som klitoris blir stimulert f eks. Eller bare det at man blir tatt hardt mens man blir ydmyket verbalt.

Uansett, innen SM er man helt avhengig av god kommunikasjon. En god Dom har ingen lyst til å gå for fort fram med en uerfaren sub, hvis det skjer kan man ødelegge noe som kunne blitt ett fint forhold.

Man er nødt til å teste grenser og å ha tillitt til at den ene eller andre parten vil stoppe når man gir ett visst kodeord, eller at Dom'en er dyktig og leser sub'ens kroppsspråk.

Det siste er faktisk veldig relevant da det kan skje at man faller i en dyp "transelignende" tilstand hvor man bare eksisterer, og uten en oppmerksom Dom som fanger opp enkelte signaler kan det bli en skremmende situasjon. Man kan faktisk komme opp i situasjoner hvor man "glemmer" kodeordene, og da er det viktig å ha en partner man kan stole på og som man har tillitt til.

Å høre andre si at man må ha hatt en traumatisk barndom eller ett sykt forhold til sex for å kunne nyte SM, blir for meg det samme som å si at homofili er en sykdom. Skulle da virkelig tro at verden hadde kommet lenger en det. :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...