FantasDick Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Nå som jeg er gravid har jeg funnet ut at jeg har to veldig strikkeglade familier, som gjerne vil strikke til babyen! Synes jo dette er helt fantastisk, men som førstegangsfødende totalt uten peiling på barn aner jeg ikke hva vi ønsker oss! De spør fra alle kanter her, men jeg vet ikke hva jeg skal svare. Får vite kjønn om litt under to uker, så vi har litt tid på oss til å finne ut litt før de begynner å mase igjen, tenker jeg. Hva strikker dere til babyer? Hva er fornuftig og hva kan være litt for moro skyld?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Trenger guttebabyer andre klær enn jentebabyer? Anonymous poster hash: a770d...6e8 1
Musemor Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Da er det vel helst fargevalget hun tenker på Veldig praktisk med jakke istedenfor genser, f.eks sett med jakke, bukse, sokker og lue brukte mye ull i vognen. Også ville jeg ha ønsket meg en litt tykk heldress med knapping foran.
Gulogulo Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 Tynne strikkejakker er supre. Mange babyer blir illsinte dersom man prøver å ta på noe over hodet deres, så jakker er bedre enn gensere. Såkalte djevelluer (sånn med tagg ned i pannen) er også veldig gode. En hel dress i litt tykkere ull er bra om vinteren. Bare pass på at garnet er av god kvalitet og maskinvaskbart. Lanett og alpakka fra sandnesgarn kan maskinvaskes på 40 grader. Det var uvurderlig siden vi fikk gulpebaby. Og angora er ikke bra for babyer da det snøsser veldig og babyen helst ikke skal puste inn angoralo. Jeg hadde stort sett alltid tynne ullplagg på hele babyen. La på flere lag ved behov. Jeg ville sagt kjør på til begge familiene. Det kan være lurt å avtale at de ulike strikkerne strikker forskjellige størrelser sånn at du ikke får alt i str nyfødt eller str 1 år.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 Jakke, lue, ullbukse, teppe, votter, sokker. Det finnes mye fint strikk til baby! Anonymous poster hash: f7d09...8d1
lillemeg90 Skrevet 15. mars 2015 #6 Skrevet 15. mars 2015 Har ikke fåt brukt det enda da han ikke er født, men har strikket noen rompere:) så får vi se om det er greit å ha på
Sunshower Skrevet 15. mars 2015 #7 Skrevet 15. mars 2015 Vi hadde lue, votter, sokker, jakke med hekter og bukse i samme settet, og en heldress med glidelås. Likte det veldig godt. Jakka, lua og sokkene ble brukt spesielt mye og lenge. Fint i overgangsperiodene vår/høst på utsiden av "vanlig" tøy, da babyen ikke brukte ytterjakke eller sko.
FantasDick Skrevet 16. mars 2015 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2015 Trenger guttebabyer andre klær enn jentebabyer? Anonymous poster hash: a770d...6e8 ... Da er det vel helst fargevalget hun tenker på Tusen takk for gode råd! Og etter å ha googlet litt i tillegg, så tror jeg at jeg synes dette ble litt lettere.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 herregud det finnes så mye fint til babyer! jeg er en hekler, og jeg lager ofte masse babyklær, enda jeg ikke har baby så hver gang jeg får besøk før jeg får ryddet lurer folk på om jeg er gravid bukse, sokker, jakke, luer Anonymous poster hash: c2d1d...bbd
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Bare husk på størrelsen. Tenker ennå med gru på strikke-settet min mor strikket til mitt barn for 12 år siden. Hun strikket i str 9 mnd, ungen kom i oktober, og var forsåvidt "liten" for alderen, noe hun ennå er. Når klærne passet var det juli. Når høsten kom og ungen nærmet seg året var det for smått. Svigermor strikket i str 3 mnd og det fikk vi brukt. Men det fra mamma ble aldri brukt. Alt det nitidige arbeidet, for ingenting. Gråter nesten den dag i dag av tanken. Så husk: se an årstidene for når ungen er født og når klærne evt skal brukes!Anonymous poster hash: a9340...2f0
Orchideae Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Vi hadde en Mariusdress, den brukte vi masse. Ellers er todelt gull på vår og høst.
Gjest Solstråla88 Skrevet 17. mars 2015 #12 Skrevet 17. mars 2015 Det jeg har strikket selv er teppe, ulldresser, jakker og bukser. Tror det er lurt å unngå ting som må over hodet. Hr også fått to tepper, sokker, ullklær som passer til høsten osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå