AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Jeg har en hund som krever veldig mye, så mye at jeg er utslitt når dagen er omme. Jeg har ikke energi til noe annet enn jobb og henne. Kun av og til i helgene, men da trenger jeg ofte tid til å "lade opp" batteriene. Jeg har ikke den beste helsen verken psykisk eller fysisk, og det gjør det jo værre i tillegg. Jeg føler at hun er alt for mye for meg, og at hun burde hatt en annen eier, men jeg synes det er så vanskelig å tenke på å gi henne fra meg. På grunn av at mye av tiden går til henne har jeg mistet kontakten til mange venninner. Jeg har ingen i familien som orker å passe henne, så jeg har ikke et veldig sosialt liv lenger. Jeg hadde en samboer som hjalp meg en del, men det ble slutt for noen år siden. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med tråden.. Kanskje noen har hatt det slik og har noen råd? Anonymous poster hash: 4a51d...e0c
wintergirl Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Har du heller ingen venner som kan hjelpe deg med avlastning? Skjønner at det ikke er lett å gi bort noen man er så glad i. Håper det ordner seg på en annen måte
Gjest Aella Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Jeg blir så lei meg når jeg leser slike poster som dette her; at folk går til anskaffelse av uskyldige hunder uten å vite hva de går til å ender derfor opp med å gi de fra seg. Hvordan kan du skylde på hunden for at du har mistet kontakten med dine venner? Jeg har også hund, på snart 5 år, og hun er med meg overalt, til venninner, familie osv. Som jeg har nevnt her inne tidligere; jeg også har late dager (som nesten alle hundeeiere har) så bare fordi man ikke alltid orker å gå tur så burde ikke det være en grunn til å kaste bort bikkja, det finnes alternativer, derfor har vi gått til anskaffelse av en radiostyrt bil. Så på disse late dagene kjøøøøører vi opp til en stor slette/fotballbane å kjører bilen rundt fram og tilbake å lar bikkja løpe etter :D Frisbee, baller og andre artige leker er også gode alternativer om man ikke vil invistere i en RC bil. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 Jeg har en hund som krever veldig mye, så mye at jeg er utslitt når dagen er omme. Jeg har ikke energi til noe annet enn jobb og henne. Kun av og til i helgene, men da trenger jeg ofte tid til å "lade opp" batteriene. Jeg har ikke den beste helsen verken psykisk eller fysisk, og det gjør det jo værre i tillegg. Jeg føler at hun er alt for mye for meg, og at hun burde hatt en annen eier, men jeg synes det er så vanskelig å tenke på å gi henne fra meg. På grunn av at mye av tiden går til henne har jeg mistet kontakten til mange venninner. Jeg har ingen i familien som orker å passe henne, så jeg har ikke et veldig sosialt liv lenger. Jeg hadde en samboer som hjalp meg en del, men det ble slutt for noen år siden. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med tråden.. Kanskje noen har hatt det slik og har noen råd?Anonymous poster hash: 4a51d...e0c Kanskje du kan henge opp en lapp på butikken hvor du spør om noen vil låne en hund som turkamerat et par ganger i uka? Jeg har hund nå, men han er gammel. Når han dør kommer jeg ikke til å få ny hund, men jeg vil gjerne låne en hund av og til. Kanskje noen i nærheten av deg tenker som meg? Anonymous poster hash: ea2fd...181
Auri Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 Jeg blir så lei meg når jeg leser slike poster som dette her; at folk går til anskaffelse av uskyldige hunder uten å vite hva de går til å ender derfor opp med å gi de fra seg. Hvordan kan du skylde på hunden for at du har mistet kontakten med dine venner? Jeg har også hund, på snart 5 år, og hun er med meg overalt, til venninner, familie osv. Som jeg har nevnt her inne tidligere; jeg også har late dager (som nesten alle hundeeiere har) så bare fordi man ikke alltid orker å gå tur så burde ikke det være en grunn til å kaste bort bikkja, det finnes alternativer, derfor har vi gått til anskaffelse av en radiostyrt bil. Så på disse late dagene kjøøøøører vi opp til en stor slette/fotballbane å kjører bilen rundt fram og tilbake å lar bikkja løpe etter :D Frisbee, baller og andre artige leker er også gode alternativer om man ikke vil invistere i en RC bil. Dette hjelper ikke TS noe som helst. Svigers var litt i samme situasjon for noen år siden. De har hatt en hunderase i over 30 år, men den de skaffet seg da, var utrolig mye mer krevende enn noen de har hatt tidligere. Hun var mer aggresiv, mer sta, andre hunder likte ikke være sosial med henne, hun var veldig vanskelig å disiplinere og lære noenting. -de hadde henne i rundt et år, før de innså at de kunne ikke gi hunden det den trengte. De ga alt de kunne, men hun trengte mer. De endte opp med å omplassere henne til en familie der hun kunne være med faren i huset på jobb, hun jobber fysisk og psykisk sammen med han hele dagen og er nå en helt annen hund. Og svigermor har fått seg ei ny hund, som er mer lik i lynne de de har hatt tidligere, som hun kan gjøre lykkelig og som gjør hun lykkelig. Det kan jo hende det finnes alternativer. Sjekk FB-grupper/lapper på butikker osv for å se om det er andre i nærheten med samme type rase? De fleste med hun liker å ha andre venner med hund, så kan de rase fra seg og alt slikt hunder trenger. Kanskje du finner noen som kan hjelpe deg med hunden, gå tur og trene den litt for deg. Kanskje du kan få et avlastningshjem, slik at den bor dels hos deg og dels der. Eller kanskje det beste for både deg og hunden er om den omplasseres, også kan du få deg en annen hund som kan gi deg mer energi enn den tar 3
Gjest Aella Skrevet 15. mars 2015 #6 Skrevet 15. mars 2015 (endret) Dette hjelper ikke TS noe som helst. Hunder som ikke får nok aktivitet pleier ofte å være litt mye. Det er viktig å stimulere hundene også. Det at hun sier at hun ikke orker gå noe særlig tur, tyder jo på at hunden får litt for lite aktivitet. Så det med frisbee-kasting, bil etc kan absolutt være med på å roe ned hunden litt. Og kvitte seg med en for å skaffe seg en ny en? Hva om den blir like mye? Skal hun bare kvitte seg med den også for så å skaffe ENDA en ny! snakk om å leke med liv :O Endret 15. mars 2015 av Aella
Auri Skrevet 15. mars 2015 #7 Skrevet 15. mars 2015 Jeg tror TS er veldig klar over hva hun har gjort feil, og hun trenger ikke at du skal komme med en bedrevitende ovenfra-og-ned-holdning. Jeg kom med forslaget om evt ny hund fordi jeg vet ikke hva slags rase hun har nå. Har hun en husky f.eks. er det ikke rart om den er krevende, og hun ikke greier å gi den nok aktivitet om hun er syk. En mindre hun derimot kan det hende hun kan gi bedre omgivelser. Det burde si seg selv i mine øyne... Jeg tar ikke for gitt at jeg vet alt om situasjonen hennes, derfor jeg kommer med flere forslag. 2
Gjest Aella Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 (endret) Jeg tror TS er veldig klar over hva hun har gjort feil, og hun trenger ikke at du skal komme med en bedrevitende ovenfra-og-ned-holdning. Jeg kom med forslaget om evt ny hund fordi jeg vet ikke hva slags rase hun har nå. Har hun en husky f.eks. er det ikke rart om den er krevende, og hun ikke greier å gi den nok aktivitet om hun er syk. En mindre hun derimot kan det hende hun kan gi bedre omgivelser. Det burde si seg selv i mine øyne... Jeg tar ikke for gitt at jeg vet alt om situasjonen hennes, derfor jeg kommer med flere forslag.bedrevitende mot TS? Bare fordi jeg sier at jeg blir lei meg av å lese at folk kvitter seg med bikkjene sine fordi de ikke vet hva det vil si når de går til anskaffelse av en? Ja jøsses. Jeg gir henne også tips for å gi hunden aktiviteter uten at hun skal slite seg ut på lange, harde turer ...for det er det som virker ut til å være problemet her. Jeg prøver i allefall å løse problemet med hunden hun har nå, ikke gå til anskaffelse av en ny hund som kanskje ikke er så krevende (?) eller enda verre for alt vi vet!? Jeg har en liten hund, og den kan være veldig krevende til tider, jeg har også hatt en stor hund og den var ikke like krevende. Endret 16. mars 2015 av Aella
Scoop Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 På hvilken måte er hunden krevende? Er det det at den trenger mye trening og tur, eller er den "uoppdragen"? Har du gått på noen kurs i så fall? 1
Tabris Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Jeg lurer også på hva TS mener - hva er det hunden krever? 1
Jade Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Jeg så en gang noen som hadde satt opp en lapp på postkassestativene om noen trengte noen til å gå tur med hundene. Kanskje du kunne hengt ut lapp om noen kunne gått tur med hunden din for litt penger?
tussi84 Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Er det slik at om man har hund så har man ikke tid til sosiale aktiviteter? Altså jeg vet at en hund må gåes tur med flere ganger daglig og aktiviseres, koses med men ikke 24 timer vel? Vet om flere som har hund og de lufter hunden før jobb en kort tur, etter jobb lengere tur, og en kort tur på kvelden rett før nattetid. De gir hunden kos og oppmerksomhet. All like vel har de tid til venner og familie og de drar ikke med hunden. Snakker da om noen timers kveldsbesøk og ikke overnatting det blir jo noe annet
tussi84 Skrevet 16. mars 2015 #13 Skrevet 16. mars 2015 Er det slik at om man har hund så har man ikke tid til sosiale aktiviteter? Altså jeg vet at en hund må gåes tur med flere ganger daglig og aktiviseres, koses med men ikke 24 timer vel? Vet om flere som har hund og de lufter hunden før jobb en kort tur, etter jobb lengere tur, og en kort tur på kvelden rett før nattetid. De gir hunden kos og oppmerksomhet. All like vel har de tid til venner og familie og de drar ikke med hunden. Snakker da om noen timers kveldsbesøk og ikke overnatting det blir jo noe annet
Sylvari Skrevet 16. mars 2015 #14 Skrevet 16. mars 2015 Hunder som ikke får nok aktivitet pleier ofte å være litt mye. Det er viktig å stimulere hundene også. Det at hun sier at hun ikke orker gå noe særlig tur, tyder jo på at hunden får litt for lite aktivitet. Så det med frisbee-kasting, bil etc kan absolutt være med på å roe ned hunden litt. Og kvitte seg med en for å skaffe seg en ny en? Hva om den blir like mye? Skal hun bare kvitte seg med den også for så å skaffe ENDA en ny! snakk om å leke med liv :O TS har ikke sagt noe om å skaffe seg ny hund.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #15 Skrevet 16. mars 2015 Forstår ikke helt på hvilken måte hunden er så krevende? Anonymous poster hash: 05cf0...9c0
Gjest Aella Skrevet 16. mars 2015 #16 Skrevet 16. mars 2015 TS har ikke sagt noe om å skaffe seg ny hund. Nei, det vet jeg, men Auri anbefalte TS det. Så det er Auri jeg siterer til, det ser du også i innleggene mine da Auris innlegg også er med i mine.
Sylvari Skrevet 16. mars 2015 #17 Skrevet 16. mars 2015 Forstår ikke helt på hvilken måte hunden er så krevende? Anonymous poster hash: 05cf0...9c0 Hunder, som andre vesener er forskjellige. noen er mer krevende enn andre, Hunder med angst og seperasjonsangst krever mye av eieren. Har man til og med en rase som krever mye trim på toppen av det hele så skjønner jeg godt hun synes det er slitsomt med hund. En "vanlig" stabil hund er ikke mye jobb å ha derimot.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #18 Skrevet 16. mars 2015 Hunder, som andre vesener er forskjellige. noen er mer krevende enn andre, Hunder med angst og seperasjonsangst krever mye av eieren. Har man til og med en rase som krever mye trim på toppen av det hele så skjønner jeg godt hun synes det er slitsomt med hund. En "vanlig" stabil hund er ikke mye jobb å ha derimot. Thanks for stating the obvious. Det forstår jeg. Jeg spør om hva som er utfordringene i dette tilfellet. Anonymous poster hash: 05cf0...9c0
Sylvari Skrevet 16. mars 2015 #19 Skrevet 16. mars 2015 Thanks for stating the obvious. Det forstår jeg. Jeg spør om hva som er utfordringene i dette tilfellet. Anonymous poster hash: 05cf0...9c0 Du får åpenbare svar når du stille dumme spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #20 Skrevet 16. mars 2015 Du får åpenbare svar når du stille dumme spørsmål. Er det dumt å spørre hva som er de spesifikke utfordringene til ts (som lager en tråd om at h*n har utfordringer knyttet til hunden sin)? At "hunden krever mye", er lite spesifikt. Jeg synes du kan gå og være nesevis i en annen tråd. Anonymous poster hash: 05cf0...9c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå