Gå til innhold

I dag er dagen..

Flowery

Anbefalte innlegg

Så er dagen kommet. Har time hos legen for å ta ut spiralen.. Er veldig klar for å få barn! Er likevel litt nervøs.. Huff! Jeg er helt skjelven.

Kanskje litt pga. den store avgjørelsen vi har tatt, og kanskje litt fordi jeg er redd for at det skal gjøre vondt å ta ut spiralen..

Noen som har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring selv med å ta ut spiral, men de jeg kjenner som har gjort det har sagt at det har vært helt greit. Litt vondt, men det gikk fort over.

Når det gjelder å prøve å bli gravid, derimot, så skjønner jeg godt at man kan bli litt skjelven av den avgjørelsen. Det er lenge siden vi bestemte oss for å prøve når vi hadde giftet oss, men avgjørelsen gjør meg fortsatt litt skjelven når jeg tenker over det. Har veldig lyst på familie med den fantastiske mannen min, men samtidig så har jeg det jo bra som jeg har det også... Tror ikke det går an å forestille seg hvordan det er å ha barn før man har fått de, men innbiller meg at det med barn følger både glede og mas, og har bestemt meg for å hoppe i det. (Om jeg blir gravid, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et barn fra før (12 år). Men siden det er så lenge siden, så er det nesten som å være helt fersk igjen.. Og forskjellen er også at forrige gang var det ikke planlagt. Nå som vi har planlagt det, er det nesten som å stå og stusse ved vannkanten fordi vannet er så kaldt. Vet jo at det da er det beste og kaste seg uti, men det har jeg aldri vært flink til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

sitert Flowery:

Nå som vi har planlagt det, er det nesten som å stå og stusse ved vannkanten fordi vannet er så kaldt.

Uttrolig bra sagt! Har lett etter de rette ordene for å forklare følensen - men der hadde du de jaggu! :-)

Akkurat sånn føler jeg det også, rent bortsett fra at vi ikke har barn fra før, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Flowery! Og velkommen som prøver.

Håper dere lykkes snart, og at det ikke gjør altfor vondt å ta ut spiralen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Lykke til!

Jeg skal love deg at vannet kan være ganske så kaldt når det blå krysset dukker opp... :ler: Men så er det ganske deilig også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til, Flowery! Og velkommen som prøver.

Håper dere lykkes snart, og at det ikke gjør altfor vondt å ta ut spiralen. :P

Nei, det var ikke vondt i det hele tatt! Jeg fortalte ham at jeg grudde meg voldsomt. Da jeg var kommet opp i stolen, så spurte han: Jaså, så du kvier deg for dette?? Idet jeg sa: Ja, jeg er ganske pysete når jeg kommer opp i denne stolen. Så svarte han: Sånn, nå er det gjort, her er spiralen! :o

Jeg ble så paff at jeg sa: Hææ?? Er du sikker? :oops:

Hadde forberedt meg på en umenneskelig smerte, også var det over uten noenting. PHU!

Så nå er det bare prøvingen igjen.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint da! :P

Da er det bare det morsomste igjen da!! :wink:

Lykke til! Hold oss oppdatert!

Noen tips og triks kan du få HER

Var inne og leste på denne linken. :o Det var jammen mye å huske på! :o

Jeg røyker og drikker ikke. Det gjør ikke min mann heller. Jeg har kanskje noen kilo for mye, men kan vel ikke si overvektig. Prøver å spise normalt, og koser oss i helgene med god mat.

Når jeg leste dette, fikk jeg helt :o Skal man passe på alt man spiser? Se at man i hvert måltid får nok av kalsium, proteiner, osv. Og finne ut om maten kom fra høyfjellet eller fra forurenset område..?? :o Blir heldagsjobb dette her, jo..

I mitt forrige svangerskap spiste jeg vanlig. Tok ingen vitaminer, folsyre, el. Spiste litt fisk, kjøtt, ingen alkohol, osv.

Bortsett fra de første kvalmeukene da når jeg spiste en Ritz-kjeks for dagen.. :sjarmor:

Jeg fikk en velskapt sunn gutt som enda ikke har vært syk i det hele tatt (bank i bordet) og han er 12 år.

Kan det ikke være at det er litt overdrevet? Det er klart at det finnes folk som ikke tar hensyn til at de er gravide. De røyker, drikker, tar stoff, osv.

Kanskje håper helsemyndighetene på at dersom man overdriver i motsatt retning, så møtes man på midten?

Jeg mener at tiden man går gravid, skal man kunne kose seg og glede seg. Tror at det viktigste er at mor skal føle seg bra og være lykkelig. Selvfølgelig ta hensyn til barnet, men ikke på en slik måte at hele svangerskapet blir et ork med telling av kalorier og vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal holde dere oppdatert. Skal ha IKM ca. 02. september, så får vi se om prøvingen har virket. :sjarmor:

Min mann mener nå at han skal score på første forsøk. Gjenstår å se..

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg der.

Man skal prøve å leve så sunt man klarer uten å bli helt hysterisk! Men man må jo tross alt kose seg litt også, da. Det er i alle fall jeg avhengig av... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...