kaffemor Skrevet 15. mars 2015 #1 Del Skrevet 15. mars 2015 Hei! Hvordan vasker dere dyner? Jeg har dobbeldyne og 6kg vaskekapasitet i maskinen. Går det, eller må jeg sende den på rens? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 15. mars 2015 #2 Del Skrevet 15. mars 2015 Veier dynen mer enn 6 kg? Går den inn i vaskemaskinen? Hva står det på vaskelappen? Jeg har vasket single dyner i maskinen (kapasitet 8kg) og kan ikke forestille meg at det kan være plass til en dobbeldyne i den! Kommer vel an på hvor tynne de er. Dette gjaldt helårs syntetiske dyner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linneah2013 Skrevet 15. mars 2015 #3 Del Skrevet 15. mars 2015 Hei! Hvordan vasker dere dyner? Jeg har dobbeldyne og 6kg vaskekapasitet i maskinen. Går det, eller må jeg sende den på rens? Den går ikke inn i min maskin ihvertfall På renseriet fikk jeg beskjed om at det koster 350 kr å få den renset, kjøpte like godt ei ny jeg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #4 Del Skrevet 15. mars 2015 Hei! Hvordan vasker dere dyner? Jeg har dobbeldyne og 6kg vaskekapasitet i maskinen. Går det, eller må jeg sende den på rens? Dette går ikke i en vanlig vaskemaskin, og er en god grunn for at folk ikke kjøper dobbeldyner. Selv vanlige dynestørrelser er uegnet for private vaskemaskiner. Anonymous poster hash: ca14d...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 15. mars 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 15. mars 2015 Veier dynen mer enn 6 kg? Går den inn i vaskemaskinen? Hva står det på vaskelappen? Jeg har vasket single dyner i maskinen (kapasitet 8kg) og kan ikke forestille meg at det kan være plass til en dobbeldyne i den! Kommer vel an på hvor tynne de er. Dette gjaldt helårs syntetiske dyner. Hm, aner ikke hvor mye den veier. Står på vaskelappen at den kan vaskes på 60 grader.. Den er ganske tynn, men usikker om den går inn i maskinen.. Tror det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 15. mars 2015 #6 Del Skrevet 15. mars 2015 Bare som et lite tilleggstips til resten av prosessen etter selve vasken: Ofte er det gunstig, av og til helt nødvendig, å tørke dynen i en tørketrommel som er stor nok. Mine er fylt med dun, og jeg leverer dem på renseriet, - vesentlig fordi jeg ikke har stor nok tørketrommel til å håndtere dundyner på 4,4 kvadratmeter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 15. mars 2015 #7 Del Skrevet 15. mars 2015 Greit med denne tråden egentlig. Har flere ganger vurdert dobbeltdyne. Har aldri tenkt tanken på at den dermed ikke fikk plass i vaskemaskinen. Og jeg "må" ha litt tung dyne, ellers får jeg ikke sove. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 15. mars 2015 #8 Del Skrevet 15. mars 2015 PS. Du vet dyna er for stor når du ikke kan høre tennisballene :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #9 Del Skrevet 15. mars 2015 Den går ikke inn i min maskin ihvertfall På renseriet fikk jeg beskjed om at det koster 350 kr å få den renset, kjøpte like godt ei ny jeg.. Det var vel ikke så miljøvennlig, akkurat. Anonymous poster hash: 78179...0da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 15. mars 2015 #10 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg har en 200*220 tykk dun dyne . Og den må renses. Ikke kjangs at den får plass i vaskemaskinen. 300-400 hundre kroner for rens er ikke all verden , når dynen kostet ca 5000 i utganspunktet, så kjøper i hvert fall ikke ny hver gang den trenger rens,.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 15. mars 2015 Forfatter #11 Del Skrevet 15. mars 2015 Dette går ikke i en vanlig vaskemaskin, og er en god grunn for at folk ikke kjøper dobbeldyner. Selv vanlige dynestørrelser er uegnet for private vaskemaskiner. Anonymous poster hash: ca14d...b73 Vi elsker dobbeldyne, så er verdt litt kav med vaskingen for å ha det Skulle bare ønske jeg hadde kjøpt en større vaskemaskin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 15. mars 2015 Forfatter #12 Del Skrevet 15. mars 2015 Hvor ofte sender dere den på rens da? Og hva gjør dere med dyne i mellomtiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #13 Del Skrevet 15. mars 2015 Hvor ofte sender dere den på rens da? Og hva gjør dere med dyne i mellomtiden? Vi har to gjestedyner som vi bruker. Ellers går det jo an å bruke pledd? Renser dyna en til to ganger i året. Anonymous poster hash: 78179...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #14 Del Skrevet 16. mars 2015 Er det vanlig å vaske dyner i maskina? Eller generelt å vaske dyner? Har egentlig aldri tenkt noe på dette jeg... *rødmer* Anonymous poster hash: e232d...a3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 16. mars 2015 #15 Del Skrevet 16. mars 2015 Ja, det er vanlig å vaske dyner. Sengetrekk er ikke 100% tette. Jeg vasker de to ganger i året. Vet ikke om det er 1 eller 2 som er anbefalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 16. mars 2015 #16 Del Skrevet 16. mars 2015 Det går helt sikkert an å bruke vold og besvergelser for å få presset inn ei dyne i vanlig maskin, men de skal ha plass til å "vaske" + god plass og luft rundt seg når de skal tromles tørre. Små syntetiske dyner går an å vaske, men ikke dobbeltdyner. De store maskinene de har på renseriene er som en husmors vidunderlige drøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå