Gjest Ketchupjenta Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Vurderer å bli veganer. Skal ned 10-13 kg, og har sett mye på Freelee på youtube. Noen som har erfaring med matplanene hennes?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Freelee har/har hatt spiseforstyrrelser. Ha det i bakhodet. I tillegg er både hun og Durianrider veldig aktive i forhold til snittet av befolkningen, så de kan ligge høyere på antall kalorier enn en del folk. Hun ligger vel og litt på den usunne biten når hun har mistet menstruasjonen og (vet ikke om hun har fått den tilbake da). Du er ikke garantert vekttap som veganer, det er ingen "quick fix". Men om du er interessert i raw food hadde jeg søkt opp litt andre kilder enn Feelee/Durianrider. Anonymous poster hash: 30638...c45 2
Gjest Ketchupjenta Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Freelee har/har hatt spiseforstyrrelser. Ha det i bakhodet. I tillegg er både hun og Durianrider veldig aktive i forhold til snittet av befolkningen, så de kan ligge høyere på antall kalorier enn en del folk. Hun ligger vel og litt på den usunne biten når hun har mistet menstruasjonen og (vet ikke om hun har fått den tilbake da). Du er ikke garantert vekttap som veganer, det er ingen "quick fix". Men om du er interessert i raw food hadde jeg søkt opp litt andre kilder enn Feelee/Durianrider.Anonymous poster hash: 30638...c45 Hun trener jo faktisk bare annenhver dag og 30-60 minutter da:)
Gjest Ketchupjenta Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 Freelee har/har hatt spiseforstyrrelser. Ha det i bakhodet. I tillegg er både hun og Durianrider veldig aktive i forhold til snittet av befolkningen, så de kan ligge høyere på antall kalorier enn en del folk. Hun ligger vel og litt på den usunne biten når hun har mistet menstruasjonen og (vet ikke om hun har fått den tilbake da). Du er ikke garantert vekttap som veganer, det er ingen "quick fix". Men om du er interessert i raw food hadde jeg søkt opp litt andre kilder enn Feelee/Durianrider.Anonymous poster hash: 30638...c45 https://www.youtube.com/watch?v=PYEw2180j94 Se da
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 Hun trener jo faktisk bare annenhver dag og 30-60 minutter da:) Hun trener vel ikke så hardt som mange, og de sier at hun ligger på en lavere intensitet enn en del andre (og likevel tynnere som er poengtert nok ganger). Men mener å huske at de blant annet ikke har bil, og det virker overhode ikke som om de er folk som sitter stille i sofaen hele dagen utenom trening. (Og snittet på nordmenn nå er vel at ikke folk er aktive sammenhengende i en halv time eller noe). Altså mye hverdagsaktivitet som mange mangler. Ta og se Food Matters og les litt fra de. Og les litt flere steder. Ikke bare hekt deg på et program til noen som har/har hatt ED (er ikke alltid så sikker hun er helt over det). Det ligger masse på nettet. Jeg er veganer selv, så heier veldig på at folk blir det. Så det er ikke derifra skepsisen min er, bare så det er sagt. Anonymous poster hash: 30638...c45
Pringle Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Har ingen erfaring med dette bortsett fra et halvhjertet år som pescetarianer. Men råder deg likevel til å tenke litt på hvorfor. Gjør ting for de riktige grunnene. Bli gjerne vegetarianer (veganer), men kun av religiøse/etiske/dyrevern-hensyn, ikke pga helse eller vekt. Helse og vekt er for de fleste mye lettere å fikse/opprettholde om de spiser kjøtt. Kutter du ut noe, må du skaffe deg informasjon og være veldig nøye med hva du ellers spiser, for å ikke få mangelsykdommer, og ditt sosiale liv kan bli mer utfordrende. 1
Gjest Ketchupjenta Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Den største grunnen er såklart dyrene. Jeg har vært vegetarianer i et år nå og vil opp på neste trinn nå Synes det er fælt at vi stenger dyrene inne og gir de hormoner for å produsere mer melk. Det er så egoistisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå