AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Ja, som trådtittelen lyder: trives du i Norge? For ordens skyld: det er klart at Norge er et av verdens fredeligste og best økonomisk stilte land. Men det jeg spør om, er altså om du personlig trives godt i Norge, eller om du eventuelt trives bedre i andre land? Selv er jeg glad i Norge på mange måter, det er mitt hjemland og jeg har mange gode barndomsminner. Elsker naturen, skimuligheter og at det er så stille mange plasser, tid til refleksjon Nyter å komme hjem på ferie, ta med meg bikkja og stikke til fjells. Men må innrømme at jeg som person blomstrer mer i den sentraleuropeiske storbyen jeg bor i nå. Masse kulturtilbud, en hyggeligere utelivskultur, kafeer og sjarmerende restauranter på hvert gatehjørne, og det er lett å komme i kontakt med nye mennesker. I tillegg er det lavere terskel for å være litt "rar" her - i Norge tror jeg mange så på meg som svevende og bohemsk pga. mitt yrke og interesser. Hva med dere? Anonymous poster hash: 2667e...2ab
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Norge er et drittland Anonymous poster hash: 84364...db4 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Ja, som trådtittelen lyder: trives du i Norge? For ordens skyld: det er klart at Norge er et av verdens fredeligste og best økonomisk stilte land. Men det jeg spør om, er altså om du personlig trives godt i Norge, eller om du eventuelt trives bedre i andre land? Selv er jeg glad i Norge på mange måter, det er mitt hjemland og jeg har mange gode barndomsminner. Elsker naturen, skimuligheter og at det er så stille mange plasser, tid til refleksjon Nyter å komme hjem på ferie, ta med meg bikkja og stikke til fjells. Men må innrømme at jeg som person blomstrer mer i den sentraleuropeiske storbyen jeg bor i nå. Masse kulturtilbud, en hyggeligere utelivskultur, kafeer og sjarmerende restauranter på hvert gatehjørne, og det er lett å komme i kontakt med nye mennesker. I tillegg er det lavere terskel for å være litt "rar" her - i Norge tror jeg mange så på meg som svevende og bohemsk pga. mitt yrke og interesser. Hva med dere? Anonymous poster hash: 2667e...2ab Jeg bor også i utlandet, og har det på samme måte. Jeg tror dog at litt av det er livsfase, jeg har ikke barn, og tror ganske sannsynlig at prioriteringene mine endres hvis jeg stifter familie. Da er nok ikke teater og cafe prioriteringene mine lenger, men nærhet til familie, kunne ta barna med ut i naturen osv. Anonymous poster hash: 23bb1...37a 2
maskineple Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 (endret) . Endret 16. juni 2015 av kjærligbåttur
hjertesukka Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 Bodde to år i et annet land, og var sjeleglad den dagen jeg kom meg tilbake til Norge, av mange grunner.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #6 Skrevet 15. mars 2015 Det er fordømt irriterende med personer som er bosatt i Norge, og som nærmest konstant slenger dritt om hvor forjævlig det er å bo her. De klager og sutrer om hvor rævva det er å bo i Norge, og snakker heile tiden om hvor lyst dem har til å flytte tilbake til hjemlandet sitt. De har aldri ett eneste godt ord å si om hvor heldige de faktisk er som får bo i ett land hvor dem får mat på bordet og tak over hodet, helt gratis uten å måtte betale noe for dette... Anonymous poster hash: 0e9a6...097 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 De har aldri ett eneste godt ord å si om hvor heldige de faktisk er som får bo i ett land hvor dem får mat på bordet og tak over hodet, helt gratis uten å måtte betale noe for dette...Anonymous poster hash: 0e9a6...097 LOL, trur du ingen betaler for maten og betaler husleie? Anonymous poster hash: d0e24...986 3
Metzili Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 Nei, jeg trivdes ikke og flyttet, tror ikke jeg kommer til å flytte tilbake igjen
Gjest oleoh Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 (endret) Norge er et godt land, men har en del problem. Vårt største problem er en gjeng overklassemenn som kapp hjelper kvinner, og damer som sier ja takk, mer, mer, mer! Selv om de alt er priviligert. Mens de offrer guttungene til et dårlig liv. Endret 16. mars 2015 av oleoh
Gjest oleoh Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Nei, jeg trivdes ikke og flyttet, tror ikke jeg kommer til å flytte tilbake igjen Hvor flyttet du hen da?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Ja, jeg trives i Norge. Liker å dra på ferie til andre land og få litt annen kultur, men alltid godt å komme hjem igjen. Anonymous poster hash: c2b0a...e90
Metzili Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Hvor flyttet du hen da? Jeg har bodd i flere land og ulike verdensdeler. Akkruat nå bor jeg i en storby i europa og elsker å bo her, tror jeg blir her i mange år framover.
Tigerstaden Skrevet 16. mars 2015 #13 Skrevet 16. mars 2015 Ja, jeg trives og er fornøyd, selv om det er en del smårusk her og der... Happy happy :D
bobler Skrevet 16. mars 2015 #14 Skrevet 16. mars 2015 jeg trives veldig godt her og har egentlig ikke noe negativt å si om landet
palamina Skrevet 16. mars 2015 #15 Skrevet 16. mars 2015 Nei, jeg trives ikke her og har aldri gjort det. Har bodd noen år i utlandet tidligere og trodde aldri jeg skulle flytte hjem til Norge igjen. Men jeg møtte en mann med barn i Norge, så da måtte vi etablere oss her. Nå er barnet blitt voksen og vi planlegger å flytte sørover! 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #16 Skrevet 16. mars 2015 Norge er et kjempebra land, og jeg savnet det alle årene jeg bodde i London (selvom London er fantastisk). Nå bor jeg i Berlin og trives, men savner Norge litt også. Eneste er det er så lite! "Storbyene" føles ikke som storbyer. Anonymous poster hash: 7bca6...070
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #17 Skrevet 16. mars 2015 Det er fordømt irriterende med personer som er bosatt i Norge, og som nærmest konstant slenger dritt om hvor forjævlig det er å bo her. De klager og sutrer om hvor rævva det er å bo i Norge, og snakker heile tiden om hvor lyst dem har til å flytte tilbake til hjemlandet sitt. De har aldri ett eneste godt ord å si om hvor heldige de faktisk er som får bo i ett land hvor dem får mat på bordet og tak over hodet, helt gratis uten å måtte betale noe for dette... Anonymous poster hash: 0e9a6...097 Enig her altså! Jo mer man har, jo mer misfornøyd og bortskjemt blir man. Her klager man på NAV når man ikke gidder å gjøre noe selv, helsevesenet er dritt, og man går selvsagt på Livets harde skole. Man syselsetter seg selv ved å spre om seg med propoganda-hat mot politkere, og innvandringen, gjerne med ørten skrivefeil i hver setning. Sånn ser jeg på de som hater Norge så intenst. De kunne fått ræva si ned til f.eks Rwanda og virkelig sett ting litt i perspektiv... Anonymous poster hash: df50d...c1d 3
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 16. mars 2015 #19 Skrevet 16. mars 2015 I det store og helle er Norge et bra land å bo i.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 16. mars 2015 #20 Skrevet 16. mars 2015 Nei, jeg trives ikke helt, men gresset er ikke grønnere på den andre siden har jeg oppdaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå