AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Jeg er ei jente på 18 år som var veldig tynn og veldig aktiv frem til vgs. Siden da har jeg veid ca. 56 kg og jeg klarer ikke å trene mer enn ca. 3 ganger i uken! Kjæresten min har vi vært sammen i 2 år og han har alltid vært slank og ganske muskuløs. Nå begynner jeg å bli bekymret fordi han spiser mindre enn han trenger og jeg spiser mer enn jeg trenger, og jeg er livredd for å gå mer opp i vekt slik at alle kan se at jeg er tjukkere enn kjæresten min! Jeg prøver å gå ned i vekt men synes det tar så lang tid og jeg har hele tiden lyst på sjokolade! Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: 40a6f...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Jeg er forresten veldig lav, bare 155 cm Anonymous poster hash: 40a6f...d9d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Er det en regel som sier at man må veie mindre enn kjæresten sin, uannsett hvor tynn han/hun er? Jeg synes du skal stresse ned og ikke tenke på det, så lenge du er normalt sunn. Anonymous poster hash: 1cf28...fb4 5
Gjest Kili Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 Hva så om du er tyngre og tjukkere enn han? 4
globalagogo Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 1) Det er vanlig å legge på seg mens man vokser. Du utvikles. 2) 56 kg er ikke mye. 3) 3 ganger trening i uka er bra, veldig bra. Ro ned. 4) Spis deg mett, og ikke stappmett. 5) Hvis du er bekymra for at kjæresten din spiser for lite så kan du prate med ham. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #6 Skrevet 15. mars 2015 1) Det er vanlig å legge på seg mens man vokser. Du utvikles. 2) 56 kg er ikke mye. 3) 3 ganger trening i uka er bra, veldig bra. Ro ned. 4) Spis deg mett, og ikke stappmett. 5) Hvis du er bekymra for at kjæresten din spiser for lite så kan du prate med ham. 56 kg er ganske mye til å være 155! Anonymous poster hash: 35bfd...54c 4
Gjest Kili Skrevet 15. mars 2015 #7 Skrevet 15. mars 2015 (endret) 56 kg er ganske mye til å være 155! Anonymous poster hash: 35bfd...54c Eh..Nei det er det ikke. http://www.melk.no/helse-og-livsstil/verktoy/bmi-kalkulator/?gclid=CjwKEAjw25SoBRCMn7Gc97Knj0ISJAC7vaMregPCEFVSnh-ihQ7ODH2A-2jhA1OO2mzV-XZAzhGfihoCTNnw_wcB Det er normalvektig, er det ikke det de fleste vil være? Ikke undervektig eller på grensen til undervektig!! Det er ikke særlig pent. Da er det penere på grensen til overvekt (litt kjøtt på kroppen.) Ei på 155 cm kan bli opp til 60 kg før det regnes som overvekt. Muskler veier mer enn fett Endret 15. mars 2015 av Kili 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #8 Skrevet 15. mars 2015 56 kg er ganske mye til å være 155! Anonymous poster hash: 35bfd...54c Nå må du gi deg!!! Det er en helt normal vekt!! Anonymous poster hash: 9c6dd...ee2 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #9 Skrevet 15. mars 2015 56 kg er ganske mye til å være 155! Anonymous poster hash: 35bfd...54c Ikke nødvendigvis, siden muskler tross alt veier mer enn fett Anonymous poster hash: 52347...2c4 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #10 Skrevet 15. mars 2015 Jeg er 15 kilo overvektig, så har jeg en kjæreste som er undervektig. Har da ingenting og si det. Greit jeg gjerne vil litt ned i vekt. Men å bli tynnere enn han vil jeg ikke bli. Anonymous poster hash: 8977e...240
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #11 Skrevet 15. mars 2015 Nå må du gi deg!!! Det er en helt normal vekt!!Anonymous poster hash: 9c6dd...ee2 Enig!Absolutt normal vekt og å påstå noe annet er uansvarlig og nærmest oppfordning til å utvikle spiseforstyrrelser. At TS syns at å trenr 3 g i uken er lite syns jeg er trist. Jeg forakter alle rosa/trenings bloggene som forherliger destruktivt syn på kropp. Anonymous poster hash: df0da...007 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #12 Skrevet 15. mars 2015 fokuser på å være sunn, ikke tynn for når man først blir alt for fokusert på å bli tynn, også tynnere og mer tynn så sier det sjeldent stopp og kan fort bli farlig. mye bedre å være sammen med en som er sunn i både kropp og sinn + noen kilo enn å være sammen med en som ikke liker seg selv - noen kilo men er man ikke fornøyd så er man ikke fornøyd.. du kan jo bare prøve å spise litt mindre sjokolade, så får du ikke så dårlig samvittighet? og da må man bare bestemme seg til å holde det til helgene og ikke hverdag! Anonymous poster hash: b6e43...607
caline Skrevet 15. mars 2015 #13 Skrevet 15. mars 2015 56 kg er ganske mye til å være 155!Anonymous poster hash: 35bfd...54c Det er det vel ikke? Er jo normalvekt, ikke for lite eller for mye. Ettersom jeg leser her, veier hu akkurat passe til høyden sin. 1
The Kitten Skrevet 15. mars 2015 #14 Skrevet 15. mars 2015 Eh..Nei det er det ikke. http://www.melk.no/helse-og-livsstil/verktoy/bmi-kalkulator/?gclid=CjwKEAjw25SoBRCMn7Gc97Knj0ISJAC7vaMregPCEFVSnh-ihQ7ODH2A-2jhA1OO2mzV-XZAzhGfihoCTNnw_wcB Det er normalvektig, er det ikke det de fleste vil være? Ikke undervektig eller på grensen til undervektig!! Det er ikke særlig pent. Da er det penere på grensen til overvekt (litt kjøtt på kroppen.) Ei på 155 cm kan bli opp til 60 kg før det regnes som overvekt. Muskler veier mer enn fett Klarte du ikke å si noe oppløftende til ts uten å rakke ned på tynne kvinner? 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. mars 2015 #15 Skrevet 15. mars 2015 Hm, hvorfor skal det være et problem? Det er ikke noe jeg legger merke til når jeg ser par, med mindre det er veeeldig stor forskjell. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #16 Skrevet 15. mars 2015 Eh..Nei det er det ikke. http://www.melk.no/helse-og-livsstil/verktoy/bmi-kalkulator/?gclid=CjwKEAjw25SoBRCMn7Gc97Knj0ISJAC7vaMregPCEFVSnh-ihQ7ODH2A-2jhA1OO2mzV-XZAzhGfihoCTNnw_wcB Det er normalvektig, er det ikke det de fleste vil være? Ikke undervektig eller på grensen til undervektig!! Det er ikke særlig pent. Da er det penere på grensen til overvekt (litt kjøtt på kroppen.) Ei på 155 cm kan bli opp til 60 kg før det regnes som overvekt. Muskler veier mer enn fett Nå må du gi deg!!! Det er en helt normal vekt!! Anonymous poster hash: 9c6dd...ee2 Enig!Absolutt normal vekt og å påstå noe annet er uansvarlig og nærmest oppfordning til å utvikle spiseforstyrrelser. At TS syns at å trenr 3 g i uken er lite syns jeg er trist. Jeg forakter alle rosa/trenings bloggene som forherliger destruktivt syn på kropp.Anonymous poster hash: df0da...007 Har ikke påstått at hun er overvektig heller, men som Kili så fint påpeker er det ikke mange kg som skal til før det blir overvekt. Men kan legge til dette til ts: Du sier du spiser mer enn du trenger, fokuser heller på det. Ser kjærestepar hver dag der jentene er tykkere enn kjærestene sine, og synes ikke det er rart. Jenter kan være formfulle uten å bli dømt, gutter må gjerne være tynne eller muskuløse, så blir en slags natulig balanse. Anonymous poster hash: 35bfd...54c
Gjest Kili Skrevet 16. mars 2015 #17 Skrevet 16. mars 2015 Klarte du ikke å si noe oppløftende til ts uten å rakke ned på tynne kvinner? Jeg mener ikke å rakke ned på kvinner selv om jeg sier akkurat hva jeg mener. Jeg mener ikke noe vondt, men litt rart at normalvektige kvinner skal gå rundt å kalle seg selv feit når de er normalvektige. Vil de være syltynne uten kjøtt på kroppen? Jeg forstår det ikke. Er det rart folk får spiseforstyrrelser? Formfullt er sexy, sånn er det bare. Jeg elsker kvinnelige former. Jeg rakker ikke ned på tynne mennesker. Jeg er tynn selv. Ikke så veldig tynn, men litt. Har også kanskje en slags spiseforstyrrelse har jeg fått beskjed om men det tror jeg ikke selv. Mye fjas. Men jeg skulle gjerne hatt litt mer fett på kroppen, for å være for tynn er ikke det peneste. Heldigvis har jeg muskler. For mye muskler på damer er ikke så pent, da er det bedre med litt fett. Sånn tenker jeg for jeg elsker former på kvinner. Jeg kan vel få synes det?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #18 Skrevet 16. mars 2015 Har ikke påstått at hun er overvektig heller, men som Kili så fint påpeker er det ikke mange kg som skal til før det blir overvekt. Men kan legge til dette til ts: Du sier du spiser mer enn du trenger, fokuser heller på det. Ser kjærestepar hver dag der jentene er tykkere enn kjærestene sine, og synes ikke det er rart. Jenter kan være formfulle uten å bli dømt, gutter må gjerne være tynne eller muskuløse, så blir en slags natulig balanse. Anonymous poster hash: 35bfd...54c Jeg er bare 5 cm høyere enn TS og veier det samme som henne. Jeg er 19 år og svært slank. Jeg er så slank at da jeg sleit med magen og ikke hadde matlyst sa legen at han kom til å legge meg inn på underernæring om jeg ikke begynte å spise mye mer. Og da hadde jeg hatt dårlig matlyst i 3 dager.. Så ikke kom her å si at det ikke er mange kg som skal til for å bli overvektig. TS trener mye og kan ikke gå ned i vekt. Det er i tillegg slik at man av og til kan gå et par kilo opp eller ned for trivselsvekta, men så går det tilbake igjen. Spesielt mtp menstruasjonssyklus. Så TS: spis til du er mett. Gå til legen om du vil vite om du er normalvektig og for kostholdsråd. Evt helsestasjonen. Be kjæresten din ta seg en tur til legen.Anonymous poster hash: fafa8...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #19 Skrevet 16. mars 2015 56 kg er ganske mye til å være 155! Anonymous poster hash: 35bfd...54c så hvis hun er 56kg men mesteparten muskler, så er hun overvektig? hm... ttror du må lese deg litt opp jeg. muskler kan forresten ligge under underhudfett, slik at det ikke synes så veldig Anonymous poster hash: fc657...a58
Gjest Mythic Skrevet 16. mars 2015 #20 Skrevet 16. mars 2015 (endret) TS: Du er helt normalvektig. Slapp helt av, spis sunn mat, tren når du har mulighet, og nyt livet sammen med kjæresten din. Når du blir litt mer voksen og tenker tilbake på denne tiden, kommer du til å ergre deg for at du brukte så mye tid og energi på å tenke på hvilket tall som sto på vekta. Endret 16. mars 2015 av Mythic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå