Gå til innhold

En uke uten treningen jeg er vant med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener omtrent fem-seks dager i uka. Det blir mye styrketrening, samt en del kardio i form av løping. Har oppnådd en ganske muskuløs kropp, akkurat slik jeg vil ha den, og trener nå for å vedlikeholde, og fordi jeg synes det er utrolig gøy.

I påsken skal jeg på fjellet i én uke i strekk. Det vil si at jeg i denne uka ikke får trent som normalt. Det vil bli null styrketrening. Regner med vi kommer til å gå noen skiturer på en time eller to, i rolig tempo, sånn typisk "familie-på-tur-tempo".

Vil dette gjøre noen forandringer på kroppen min i løpet av denne uka? Siden jeg ikke får trent det jeg er vant med å trene. Hater tanken på å være uten trening så lenge, særlig når kroppen min er frisk og "klar til å trene". Slapper mye bedre av når jeg ved at jeg får vedlikeholdt med styrke og løping.

Hilsen jente 21 år.

Anonymous poster hash: 5ae88...7fb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen, har enda et spørsmål: Er det stor sannsynlighet for at jeg kommer til å legge på meg? Teller ikke kalorier, spiser når jeg er sulten, til jeg er mett. Kommer sikkert til å gjøre dette i påska også, vil ikke bevisst spise mindre og bli slapp og i dårlig humør. Blir kanskje litt påskekos, men skal begrense meg!

Gjest Runforit
Skrevet

Det er snakk om 7 dager. Pust.

Spis, kos deg, gå på turer og lev littegranne. En uke påvirker ikk en shit så lenge du ellers tar sunne og gode valg gjennom resten av året og trener jevnt.

Du høres ut som du har et usunt forhold til både mat og trening.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om 7 dager. Pust.

Spis, kos deg, gå på turer og lev littegranne. En uke påvirker ikk en shit så lenge du ellers tar sunne og gode valg gjennom resten av året og trener jevnt.

Du høres ut som du har et usunt forhold til både mat og trening.

Hvordan kan du påstå at jeg har et usunt forhold til mat og trening?

Jeg trener fordi jeg liker det, og for å oppnå resultater. Når jeg har klart å oppnå noe, så er jeg selvfølgelig redd for å ødelegge dette når jeg ikke får trent på så lang tid, selv om kroppen er frisk som en fisk. Og usunt forhold til mat har jeg i alle fall ikke? Jeg skriver at jeg spiser når jeg er sulten, til jeg er mett. Det er normalt. Skriver også at jeg ikke vil bevisst spise mindre selv om jeg ikke får trent som jeg bruker. I tillegg skriver jeg at jeg kommer til å kose meg litt siden det er påske. At jeg vil begrenset snopet litt er heller ikke unormalt. Det finnes grenser :)

Gjest Runforit
Skrevet

Hvordan kan du påstå at jeg har et usunt forhold til mat og trening? Jeg trener fordi jeg liker det, og for å oppnå resultater. Når jeg har klart å oppnå noe, så er jeg selvfølgelig redd for å ødelegge dette når jeg ikke får trent på så lang tid, selv om kroppen er frisk som en fisk. Og usunt forhold til mat har jeg i alle fall ikke? Jeg skriver at jeg spiser når jeg er sulten, til jeg er mett. Det er normalt. Skriver også at jeg ikke vil bevisst spise mindre selv om jeg ikke får trent som jeg bruker. I tillegg skriver jeg at jeg kommer til å kose meg litt siden det er påske. At jeg vil begrenset snopet litt er heller ikke unormalt. Det finnes grenser :)Anonymous poster hash: 5ae88...7fb

Om du har et sunt forhold til mat og trening så frykter du ikke en uke borte fra trening og vektoppgang.....

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om du har et sunt forhold til mat og trening så frykter du ikke en uke borte fra trening og vektoppgang.....

Okei.. Da har i så fall veldig mange i Norges befolkning et usunt forhold til mat og trening. Eller, så kan det være mulig at det finnes ulike syn på hvor grensen for sunt/usunt går ;)

Gjest Runforit
Skrevet

Okei.. Da har i så fall veldig mange i Norges befolkning et usunt forhold til mat og trening. Eller, så kan det være mulig at det finnes ulike syn på hvor grensen for sunt/usunt går ;)Anonymous poster hash: 5ae88...7fb

Ikke når du ikke klarer å slappe av uten å jogge/trene styrke og er redd for å gå opp i vekt på en uke.

Men du må gjerne innbille deg selv om du har et sunt forhold til mat og trening, men innerst inne vet du at du ikke har det om du leser de to første innleggene dine og ser på det fra et objektivt standpunkt.

• Liker 4
Skrevet

En ukes trenigsfri vil ikke gi noen merkverdige forandringer på kroppen, men de første øktene etter vil kunne føles noe tyngre.

Tror ikke du kommer til å merke noen endringer på vekten. Jeg synes det virker som du har et sunt forhold til mat, fortsett med det. Kos deg på fjellet

Gjest Citronella
Skrevet

Jeg skal ikke begi meg inn på hvorvidt du har problemer med mat og trening. Men jeg synes du virker ganske fantasiløs om du virkelig ønsker å trene denne påskeuken. Hugge ved. Bak brød, og elt den skikkliig. Mange øvelser du kan bruke egen kropp til. Henge i en dørkarm. Klatre i trær. Gi på ekstra på skiturer. Bygg en diger snøborg. Snøhule!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si meg enig med andre her i at det virker som du kanskje har et litt usunt forhold til dette, eller er i ferd med å tippe over dit. En uke fra eller til spiller ingen rolle, tvert om skal du se det kan gjøre underverker for kroppen å få hvilt seg litt fra den faste rutinen. Jeg har trent meg ned 10 kilo selv, løper til halvmaraton, trener normalt styrke 3 dager i uken, og spiser sunt selv, men jeg får ikke problemer med å ha en rolig eller annerledes uke; tvert om kjenner jeg på kroppen min etterpå at den har hatt godt av det, og har mer å gi.

Når det er sagt; du er på fjellet, det er påske og forhåpentlig pent vær. Langrenn forbrenner godt med kalorier, også i moderat tempo, og hvis du synes det går veldig tregt ville jeg bare tatt en ekstra runde etterpå? Når vi er på fjellet med familien og jeg kjenner meg litt rastløs etter 5. dagen med tusleturer tar jeg meg enten en joggetur etterpå, eller en runde på ski i lysløypen. Med en hel uke på hytten vil jeg tro ingen setter spørsmålstegn hvis du pakker en sekk og tar deg en litt lengre langtur på egenhånd?
Og hvis treningsabstinensene skulle ta helt overhånd; hugg ved, vask gulv, eller pakk med deg en treningsstrikk?

Men på generelt grunnlag vil jeg si at de fleste har godt av å la kroppen hvile seg lit innimellom, og selv om det kan være litt tyngre med første eller andre økt etter en slik pause, vil du trolig merke at du har mer overskudd videre. En uke gjør absolutt ingenting. To uker derimot... .

Kos deg i påsken, og ikke gå helt bananas hver dag i godteskålen, så går det der helt fint!

Anonymous poster hash: 68101...b7c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg tror en uke treningsfri vil gjøre underverker for formen din, alle muskelgrupper vil ha tid til å hente seg helt inn igjen og du vil får noen skikkelig gode økter når du kommer tilbake.

Du vil ikke miste noe muskelmasse eller gå opp i fettprosent om det er en hyttetur med vanlig hyttemat og fjellturer på planen.

Jeg har nettop hatt en ukes reise med jobben og det er skikkelig deilig å være tilbake på gymmet, hadde en kjempebra førsteøkt i går der alt føltes lekende lett ut.,

Anonymous poster hash: dbca7...2ae
  • Liker 1
Skrevet

Ugh. Kjenner følelsen.

Kan ikke trene styrke i en uke.

Gørr kjedelig.

Livredd for at alt skal forfalle på en uke :P

Så nå sykler jeg alt jeg greier :)

Vet det bare sitter i hode.

Men slutter jeg å trene helt en uke føler jeg meg sløv og dørstokk mila blir så lang for å komme igang igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...