Gå til innhold

Ettåring ute, får ikke til noe pga vottene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Endelig kan vi være mer ute nå som det er vår, ettåringen har lært seg og gå og vi har kjøpt sko slik at h*n kan gå og ikke bare sitte i vogna.

Men det er fremdeles kaldt så vi må ha på votter hvis ikke blir h*n fort iskald på hendene.

Og vottene gjør at h*n ikke får til å gjøre noe, holde noe, ta på ting, blir rett og slett sint.

Så tar vi av vottene og h*n får kjenne på stein, gress, sand, kongler...men blir så fort kald at da blir h*n sint da også.

Derfor blir det bare så vi går inn, så jeg gleder meg til det blir mildere så vi slipper de hersens vottene!

Jeg har prøvd å se etter fingervotter til så små barn, finnes det?

Anonymous poster hash: e1680...79d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i barnehage, samme problem. Heldigvis er det ikke lenge til det blir enda mildere.

Var det virkelig nødvendig med den h*n?:P Tror ikke det fare for å bli gjenkjent..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage, samme problem. Heldigvis er det ikke lenge til det blir enda mildere.

Var det virkelig nødvendig med den h*n?:P Tror ikke det fare for å bli gjenkjent..

Gammel vane :P

Anonymous poster hash: e1680...79d

Skrevet

Jeg har også jobbet i barnehage og har syntes så synd på de minste som går rundt med de stive vottene. Det er som å ha kroker på hendene.

Det virker som om de ikke bryr seg så mye, sett bort fra når de er litt gretten og kan begyne å sutre for alt :P

Heldigvis er de ikke ett år for alltid, og heldigvis blir det, som Miaw skriver, snart mildere ute.

Et tips er å søke på dette på engelsk. De har kommet litt lenger enn oss i denne salgsbransjen, så der har de løsninger på de minste problem. Du finner sikkert et eller annet lurt produkt på nettet som skal hjelpe på dette.

Skrevet

Du får små fingervotter, men min biter av seg vottene, så kan like gjerne droppe de. Lar han leke ute uten votter, så går vi inn når vi synes han er for kald på hendene. Blir bedre neste vinter ;)

Skrevet

Vi bruker tynne strikka ullvotter til de minste. Da klarer de å holde lekene.

Skrevet

Du kan få tak i strikket, som Adelia sier, ellers har vi tommelvotter til minste på åtte mnd.
Var nettopp på tur ute, og det gikk sånn lagom. Hun ble ganske kald, men ikke like isende som uten.

AnonymBruker
Skrevet

Ullvotter med tommel funker. Om de blir våte bytter man. Vi har vært ute hele vinter med 1 åringen. Har mange par og bytter stadig. Leker uten votter og tar på når han blir kald. Ser ikke noe grunn til ikke å være ute pga litt kalde fingre.

Anonymous poster hash: 135d9...6ed

Skrevet

Votter er en stor kilde til frustrasjon hos minstemann her også. Trøst deg med at det blir bedre. Jeg lar ham rett og slett gå uten, varmer heller hendene hans innimellom og tar på vottene i "pauser", som i vogna. Alternativet er at han blir rasende over at han ikke får til så mye. Ellers kan et alternativ være regnvotter, de er mye mykere og aksepteres lettere av husets minste.

Skrevet

Pop har noen tynne ullvanter som jeg syns fungerer fint til småttiser. Dem fins vel i votter også, men dem har jeg ikke prøvd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk aldri tenkt over dette "problemet" 😂 jenta mi (8 mnd) bruker ullvotter med tommel og vanlige vanter. Har de også av litt så hun får kjenne på sanda. Finner jo det stedet i sandkassen med mest tørr sand og stedet med mest sol/går ut når det er sol der og der. Bruker sitteunderlag i sandkassen og da kan vi kose oss lenge. Synes dressen er en større hindring egentlig fordi hun ikke får beveget seg sånn veldig mye med den. Husker ikke hvor de vantene hun har kommer fra, men mener å ha sett lignende i vanlige kjedebutikker rundt om på sentrene 😀 fint på gresset også og litt tørrere 😊

Anonymous poster hash: 6b987...de8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...