Gjest Yoni Skrevet 18. august 2004 #61 Skrevet 18. august 2004 Men det er naturligvis helt naturlig å stikke nåler gjennom ørene på barna sine. Nei, det synes jeg ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #62 Skrevet 18. august 2004 Nei, det synes jeg ikke. Hva synes du da om det foreldrene dine utsatte deg for da du var for lita til å velge?
birgitte242 Skrevet 18. august 2004 #63 Skrevet 18. august 2004 Ja, forsåvidt så er det det. Selvskading er en helt naturlig reaksjon på en unaturlig og presset situasjon. Og det er sunt, på den måten at man får utløp for følelsene sine, og alternativet er som regel selvmord. Nei, nei og nei! Selvskading er IKKE en "naturlig" reaksjon. Selvskading er IKKE en sunn måte å få utløp for følelsene på. Nei, alternativet er IKKE selvmord, i og med de aller færreste selvskadere er suicidale. På siden av tråden her, men jeg synes dette var litt drøyt.
Gjest Yoni Skrevet 18. august 2004 #64 Skrevet 18. august 2004 Hva synes du da om det foreldrene dine utsatte deg for da du var for lita til å velge? Det er ikke til å legge skjul på at moren min er glad i å plage andre.
Chiquita Skrevet 18. august 2004 #65 Skrevet 18. august 2004 Denne tråden har nå utviklet seg langt på siden av det som var det opprinnelige diskusjonstemaet i denne tråden: Er du som meg og synes SM er spennende? Har du testet ut noen "SM-fantasier" eller nøyer du deg med fantasier .. Eller kanskje du synes SM er helt forferdelig .. Lurer på hva andre synes... Vær så snill og kom tilbake på riktig spor, så vi slipper en stor-opprydding her. Chiquita (mod)
dreamy Skrevet 19. august 2004 Forfatter #67 Skrevet 19. august 2004 Jeg liker hele pakken med ydmykelser, nedverdigelser, underkastelse og smerte (smerte synes jeg er deilig godt/vondt)...Respektere grenser er viktig. Jeg føler meg ikke særlig unormal, det er dette jeg liker så hvorfor ikke?
Gjest Tex Skrevet 19. august 2004 #68 Skrevet 19. august 2004 Interessant tråd, men kan dere slutte med den gjentatte siteringen? Det blir så slitsomt å lese. *følger med her*
Gjest Poirot Skrevet 19. august 2004 #69 Skrevet 19. august 2004 Tenk å være så naiv at man kaller folk som har sex på en annen måte enn man selv liker for unaturlig og syke. Skulle tro helsevesenet hadde vikitgere ting å drive med enn å kurere slike som meg, som liker en dask på rompa i ny og ne.
aline Skrevet 19. august 2004 #70 Skrevet 19. august 2004 må man like smerte for å like SM? jeg tenner som sagt veldig på BD delen, jeg liker ikke å bli undertrykt, men jeg tenner på å bli fratatt all kontroll over egen nytelse. Dette innebærer verken slag eller pisking eller noe annet som faktisk gjør vondt, men tenner på å bli bundet og så bli pirret til det er uutholdelig, fordi det er da jeg kommer til de desidert høyeste toppene, som jeg kontrollerer dersom jeg selv har kontroll. Dette er vel BDSM? uten fysisk smerte i noen grad. (men jeg har jo tatoveringer også jeg da, så jeg MÅ jo være gal og sinnsforvirret...)
Suzy Skrevet 19. august 2004 #71 Skrevet 19. august 2004 Godt skrevet aline! Jeg liker også godt å bli dominert i senga. Liker at han sjefer litt med meg, "plager" meg litt lenger enn jeg vil og dasker meg litt på rumpa av og til i kampens hete - men jeg er ikke med på pisk og lær av den grunn... Det blir så lettvint å kalle samtykkende seksuelt samvær for sykt bare fordi det innbefatter noe du selv ikke forstår :-?
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2004 #72 Skrevet 19. august 2004 Det er klart du kan like BDSM uten å like smerte, Aline. BDSM dekker mye, det: BD - Bondage/dominance DS - Dominance/submission eller dominans og underkastelse SM - Sadomasochisme og/eller Slave/Master/Mistress Det står ingen steder at man må like alt for å være BDSM-er. Grunnen til at dette er samla i ett begrep er kort og godt at overgangene er glidende og mange har flere av elemanta med i "sin" BDSM. "Min" BDSM består av: Bondage: -Å bli fysisk fratatt kontrollen. Dominans og underkastelse: - Et intenst mentalt samspill med to likeverdige parter. Undetrykkelse er ikke bra. Dette blir først gøy når jeg sjøl går inn i rolla mi. (Akkurat som jeg skulle være vond å be.) Sadomasochisme: - I den forstand at jeg liker og tenner på enkelte sanseinntrykk som andre ikke liker. Jeg lar meg ikke misbruke. Bevisste BDSMere bruker forresten kodeord, f. eks rød-gul-grønn med samme betydning som trafikklyset. Bruken av disse kodene hindrer misbruk og overgrep, og skiller sadomasochisme fra tortur. Masochisten har nemlig hele tida tilgang til bremsen, noe et torturoffer ikke har.
Gjest Eir Skrevet 19. august 2004 #75 Skrevet 19. august 2004 Selvskading er IKKE en "naturlig" reaksjon. Selvskading er IKKE en sunn måte å få utløp for følelsene på. Nei, alternativet er IKKE selvmord, i og med de aller færreste selvskadere er suicidale. Fortsatt på siden, men vil gjerne få svare på dette, siden jeg formulerte meg litt klønete i første innlegget: De færreste selvskadere er ikke suicidale, men ett flertall av dem var det i utgangspunktet, og mange har begynt med det da de egentlig skulle ta livet av seg, men etter å feks ha kuttet litt i seg selv så følte de seg bedre, og droppet det. Og selvskading er ikke sunt i seg selv, men som en del av prosessen med å bli frisk, og målet skal selvsagt være å slutte med det. Men også psykiatrien oppfordrer folk til å godta sin egen destruktivitet, så lenge den ikke truer livet, fordi den vil uansett forsvinne når de andre problemene til pasienten er løst.
Polly Ester Skrevet 19. august 2004 #76 Skrevet 19. august 2004 Tispa Du får alltid sagt det bra Henger meg på den, jeg :-) ...og håper jeg er tilgitt pga siteringen min...
Gjest Amona Skrevet 19. august 2004 #77 Skrevet 19. august 2004 Jeg liker hele pakken med ydmykelser' date=' nedverdigelser, underkastelse og smerte (smerte synes jeg er deilig godt/vondt)...Respektere grenser er viktig. Jeg føler meg ikke særlig unormal, det er dette jeg liker så hvorfor ikke?[/quote'] Kan du bskrive mer hva som skjer mellom dere? Hva blir sagt og gjort osv.? Hva gjør han som er ydmykende for deg? Hvordan uderkaster du deg han? Og smerte som er deilig/vondt :-) hva gjør han med deg da? Er ikke kjent med BDSM i det hele tatt, men siden det er såpass mange som tydligvis er inne i dette her så kanskje noen kan opplyse meg litt.
Pjuk Skrevet 19. august 2004 #78 Skrevet 19. august 2004 BDSM mener jeg er rudimentære etterlevninger fra tiden som huleboere. For at slekten skulle videreføres, måtte hannen avsted å klubbe seg en hunn og dra henne tilbake til hulen. Der hadde hun faste oppgaver, som å lage mat og føde unger. Hvis hun prøvde å stikke av, ble hun rundjult. Etterhvert tilpasset hunnen seg oppgavene sine og lærte å like tilværelsen. Det finnes tydeligvis noen gener som har overlevd fra den tiden
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2004 #79 Skrevet 19. august 2004 BDSM mener jeg er rudimentære etterlevninger fra tiden som huleboere. For at slekten skulle videreføres, måtte hannen avsted å klubbe seg en hunn og dra henne tilbake til hulen. Der hadde hun faste oppgaver, som å lage mat og føde unger. Hvis hun prøvde å stikke av, ble hun rundjult. Etterhvert tilpasset hunnen seg oppgavene sine og lærte å like tilværelsen. Det finnes tydeligvis noen gener som har overlevd fra den tiden Og av dette slutter du at?
dreamy Skrevet 19. august 2004 Forfatter #80 Skrevet 19. august 2004 Jeg tror ikke jeg vil komme med noen detaljer fra mitt sexliv ikveld, er for trett . Jeg er ikke så flink til å formulere meg som andre her inne, men kanskje jeg prøver meg på en forklaring senere likevel.. Jeg henviste til en link i ett av mine andre innlegg, hvis du lurer på noe så finner du nok en del svar på den siden.. Til Pjuk vil jeg bare si at det var en merkelig uttalelse og at jeg tar det som ett forsøk på å være morsom..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå