Gå til innhold

Vanskelige klesflekker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har lagt merke til at noen flekker på klærne mine ikke går bort ved vanlig vask i vaskemaskinen, så jeg trenger litt tips fra dere her inne!

Jeg snakker hovedsakelig om hvitvasken, hvor jeg nå har begynt å legge merke til noen mindre- og større flekker (missfarging, kanskje?) som ikke går bort uansett hvor mye jeg vasker dem.

Er det noen som kan anbefale en rengjøringsspray eller noe liknende som jeg kan spraye klærne med før jeg pytter de i vaskemaskinen?

Eventuelt noen andre tips til hvordan jeg kan håndtere disse flekkene? Kanskje vaske med høyere temperatur?

Vasker disse hvite skjortene på 40* nå til vanlig.

Tips? :)

Anonymous poster hash: 6d70c...600
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flekker bør fjernes når de er nye og ved første vask, går de ikke bort i første vask etter at flekkene har satt seg blir det vanskeligere å få dem bort. (Les nesten umulig.)

Klorin er en metode, en annen er å bruke litt vaskemiddel med blekemiddel beregnet på hvitvask i en stor stålkjele og koke på platen på komfyren - men da måt man hvite hva man driver med!

Røre hele tiden og være på vakt! Og det bør være bomullsplagg.

Noen sverger til Vanish men det er kjemikalier i mengder med advarsler bakpå som gjør at jeg verken vil va det i hus eller bruke det på klær som skal innpå huden.

Anonymous poster hash: 84ec3...1fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...