*AM* Skrevet 17. august 2004 #1 Skrevet 17. august 2004 Jeg har daglig omsorg for min datter, hun går nå i barnehage. Er det slik at jeg må sette bilsete igjen i barnehagen de dagene min ex henter henne. Eller kan jeg forlange at han har eget bilsete? Hun er 2 år.
Gjest gjesta Skrevet 17. august 2004 #2 Skrevet 17. august 2004 Samarbeider dere ikke da? Reagerer her på ordet forlanger.... Det kan være ulike årsaker til at han ikke kjøper eget bilsete. Synes barnehagen at det er ok å ha bilsete der hele dagen? Hvis ja så er det da ikke mye bry å ta det ut/inn av bilen. Dersom barnehagen sier nei så stiller det seg anderledes.
*AM* Skrevet 17. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2004 Nei samarbeid er vanskelig. Han har besøksforbud, derfor er det vanskelig og levere det til han. Noen andre som vet hvordan dette ordnes? Han har et eget bilsete, min vil ikke bruke det.
Elle Melle Skrevet 17. august 2004 #4 Skrevet 17. august 2004 Hvis det er praktisk mulig, synes jeg du skal blåse i "reglene", gi ham setet, og bare sørge for at datteren din er sikret. DET er det viktigste. Hvis det derimot resulterer i at du ikke får setet tilbake, og hun dermed blir usikret i din bil, da tror jeg at jeg hadde beholdt det. Han er altså villig til å risikrer datterens liv og helse kun for å skvise deg?
*AM* Skrevet 17. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2004 Ja han bryr seg ikke om henne, så lenge han klarer og gjøre ting vanskelig for meg. Får høre om de vil ha bilsete i barnehagen da.
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #6 Skrevet 17. august 2004 Hvorfor har dere ikke hver sitt? må vel være beste løsningen. Jeg og reager på ordet forlanger. Kansje dere ikke snakker sammen. Om alle skilte skal lagre i barnehagen vil det ta opp mye plass.
Gjest Tex Skrevet 17. august 2004 #7 Skrevet 17. august 2004 Vi oppbevarer bilseter i barnehagen rett som det er. Det er ofte at mor leverer og far henter der foreldrene bor sammen også, og barneseter er som regel ikke noe man kjøper inn masser av.... Men far kan ikke kreve å få bruke ditt sete, han er selv pliktig til å skaffe sikring til de han skulle finne på å ha i bilen sin.
Elle Melle Skrevet 18. august 2004 #8 Skrevet 18. august 2004 Hvorfor har dere ikke hver sitt? må vel være beste løsningen. Jeg og reager på ordet forlanger. Kansje dere ikke snakker sammen. Om alle skilte skal lagre i barnehagen vil det ta opp mye plass. Hus skriver jo at han har, men at han nekter å bruke det for å plage henne. Hvis du leser innleggene, så ser du fort at "snakke sammen" ikke er aktuelt i denne situasjonen (mannen har besøksforbud og er sikkert en person det er om å gjøre å holde seg langt unna tenker jeg).
Gjest ?? Skrevet 18. august 2004 #9 Skrevet 18. august 2004 Synes du skriver at far har besøksforbud jeg? Hvordan kan du da la ham hente datteren din?! bare lurer..
*AM* Skrevet 19. august 2004 Forfatter #10 Skrevet 19. august 2004 Han har besøks forbud mot meg ikke min datter.
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2004 #11 Skrevet 19. august 2004 Føler med deg AM. Jeg har det på samme måte. Han nekter å kjøpe inn noe til barna. Han har samvær 10 netter pr mnd. Jeg må sende med alt mulig. Før hadde han ikke engang dyner og sengetøy til dem. Ofte får jeg ikke klær tilbake før det er for lite. Han gjør alt for å gjøre det vanskelig for meg. Skjønner ikke at de ikke klarer å forstå at de først og fremst ødelegger for barna sine. Når det gjelder besøksforbud kan faren likevel få samvær med barna. barna har ikke de samme rettigheter som moren. I mitt tilfelle har både barna og jeg blitt drapstruet. Jeg får beskyttelse fra politiet (bla voldsalarm). Barna får ingen beskyttelse. Samvaret har han fått etter en rettsak. Ingen andre instanser (politi og barnevern) kan forandre det som har blitt vedtatt i retten. Når man har besøksforbud sakl man ikke ha noen som helst kontakt. heller ikke på tlf. Dette går begge veier. Trådstarter kan derfor ikke gi muntlige beskjeder til barnefaren. Beskjeder må formidles gjennom barnehagen eller skriftlig.
Polly Ester Skrevet 19. august 2004 #12 Skrevet 19. august 2004 Vet at jeg sklir litt ut her i forhold til opprinneligheten i tråden, men... Jeg får så uendelig vondt av disse barna, og moren også som må sitte med angst i seg hver gang barnet/a er hos faren - og man ikke vet hva som skjer... Jeg skjønner meg ikke på fedre - noen ganger mødre, men det var ikke aktuelt her, da - som ikke klarer å se forbi sine egne egoistiske tanker og handlinger... Det er virkelig helt bortkastet med et rettssystem som ikke tar vare på barna... det er jo det de skulle hatt som første prioritet.
Gjest Pjusk Skrevet 19. august 2004 #13 Skrevet 19. august 2004 Sklir ut litt jeg også, og tenker det samme som Valnøtt. Slike situasjoner må være helt grusomme!!! Og når barna er små vet man jo ikke engang at om de virkelig blitr tatt vare på av faren når de er der.
*AM* Skrevet 19. august 2004 Forfatter #14 Skrevet 19. august 2004 Som gjester sier, så motarbeider han meg også hele tiden. Får ikke igjen klær fordi han roter dem vekk. Alt blir så tungt.
Polly Ester Skrevet 19. august 2004 #15 Skrevet 19. august 2004 Og så har retten sagt sitt: Barn trenger både mor og far, og da er det ikke noe man kan gjøre... At man kan være så syke at man straffer barn for sine egne forsmådde følelser... Det er så utrolig frustrerende at man ikke kan gjøre noe for å skåne ungene. De skal bare skaltes og valtes med. Men, når barna er blitt 7 år skal de høres sier loven nå - kan man da starte ny rettsak og kan faren (evt moren hvis det er sånn i noen saker) - bli fradømt retten til samvær?
*AM* Skrevet 19. august 2004 Forfatter #16 Skrevet 19. august 2004 Ja det frustrerende med tanke på barna. Helt forferdelig. Vet ikke om det kan opp til ny rettsak når de er syv.
Gjest Tex Skrevet 19. august 2004 #17 Skrevet 19. august 2004 Med en god advokat kan man, dersom det er dom om besøksforbud mot mor, få gjennom besøksrett med tilsyn for far. Jeg har også vært igjennom denne runden, er faktisk den i Norge som har hatt voldsalarm lengst. Gjennomsnittelig tid er tre mnd. Husk å skille mellom trygghetsalarm og voldsalarm......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå