Gå til innhold

Barn og hobbyer etter skoletid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har ca 1000 ting hun har lyst til å være med på, men jeg begrenser det.

Hun ville være med på håndball og fotball, men hun får bare være med på en av delene. Det blir håndball. I tillegg skal hun være med på dans og senere i høst keyboardundervisning. Kanskje jeg er for streng?

Er deres barn med på mange ting etter skoletid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter (12) spiller fotball vår/høst sesongen og er eller i slalombakken 2-4 ganger i uka om vinteren + dans i gang i uka (sluttet nå før ferien frivillig).

Jeg ser hennes venninder er med på 2-3 ting hele året gjennom og de har ikke tid til å leke eller være sammen med venninder. Der har jeg satt ned foten hjemme hos oss. Hun skal ikke bare dra fra aktivitet til aktivitet. Hun skal ha tid til å være barn også. Streng jeg, mulig det men sånn er det. De jentene som stresser rundt har knapt tid til å gjøre lekser. Det syns jeg er helt idiotisk.

Skrevet

Synes ikke dere er strenge. Barna har godt av å "ikke ha noe å gjøre" av og til. Kunne slappe av, eller leke inne eller ute, uten at noen må aktivisere dem. Det høye tempoet som mange familier holder i våre dager er slitsomt og stressende og ikke noe særlig sunt. Man skal ha tid til hverandre, kunne snakke skikkelig sammen og ha det trivelig på hjemmebane oxo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...