Gjest Chrizzy Skrevet 18. august 2004 #41 Skrevet 18. august 2004 Til Tispa......... Jeg forstår hva du mener
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #43 Skrevet 18. august 2004 Poenget mitt er at om han hadde foreslått å dominere meg på en eller annen måte så hadde jeg oppfattet det krenkende og nedverdigende. Om så skulle skje får du forklare ham det. Om han ikke respekterer det er det et overgrep.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #44 Skrevet 18. august 2004 Det blir vel som alt annet det som har med sex å gjøre' date=' hvis du er enig så er det greit, hvis du sier nei, så er det faktisk voldtekt...[/quote']
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #45 Skrevet 18. august 2004 Er ikke en som påfører andre smerte og lidelse en mishandler uavhengig av den mishandlede synes? Det var jammen på tide du dro fram begrepet lidelse. Det er nemlig noe helt annet enn smerte. I BDSM-sammenheng er nemlig ikke lidelse noe tema. Ingen har rett til å påføre hverandre lidelse eller skader. Jeg har lyst til å snu litt på flisa: Jeg liker noe du ikke liker. Du påstår at jeg blir torturert i de situasjonene der jeg har mine mest intense seksuelle opplevelser. Det kan hende du liker noe jeg ikke liker. La oss si at jeg ikke liker vaginalt samleie (Tenkt tilfelle). Jeg synes det er smertefullt og nedverdigende. Om du, med ditt utgangspunkt eier sannheten om mitt sexliv kan jeg slå fast at du blir torturert hver gang du blir penetrert, samme hvor kåt du blir, og samme hvor mange fantastiske G-punkts-orgasmer du måtte få. Ser du logikken? Det du sier her er: "Jeg liker det ikke, så da er det sykt og farlig." Det er slike misoppfatninger og generaliseringer som gjør det vanskelig for BDSM-ere av alle slag å være åpne. Det er slike holdninger som dette som er årsaken til at gode foreldre risikerer å miste omsorgen for barna sine dersom det blir allment kjent at de liker noe som ikke alle andre liker.
Polly Ester Skrevet 18. august 2004 #46 Skrevet 18. august 2004 Hvis du ligger og vrir deg i nytelse fordi mannen din gir deg munnsex f.eks (bare for å dra det over på det de fleste mener er normalen) og det er så deilig at det nesten gjør vondt... og så ber du mannen om å trenge inn i deg... du ber og ber... og mannen din bare fortsetter og drar det litt ut... det er så godt at det gjør vondt... det er en lidelse at du blir pint og han strekker deg så langt at du bare drar han mot deg eller hva som helst, bare pinen tar slutt... Da har du vondt og pine og lidelse... og det er så deilig at det gjør vondt...
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #47 Skrevet 18. august 2004 ÅÅÅÅ-Jaaaa-Værsåsniiiill. Knallgod beskrivelse, Valnøtt! Har du forresten tenkt over at misjonærstillingen i alle høyeste grad er bondage?
Brunhilde Skrevet 18. august 2004 #48 Skrevet 18. august 2004 Jeg skal ikke gi uttrykk for rett eller galt eller godt eller vondt, ei heller for egne preferanser eller fantasier, men jeg SKAL gi masse ros til Tispa og Valnøtt som på en utrolig flott måte beskriver hva temaet dreier seg om! Dere er flinke jenter!!! Takk!
Polly Ester Skrevet 18. august 2004 #49 Skrevet 18. august 2004 Takk skal du ha for kompliment :bukke:
Gjest Yoni Skrevet 18. august 2004 #51 Skrevet 18. august 2004 Ingen svar på spørsmålet mitt.... :-? Det dere påstår er altså at det er sunt og naturlig å ha et ønske om å pine en annen, og å ønske å bli plaget og mishandlet? De som ønsker dette er mentalt sunne og har sunne forhold? Er selvskading også sunt og naturlig?
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #52 Skrevet 18. august 2004 Det dere påstår er altså at det er sunt og naturlig å ha et ønske om å pine en annen, og å ønske å bli plaget og mishandlet? De som ønsker dette er mentalt sunne og har sunne forhold? Nei, Luna. Det er akkurat det vi ikke sier. Det jeg sier er at det er naturlig og normalt at mennesker opplever forskjellige sanseinntrykk som gode og/eller vonde. Jeg sier også at det er naturlig og normalt at partnere deler fantasier, at de tar vare på hverandre og er åpne for hverandres ønsker og interesser. Jeg sier dessuten at et hvert menneske har sine grenser, og at disse under enhver omstendighet må respekteres. Dersom det ikke skjer, så skjer det et overgrep. En hver form for sex må være sikker, sunn og samtykkende, Ikke minst må BDSM være det. Jeg undres på hvor du har din kjennskap til BDSM fra, som kan uttale deg så bastant om hva som er normalt, sunt og naturlig?
Gjest Poirot Skrevet 18. august 2004 #53 Skrevet 18. august 2004 Noen synes det er nedverdigende å bli tatt bakfra. Kan man med dette konkludere med at alle som liker dette er syke i forhold til sin seksualitet?
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #54 Skrevet 18. august 2004 Ingen svar på spørsmålet mitt.... :-? Hva var spørsmålet ditt?
Gjest gjest1 Skrevet 18. august 2004 #55 Skrevet 18. august 2004 Vel jeg liker nedverdrigende ting, i senga bare da, og det bør da være mulig uten å være mentalt skadet/hatt en vond oppvekst? Jeg blir faktisk sjalu når typen tulle-slår andre jenter, så det må jo ligge noe i det. Menmen så lenge sengepartneren ikke har noen fordommer, bør jo egentlig ikke noen høre på hvor sykt enkelte her mener det er. Enkelte liker røff behandling og andre ikke. Det er bare noe en må godta uten å bli krass og defensiv.
Gjest Yoni Skrevet 18. august 2004 #56 Skrevet 18. august 2004 Hva var spørsmålet ditt? Er ikke en som påfører andre smerte og lidelse en mishandler uavhengig av den mishandlede synes? og Er selvskading naturlig og sunt?
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #57 Skrevet 18. august 2004 Er ikke en som påfører andre smerte og lidelse en mishandler uavhengig av den mishandlede synes? og Er selvskading naturlig og sunt? På ditt første spørsmål må svaret bli: Dersom dine forutsetninger a) den ene "påfører den andre smerte og lidelse" og B) den som blir "påført smerte og lidelse" av forrannevnte er mishandlet er korrekte da må person a) være mishandler. Jeg kan imidlertid ikke se at forutsetningene er oppfylt til en hver tid, ergo må resonnementet være uholdbart og ulogisk. På ditt andre spørsmål: Selvskading er ikke sunt. Det er heller ikke sunt å skade noen. Har du hull i ørene eller andre piercinger? Dette er skader som du (eller noen andre etter ditt eget ønske) har påført kroppen din. Du har antakelig betalt penger for det også. Jeg antar også at det var vondt å få tatt hull. Da er du kanskje syk, du da?
Gjest Eir Skrevet 18. august 2004 #58 Skrevet 18. august 2004 Er ikke en som påfører andre smerte og lidelse en mishandler uavhengig av den mishandlede synes? Nei, dersom man er enig om at man ønsker å bli påført smerte og lidelse, så er det ikke mishandling. Er selvskading naturlig og sunt? Ja, forsåvidt så er det det. Selvskading er en helt naturlig reaksjon på en unaturlig og presset situasjon. Og det er sunt, på den måten at man får utløp for følelsene sine, og alternativet er som regel selvmord.
Gjest Yoni Skrevet 18. august 2004 #59 Skrevet 18. august 2004 På ditt første spørsmål må svaret bli: Dersom dine forutsetninger a) den ene "påfører den andre smerte og lidelse" og B) den som blir "påført smerte og lidelse" av forrannevnte er mishandlet er korrekte da må person a) være mishandler. Jeg kan imidlertid ikke se at forutsetningene er oppfylt til en hver tid, ergo må resonnementet være uholdbart og ulogisk. På ditt andre spørsmål: Selvskading er ikke sunt. Det er heller ikke sunt å skade noen. Har du hull i ørene eller andre piercinger? Dette er skader som du (eller noen andre etter ditt eget ønske) har påført kroppen din. Du har antakelig betalt penger for det også. Jeg antar også at det var vondt å få tatt hull. Da er du kanskje syk, du da? Det er så lenge siden jeg fikk hull i ørene at jeg var for ung til å velge det selv. Det ble valgt for meg. Har ingen andre piercinger eller tatoveringer, hvis du vil sammenlikne det med det. Prøv å overbevise meg om at å bli nedverdiget, pint og slått er alminnelig og uskadelig og jeg skal innrømme at S&M er naturlig.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #60 Skrevet 18. august 2004 Det er så lenge siden jeg fikk hull i ørene at jeg var for ung til å velge det selv. Det ble valgt for meg. Har ingen andre piercinger eller tatoveringer, hvis du vil sammenlikne det med det. Prøv å overbevise meg om at å bli nedverdiget, pint og slått er alminnelig og uskadelig og jeg skal innrømme at S&M er naturlig. Men det er naturligvis helt naturlig å stikke nåler gjennom ørene på barna sine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå