Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er midt i oppsigelselstiden min, og har ingen ny jobb å gå til enda. Har uheldigvis fått påvist alvorlig sykdom - noe som gjør at det vil ta lang tid for meg å komme ut i jobb. Hvilke rettigheter har jeg? Noen som harvært i samme situasjon?

Anonymous poster hash: e0e57...9ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er midt i oppsigelselstiden min, og har ingen ny jobb å gå til enda. Har uheldigvis fått påvist alvorlig sykdom - noe som gjør at det vil ta lang tid for meg å komme ut i jobb. Hvilke rettigheter har jeg? Noen som harvært i samme situasjon?

Sykemelding? Tror ikke man kan være i oppsigelsestid under sykemelding.

Anonymous poster hash: bd93a...766

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble oppsagt før jeg fant ut at jeg var syk...

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan man være sykemeldt under oppsigelsestiden, er mange som må si opp jobben pga helsa. Du kan være sykemeldt i ett år. God bedring!

Anonymous poster hash: 4a977...29c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble oppsagt før jeg fant ut at jeg var syk...Anonymous poster hash: e0e57...9ff

Gå på sidene til Nav og spør!

Anonymous poster hash: 8046f...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Om du er i oppsigelsestiden så får du sikkert lønn og da har du krav på sykepenger, du må ha jobbet/hatt inntekt minst de siste 4 ukene.

Anonymous poster hash: 4a977...29c

AnonymBruker
Skrevet

AAP.

Anonymous poster hash: 35559...dc7

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer når oppsigelsestiden er over da? Jeg har ikke sagt opp selv men blitt nedbemannet pga forhold i bedriften. Ts

Skrevet

Blir du sykemeldt nå i oppsigelsestiden, har du krav på ett års sykepenger, samt AAP når året er omme.

• Liker 1
Skrevet

Blir du sykemeldt nå i oppsigelsestiden, har du krav på ett års sykepenger, samt AAP når året er omme.

NAV betaler sykepenger når oppsigelsestiden er omme. NAV betaler ikke sykepenger for lønn utover 6G, ca 530 000. NAV har også en grense på hvor mye feriepenger de utbetaler.

God bedring! Håpen du får den behandlingen og den omsorgen du trenger for å bli frisk så raskt som mulig.

Hvis du blir lenge sykemeldt må du passe på at du trapper opp jobbinga forsiktig, gjerne over 5-6 måneder. Man trenger tid til å vende tilbake i full jobb. Hvis man jobber for mye, for raskt, sånn som man tror man skal klare så kan man få seg en smell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...