Gå til innhold

Hvordan avvise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp blitt singel etter flere år i forhold. Nå har jeg to menn som er interessert i meg, men det er ikke gjensidig. Jeg kjenner en av dem godt, og vil gjerne beholde vennskapet. Slike ting føles ofte kleint, og jeg går lett rundt grøten for å unngå ubehagelige situasjoner. Siden det er årevis siden forrige singelperiode husker jeg ikke lenger hvordan man helst bør avvise folk som er interessert, og jeg er livredd for å såre noen. Har noen et tips eller flere å komme med, slik at jeg ikke får problemer fremover, eller mister en venn?

Anonymous poster hash: 7c490...74f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva slags fremstøt de gjør. Jeg synes ofte det beste er å "ignorere" små ting de gjør for å vise interesse, og heller oppføre meg som normalt. Da skjønner de gjerne etter en stund at det ikke er noe å hente, men vi har ikke trengt å ha en ubehagelig samtale som vanskeliggjør forholdet vårt.

Hvis de inviterer deg på date, er det litt vanskeligere. Da må det jo avvises, og da må du nesten skreddersy det litt, tror jeg. Det går selvfølgelig an å være litt feig og si at du har vært i et forhold så lenge nå, at du har ikke tenkt til å date på en stund.

Anonymous poster hash: b6923...452
Skrevet

Vennskap og følelser lar seg sjelden kombinere, så følelser kan være drepen for videre vennskap, i hvert fall for en stund. Selv om du kanskje vil beholde vennskapet er det ikke gitt at motparten ønsker det. Hvis jeg er interessert i en person uten at det er gjensidig, bryter jeg kontakten. I sånne situasjoner vil noen bli såret uansett. Da er det nesten bedre å være ærlig, men uten å være direkte ufin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...