dreamy Skrevet 18. august 2004 Forfatter #21 Skrevet 18. august 2004 Jeg vil påstå at du tenner på SM Aline .. Ifølge det du skriver altså. Noen praktiserer mye, andre mindre og noen nøyer seg med fantasi.. Jeg har ikke vært medlem så veldig lenge og ikke vært så mye inne på Seksualitet så derfor har jeg vel ikke sett så mange diskusjoner om dette temaet..
dreamy Skrevet 18. august 2004 Forfatter #22 Skrevet 18. august 2004 Er det denne siden du mener MindCrime? Vet heller ikke om det er lov til å skrive adresser til sider her, men tar sjansen. Regner med at moderator følger med. Ser ut som en grei norsk side om BDSM. http://www.erotikknett.no/pages/bondage.php
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #24 Skrevet 18. august 2004 Jeg tror at SM er mer spennende enn SMS' date=' i hvert fall![/quote']
Gjest Nicken (ikke innlogget) Skrevet 18. august 2004 #25 Skrevet 18. august 2004 "Sadism is the sexual pleasure or gratification in the infliction of pain and suffering upon another person. (...) The counterpart of sadism is masochism, the sexual pleasure or gratification of having pain or suffering inflicted upon the self, often consisting of sexual fantasies or urges for being beaten, humiliated, bound, tortured, or otherwise made to suffer, either as an enhancement to or a substitute for sexual pleasure." (http://en.wikipedia.org/wiki/Sadomasochism) "Torture is the infliction of severe physical or psychological pain as a means of cruelty, intimidation, punishment (...) for the entertainment of the perpetrator." (http://en.wikipedia.org/wiki/Torture) Jeg ser ikke forskjellen. Vel, utgangspunktet er vel det som er videst forskjellig. Kanskje det er mulig å se en Sadist som en Torturist (eller omvendt ;-)), men det er ikke poenget. Poenget er at i et SM-forhold er det et samtykke mellom begge parter om det som foregår. Det blir derfor vidt forskjellig fra en tortur-situasjon. Er den underdanige masochist blir dessuten den beste tortur å ikke slå/piske han/henne I definisjonen av tortur over sniker flere viktige ord seg inn - bl.a. "cruelty" og "perpetrator". Sadisten kan nok ikke sies å bedrive "cruelty" når både målet og resultatet av handlingen er nytelse for begge parter (her kan du velge om du er konsekvensetiker eller intensjons-etiker). Han eller hun er heller ingen "perpetrator" i ordets forstand: "One who perpetrates; esp., one who commits an offense or crime." - Webster's Revised Unabridged Dictionary, © 1996, 1998 MICRA, Inc i og med at det foreligger et samtykke/enighet fra begge parter blir ingen lovbrudd begått. Oppklarende hilsen, Nicken P.S. Det er dårlig debatt-teknikk å sløyfe eller tilsløre opplysninger som ikke passer inn i egen argumentasjon. Hele sitatet for tortur-definisjonen lyder: "Torture is the infliction of severe physical or psychological pain as a means of cruelty, intimidation, punishment, for the extraction of a confession or information or simply for the entertainment of the perpetrator." Det endrer nok ikke på argumentet, men setter det likevel i et litt annet lys enn slik det er sitert øverst. Det hadde ikke kostet mye å lime inn hele hadde det vel, luna??
Gjest Yoni Skrevet 18. august 2004 #27 Skrevet 18. august 2004 Poenget mitt er at om han hadde foreslått å dominere meg på en eller annen måte så hadde jeg oppfattet det krenkende og nedverdigende.
Gjest Poirot Skrevet 18. august 2004 #28 Skrevet 18. august 2004 Poenget mitt er at om han hadde foreslått å dominere meg på en eller annen måte så hadde jeg oppfattet det krenkende og nedverdigende. Og det er jo greit nok at du mener. Men å gå rundt og tro at dominans og tortur er det samme er helt galt.
Gjest Yoni Skrevet 18. august 2004 #29 Skrevet 18. august 2004 Og det er jo greit nok at du mener. Men å gå rundt og tro at dominans og tortur er det samme er helt galt. Å påføre andre smerte for sin egen tilfredsstillelse er for meg tortur. sad|is´me -n (etter den fr forfatter marki de Sade, død 1814) sykelig kjønnsdrift som blir tilfredsstilt ved å pine og plage den annen part; sykelig lyst til å pine og plage andre. Er ikke dette tortur?
~Viva~ Skrevet 18. august 2004 #30 Skrevet 18. august 2004 Å påføre andre smerte for sin egen tilfredsstillelse er for meg tortur. Er ikke dette tortur? Ikke når det også er til den andres tilfredsstillelse.
Gjest Yoni Skrevet 18. august 2004 #31 Skrevet 18. august 2004 Ikke når det også er til den andres tilfredsstillelse. Jeg synes det fortsatt er tortur, selv om den andre samtykker.
Gjest Fighter Skrevet 18. august 2004 #32 Skrevet 18. august 2004 Luna, jeg tror ikke man kan kalle noe tortur så lenge det er snakk om samtykke. Men skjønner poenget med at du ikke liker smerte.
Gjest Poirot Skrevet 18. august 2004 #33 Skrevet 18. august 2004 Jeg synes det fortsatt er tortur, selv om den andre samtykker. En dask eller ti på rumpa, drypping med stearin og håndjern er faktisk ikke tortur. Tortur er et begrep som reserveres til atskillig verre handlinger, eks som å grave ut øyeepler med skj, hoppe på pungen til mannen eller knuse kneskåler.
Gjest Yoni Skrevet 18. august 2004 #34 Skrevet 18. august 2004 Kall det mishandling eller misbruk om du har problemet med ordet "tortur".
Polly Ester Skrevet 18. august 2004 #35 Skrevet 18. august 2004 Kall det mishandling eller misbruk om du har problemet med ordet "tortur". Hvis noen hadde utsatt deg for det, hadde det nok vært tortur, mishandling og misbruk. Har ikke problemer med å se det. Men - det blir helt feil å bruke de ordene når det skjer mellom to som faktisk liker det og som samtykker i det. Det blir vel som alt annet det som har med sex å gjøre, hvis du er enig så er det greit, hvis du sier nei, så er det faktisk voldtekt...
Gjest Yoni Skrevet 18. august 2004 #36 Skrevet 18. august 2004 Hvis noen hadde utsatt deg for det, hadde det nok vært tortur, mishandling og misbruk. Har ikke problemer med å se det. Men - det blir helt feil å bruke de ordene når det skjer mellom to som faktisk liker det og som samtykker i det. Det blir vel som alt annet det som har med sex å gjøre, hvis du er enig så er det greit, hvis du sier nei, så er det faktisk voldtekt... Er ikke en som påfører andre smerte og lidelse en mishandler uavhengig av den mishandlede synes?
gladfisk Skrevet 18. august 2004 #37 Skrevet 18. august 2004 En person som ønsker å bli slått og oppleve smerte under seksuell aktivitet har vel ikke et helt sunt forhold til sex???
~Viva~ Skrevet 18. august 2004 #39 Skrevet 18. august 2004 En person som ønsker å bli slått og oppleve smerte under seksuell aktivitet har vel ikke et helt sunt forhold til sex??? Begrunnelse takk
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #40 Skrevet 18. august 2004 Hvordan kan du vite de? Lurer på hva prosenten på landsbasis blant 20-40 åringer er på SM jeg? Høres ut som om du vil ha det til at det er så KJEMPE mange? Ca 10 prosent av befolkningen regnes for å være BDSM-ere. Imidlertid er det langt flere, opptil 50% ifølge undersøkelser jeg ikke har link til i farta, som av og til krydrer sexlivet sitt med elementer av BDSM i en eller annen form. Når det gjelder antall BDSM-ere på KG mener jeg det jeg har skrevet over, og ikke noe annet. Det er over ti brukere som har tilkjennegitt overfor meg at de er BDSM-ere. De fleste av disse er ikke åpne om det på forumet, og antakelig også langt inne i skapet når det gjelder sine omgivelser. Ikke så rat i grunnen, så lenge folk risikerer å miste jobbene sine eller bli fratatt omsorgen for barna sine på grunn av seksuelle preferanser som ligger litt uttafor A4-arket. Hver sin smak, jeg liker ikke å ha det vondt jeg.... Jeg synes det er så deili å ha de godt Det er jo artig å prøve masse forskjellig, men jeg har en sånn tanke om at mange SMère nesten setter likhetstegn mellom smerte, hersking, underkastelse og sex? For meg så virker det litt feil!? Heldigvis!!! Jeg liker heller ikke å ha det vondt-vondt, men godt-vondt kan være godt. BDSM-ere generelt setter ikke disse likhetstegna som du nevner. Noen tenner på å gi eller påføres smerte, andre avtennes av det. Noen tenner på bindeleker, andre fikser det ikke. Noen tenner på rollespill der den ene underkaster seg den andre, andre gjør det ikke. Enkelte velger å gjøre disse "rollene" til en livsstil, mens de fleste lever helt vanlige liv. Kort sagt: Vi har flere strenger å spille på i sex og samliv enn mange andre, og spiller på dem fordi vi liker det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå