dreamy Skrevet 17. august 2004 #1 Skrevet 17. august 2004 Datteren min på 10 år skal ha tannregulering. Jeg har ikke hatt det selv og lurer på om det er veldig vondt å få det på? Hun gruer seg fælt, men må jo nesten gjøre det Er det plagsomt/vondt å gå med det? (bortsett fra at det kanskje er flaut) Blir glad for svar..
^me^ Skrevet 17. august 2004 #2 Skrevet 17. august 2004 jeg har selv hatt regulering ofr noen år siden (i 4 år! :-x ) når tannlegen tar på reguleringen,kjenner du ingenting. de første ukene kan det være ubehagelig, pga at reguleringen strammer på tennene. så du må nokk være klar for litt syting og klaging.. hver gang dere går til kontroll av reguleringen så strammer han enda mer.. hun kan få gnagsår i munnen pga. at reguleringen kommer nær i tannkjøttet, men hun får en slags pasta som hun kan smøre på der som det gnager slik at pastaen dekker reguleringen , så gnager det ikke lenger. lykke til!
millemei Skrevet 17. august 2004 #3 Skrevet 17. august 2004 Det er ikke noe vondt å få det på, kanskje litt ubehagelig. I begynnelsen er det nok oxo ubehagelig og litt rart, og man tør gjerne ikke smile til folk helt i starten. Men etterhvert blir man vant til det, og ser at folk rundt en blir vant til det, og man glemmer mer eller mindre at man har det. Bare minn henne på hvor flotte tenner hun får av det og at tiden går fort
Suzy Skrevet 17. august 2004 #4 Skrevet 17. august 2004 Det er ikke vondt, men litt ubehagelig og du har litt vondt for å tygge rett etter du har fått den på eller strammet den. Men det er nå greit nok - dessuten er det jo "in" med regulering i dag. Ikke sånn som da vi var tenåringer og smilte med munnen igjen i flere år
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #5 Skrevet 17. august 2004 Jeg har regulering selv og er i voksen alder, men har hatt det tilsammen 5 år da jeg gikk på barneskolen. Jeg skriver under på det som allerede er blitt sagt, men kan tilføye at helt til å begynne med vil hun som sagt få noe ubehag, men i form av at det kjennes ut som om tennene er løse. Dette skyldes selvsagt av at strengen strammer. Hun vil sannsynligvis føle behov for å kutte f.eks. grønnsaker i biter, og vil unngå å tygge noe som kan oppleves som hardt som f.eks. skorper på skive o.l. Men det vil bare var i vel en uke før det normaliserer seg.
dreamy Skrevet 17. august 2004 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2004 5 år var lenge med tannregulering, får håpe vi slipper det Jeg får tåle litt syting og klaging. Takk for svar.
jordbær Skrevet 17. august 2004 #7 Skrevet 17. august 2004 Jeg hadde veldig store "feil", oppe og nede i munnen. Det gjorde IKKE vondt å sette på tannreguleringen, men det var et sant smertehelvete i en mnd etter!! Tennene var løse og ømme. Klarte ikke å tygge med dem i det hele tatt. Og så ble det bedre.. og da måtte man stramme! På'n igjen.. Man blir vant med det.. Og det er absolutt vert det! Mine tenner har perfekt stilling i dag! :D
^me^ Skrevet 17. august 2004 #8 Skrevet 17. august 2004 Jeg hadde veldig store "feil", oppe og nede i munnen. Det gjorde IKKE vondt å sette på tannreguleringen, men det var et sant smertehelvete i en mnd etter!! Tennene var løse og ømme. Klarte ikke å tygge med dem i det hele tatt. Og så ble det bedre.. og da måtte man stramme! På'n igjen.. Man blir vant med det.. Og det er absolutt vert det! Mine tenner har perfekt stilling i dag! :D :enig_animasjon: kunne ikke sagt det bedre selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå