Gå til innhold

Er SM spennende?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var nok ment som ett morsomt innslag. Burde gjerne hatt noen :-) :-) med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
BDSM mener jeg er rudimentære etterlevninger fra tiden som huleboere. For at slekten skulle videreføres, måtte hannen avsted å klubbe seg en hunn og dra henne tilbake til hulen. Der hadde hun faste oppgaver, som å lage mat og føde unger. Hvis hun prøvde å stikke av, ble hun rundjult. Etterhvert tilpasset hunnen seg oppgavene sine og lærte å like tilværelsen.

Det finnes tydeligvis noen gener som har overlevd fra den tiden

Hva var det som var morsomt her da?

Mener du ingenting av det? er alt bare satt for å være morsom? eller tror du på noen av det?

for om du tror på noe av det, så aner du virkelig ikke hva du snakker om!! :roll:

jeg har vel dårlig humor og skjønte overhode ikke hva som var morsomt med dette innlegget, hadde det kommet fra f.eks Tispa, med klar ironi, så hadde jeg sett det morsomme i det, og det kan jo hende at Pjuk er en BDSMer også, og derfor blir på samme måten....

er du BDSMer Pjuk?

Skrevet
Jeg tror ikke jeg vil komme med noen detaljer fra mitt sexliv ikveld, er for trett :wink: . Jeg er ikke så flink til å formulere meg som andre her inne, men kanskje jeg prøver meg på en forklaring senere likevel..

Jeg henviste til en link i ett av mine andre innlegg, hvis du lurer på noe så finner du nok en del svar på den siden..

Ok, håper på en "liten avsløring" senere... Jo da, jeg kan lese under linken, men jeg syns slike informasjonssider blir veldig "teknisk" liksom. Forklaringer om begreper osv. men fortelle lite om hva som faktisk skjer. Hadde derfort vært interresant om noen BDSM'ere kunne fortelle litt.

Skrevet

Har etter at denne tråden ble startet lest en del om BDSM på nettet, og ser jo at det er mange former for dette. Mange skriver at de lever et liv 24/7 som hersker eller herskerinne eller sub og dom (tror jeg).

Jeg lurer på en ting, vet ikke om noen av dere BDSM'ere her inne gjør dette da, men lever noen av dere slik? Altså er sub 24/7?

Hvordan forgår egentlig dette i det daglige livet, jeg mener hvordan virker dette? Leser jo om at noen må kle seg på en bestemt måte etter domens ordre, må gjøre sånn eller sånn om hun/han ber om det osv. Hvordan kombinerer man dette om man har barn f.eks?

Og når det gjelder straff osv. Ser at noen pisker, setter klyper i bryster, kjønnsorganer osv. når man er bundet... da lurer jeg på om ikke dette er forferdelig vondt? Har man en høyere smerteterskel enn "vanlig" når man er sub?

Gjest Anonymous
Skrevet
Har etter at denne tråden ble startet lest en del om BDSM på nettet, og ser jo at det er mange former for dette. Mange skriver at de lever et liv 24/7 som hersker eller herskerinne eller sub og dom (tror jeg).

Jeg lurer på en ting, vet ikke om noen av dere BDSM'ere her inne gjør dette da, men lever noen av dere slik? Altså er sub 24/7?

Jeg tror ikke du skal ta for god fisk alt du leser på nett. Det er nok mange, mange flere som fantaserer om et 24/7 - D/s - liv enn dem som faktisk lever slik.

Blant 24/7-BDSM-erne er det flere grupper/typer.

Noen lever i det som kalles TPE- forhold. I disse forholda har suben gitt den dominante all makt med hensyn til beslutninger osv. TPE står for Total Power Exchange.

Jeg for min del får hetta ved tanken på TPE *Grøss*

Andre 24/7-forhold er som forhold flest, men med definerte roller som sub og Dom. I disse forholda trenger ikke denne rollefordelinga gi andre utslag enn at sub og Dom er enige om at de kan "leke" eller utøve BDSM-aktiviteter når som helst den Dominante skulle ønske, eller når suben klarer (gjerne med vilje) å gjøre seg fortjent til det. - Men altså ikke nødvendigvis hele tia.

Jeg og min kjære lever sammen 24/7, og har dermed et 24/7-forhold, men ikke et 24/7 BDSM-forhold.

Hvordan forgår egentlig dette i det daglige livet, jeg mener hvordan virker dette? Leser jo om at noen må kle seg på en bestemt måte etter domens ordre, må gjøre sånn eller sånn om hun/han ber om det osv. Hvordan kombinerer man dette om man har barn f.eks?

Jeg kan ikke svare på dette, da vi som sagt ikke utøver BDSM 24/7. Jeg vet imidlertid at det er brukere her som er Dom/sub 24/7. Vi får håpe en av dem kan svare. Her i heimen er BDSM et ikke-tema så lenge ungene er til stede. Dersom vi hadde starta vårt aktive BDSM-liv mens ungene var små ville dette kanskje vært annerledes. Da kunne vi kanskje forklart at vi leker "voksen-politi-og-røver" eller noe sånt, men det er enkelte ting jeg ikke klarer å forklare for tenåringsbarn. :-(

Og når det gjelder straff osv. Ser at noen pisker, setter klyper i bryster, kjønnsorganer osv. når man er bundet... da lurer jeg på om ikke dette er forferdelig vondt? Har man en høyere smerteterskel enn "vanlig" når man er sub?

Jeg vet at jeg har høy smerteterskel, men jeg tror ikke det har noe med mine BDSM-preferanser å gjøre. Imidlertid kan det være en av årsakene til at jeg liker de sanseinntrykka jeg liker.

Når det gjelder pisk osv er det svært viktig å være klar over et par ting:

1. Man går ikke hardt ut for så å øke. Det har ingen glede av.

2. Den som styrer pisken (eller hva det nå er) må kjenne partneren sin, lese h*n og reagere deretter.

Når vi mennesker elsker, trener, opplever smerte eller nytelse utskiller kroppen endorfiner. Dette er nytelseshormoner, men samtidig smertestillende. Endorfinene har en virkning som ligner på morfin, bare mye svakere, og kan gi en opplevelse av rus. (Det er avhengigheten av disse stoffene som gjør at enkelte mennesker er treningsnarkomane. Ikke treninga i seg sjøl, men den gode følelsen i kropp og sinn underveis og etterpå.)

En BDSM-session (som det gjerne kalles) kan vare i lang tid, ofte mye lenger enn "vanilje"-sex med forspill. Dermed rekker kroppen å utskille nok endorfiner til at klyper, pisk osv kan oppleves godt i stedet for vondt.

Skrevet

Jeg vil ikke fortelle så mye om meg personlig, men jeg kan si at jeg er typen som gjerne hadde gitt fra meg all makt TPE som Tispa skriver, men kun i perioder.(Aleneferier etc.)

Grenser lager vi sammen. Jeg har ikke mange, men de jeg har blir respektert. Det er veldig mange ting jeg er villig til å gjøre for min "sjef". Blir på en måte stolt. Jeg liker bondage også, følelsen av å være hjelpeløs. Jeg synes det er svæt vanskelig å beskrive mine opplevelser/følelser.. Jeg både liker og ikke liker smerte.. Jeg nyter min rolle og han nyter sin, ellers hadde vi ikke gjort det.

Jeg vet at det er mange som bytter på å være Dom og sub. Jeg kunne aldri vært Dominant, jeg er rett og slett sub..

Siterer Tispa:

Andre 24/7-forhold er som forhold flest, men med definerte roller som sub og Dom. I disse forholda trenger ikke denne rollefordelinga gi andre utslag enn at sub og Dom er enige om at de kan "leke" eller utøve BDSM-aktiviteter når som helst den Dominante skulle ønske, eller når suben klarer (gjerne med vilje) å gjøre seg fortjent til det. - Men altså ikke nødvendigvis hele tia.

Slik har vi det..

En Dom jeg traff på ett intervju en gang, hadde flere jenter (intervju for å bli med i en SM-klubb-seriøs). Vi møttes på en kafe og han hadde den ene jenten med. Hun spurte om å få lov til å kjøpe seg vin, gå på do etc.. :wink: Hadde han sagt nei, så hadde det ikke vært noe protester.. Ingen er jo like og alle hadde ikke forlangt at man måtte spørre om slike ting, men slik ville han ha det. Han hadde også funnet jobb til henne og bestemte hva hun hadde lov til å bruke penger på etc. Han hadde all makt hele tiden..

(Grunnen til at jeg har liten forbokstav på dreamy-navnet er forresten fordi jeg er sub.På andre forum som har med BDSM å gjøre, er det måten vi kjenner igjen hverandre på. sub - liten forbokstav og Dom/Domina stor forbokstav.. Jeg trenger ikke ha det her, men jeg gjør det automatisk)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er veldig facinert at BDSM, men jeg har desverre ikke mye erfaring med det. Jeg tenner spesielt på tanken om å bli dominert av kvinner. En annen ting er at jeg som mann er veldig glad i å bruke kvinneklær. Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg står egentlig. Noen ganger er det nok å bare kle seg i dameklær, andre ganger føler jeg at jeg skulle vært jente selv, på ordentlig. Det som gjør tanken på å bli dominert av kvinner så veldig spennende er at jeg ser for meg muligheten for å kombinere disse to interessene. Jeg tenner ikke på hard SM, men tanken på å bli tvunget til å være jente er veldig spennende. Noen ville kalle dette sykt, jeg ser på det som en ekstra spennende dimensjon i temaet seksualitet. :wink:

Kanskje noen slike opplevelser kan hjelpe meg til å finne ut hvor jeg står? Er jeg transvestitt, eller er det en våknende transseksuell som lever inne i meg et sted?

Gjest Anonymous
Skrevet

Følg linken til Transetreffet på høyre side her, så finner du kanskje likesinnede?

Det finner du sannsynligvis også her, men Transetreffet kan anbefales.

Skrevet

Og av dette slutter du at?

Kanskje Pjuk mener at de som driver med BDSM er primitive?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil ikke gi meg inn på spekulere i hva andre mener, men jeg for min del synes at mennesker som våger å utforske sin seksualitet på denne måten er heller avanserte, ikke primitive.

Jeg kan ikke skjønne hva som er primitivt i å ønske å få mest mulig ut av sin seksualitet?

Takk for tipset, Tispa!

Gjest Anonymous
Skrevet
Kanskje Pjuk mener at de som driver med BDSM er primitive?

Det skal du ikke se bort ifra, Myumi.

Men så er nå en gang instinkt og behov for mat, søvn og sex de tre mest primitive sidene ved mennesket. :wink:

Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden for den var så lang, men jeg kikket på den linken til Erotikknett.

Jeg sitter igjen med følelsen av at ren SM ikke er noe for meg. jeg har lav smerteterskel, og klyper og pisk, og smerte vil jeg ikke være med på. MEN, det å bli bestemt litt over, tatt litt hardt, blir noe annet. Det kan jeg like.

Binding har jeg ikke prøvd, men det virker litt spennende. Så lenge jeg vet at det er samspill, lek. At ikke noe skjer som jeg ikke vil.

Men folk tenner jo på forskjellig. Jeg synes nok en del virker sprøtt, og mye kunne jeg ikke gjort selv. Tror jeg da. Man skal aldri si aldri. I rett situasjon, rett mann, rett tenning. Men ikke sånne AU greier, ikke vold. Ikke nedverdigelse, ikke Herre og Slavinne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å lese hele tråden, Kattepus.

Tråden som helhet gir et noe annet bilde av hva BDSM er og ikke er enn det som ligger på erotikknett.

Skrevet

Jeg har lest tråden.

Jeg er nok litt konservativ i hodet mitt, for jeg reagerer instinktivt litt med "usj, går dette an da? :oops: MEN, samtidig så er det ting som pirrer meg.

Ikke det med å måtte spørre om lov til alt, eller smerte, pisking og sånn, det mener jeg fremdeles. Men å bli holdt litt hardt, bli grepet i håret (hehe ikke rive og slite så jeg er skalla etterpå) og holdt bestemt, bli tatt litt hardt og bli sjefet over (som en annen skrev). Og jeg kunne også gjerne vært den som gir nytelse men drøyer og drøyer det før han får utløsning eller får lov til å gjøre det han vil. Det er gøy. Det er lek. Det er litt å ha makten.

Slik jeg forstår det så er det slik at mange har faste roller, enten er den underkastede, eller den dominante. Ja takk begge deler sier jeg da, alt etter som liksom. Sex skal være lek, gøy og deilig ! :) En del av meg vil fratas maken, mens en annen del slett ikke vil det men vil ha kontroll og er redd for hva som da kan skje.

Ting man ikke har prøvd er kanskje spennende eller virker ekkelt, men man vet ikke om man liker det før man har prøvd.

Man kan vel plukke ut ting man liker og gjøre dette, uten å sette noe stempel? Slik jeg ser det så blir det helt feil å si at jeg liker SMDB eller hva det heter, men - jeg kan tenne på ting derfra. Og det tror jeg gjelder mange. Bare at man ikke tør sette ord på det, eller tør å sette et "stempel" på seg selv. Det blir liksom litt skumelt.

Skrevet
En del av meg vil fratas maken, mens en annen del slett ikke vil det men vil ha kontroll og er redd for hva som da kan skje.

Det er derfor mange har kodeord for når grensen er nådd, slik at man beholder kontrollen selv om man sier "nei " Og "au". Sier man eks krokodille, så vet partneren at nå er det nok.

Gjest Anonymous
Skrevet
Slik jeg forstår det så er det slik at mange har faste roller, enten er den underkastede, eller den dominante. Ja takk begge deler sier jeg da, alt etter som liksom. Sex skal være lek, gøy og deilig ! :)  En del av meg vil fratas maken, mens en annen del slett ikke vil det men vil ha kontroll og er redd for hva som da kan skje.

Nå er ikke begreper det viktigste når det gjelder sex og samliv, men jeg synes det er viktig å få fram at BDSM ikke trenger å være svart/hvitt.

Mange definerer seg som rent dominante eller rent submissive. Noen kaller seg sadister, andre masochister.

Og så har vi alle oss som ikke passer inn i ei rolle hele tida. Vi kalles for "switchere", og kan eller ønsker å skifte mellom "rollene". Ja takk, begge deler! Eller som du sier det: Sex skal være lek, gøy og deilig !

I et "vanlig" samliv har partnerne roller som varierer.

Ei jente kan trives like godt med å ri som å bli tatt bakfra, for å bruke et stereotypisk eksempel. Det er ingen grunn til å forandre på det sjøl om en utvider sexlivet sitt med elementer fra BDSM. - Med mindre det er det partnerne faktisk ønsker og har glede av.

Ting man ikke har prøvd er kanskje spennende eller virker ekkelt, men man vet ikke om man liker det før man har prøvd.

Det er det jeg kaller sunn nysgjerrighet!

Husk bare på at ingen skal tvinges til noe de ikke ønsker. Det er overgrep i alle sammenhenger.

Gjest Anonymous
Skrevet

I tilfelle noen skulle tro at jeg oppfordrer til ukritisk BDSM-utforsking i de tusen hjem, så mener jeg på ingen måte det. Det jeg prøver å formidle er følgende:

* Lek, ha det gøy, kos deg og nyt sammen med partneren din.

* Menneskets seksualitet er mangfoldig, og vi trenger ikke sette navn på alt.

* Ta fantasier på alvor, og del noen av dem med partneren. Det kan det bli mye moro og mye nytelse av.

* Ta også fantasier for det de er. Det er nemlig ikke alle fantasier som skal prøves ut.

* Snakk med partneren din, gjerne en gang for mye enn en gang for lite.

* Respekter hverandres grenser

Skrevet
I tilfelle noen skulle tro at jeg oppfordrer til ukritisk BDSM-utforsking i de tusen hjem, så mener jeg på ingen måte det. Det jeg prøver å formidle er følgende:

* Lek, ha det gøy, kos deg og nyt sammen med partneren din.

* Menneskets seksualitet er mangfoldig, og vi trenger ikke sette navn på alt.

* Ta fantasier på alvor, og del noen av dem med partneren. Det kan det bli mye moro og mye nytelse av.

* Ta også fantasier for det de er. Det er nemlig ikke alle fantasier som skal prøves ut.

* Snakk med partneren din, gjerne en gang for mye enn en gang for lite.

* Respekter hverandres grenser

:klappe: + *skrive-under-på-den-smiley*

Skrevet

Kanskje Pjuk driver med BDSM selv og isåfall skjønner jeg morsomheten.. :wink:

Det er mange fordommer ute og går når det gjelder BDSM, men det viktigste å vite er at det er frivillig.

Dere som liker BDSM, hvor lenge har dere likt det? :wink: Det føles som om jeg alltid har vært slik.. Til å begynne med kun som fantasier, men var ganske ung da jeg først begynte å utforske det litt..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har "alltid vært sånn", men jeg brukte mange år på å bli så trygg på meg sjøl og mine preferanser at jeg kunne leve det ut.

Heldigvis hadde jeg et godt sex- og samliv mens jeg jobba med saken. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...