Gå til innhold

Et lite forklaringsproblem med en date

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg skal snart på date med en fyr som jeg har truffet noen ganger tidligere. Har "kjent" han i ett år nå. Saken er rett og slett at jeg ikke aner hva jeg skal si til han angående utdanningen min.

Han tror jeg forbreder karakterene mine nå, mens sannheten egentlig er at jeg kun jobber deltid, og skal ikke ta opp fag før til høsten… grunnen til det, er at det har skjedd veldig mye personlig i livet mitt med psykiske lidelser som har gjort at jeg har fått mange hakk i livet mitt. Mye hull her og der, hvis dere skjønner. Han vet LITT, men… jeg aner ikke hva jeg skal fortelle han når vi treffes igjen - for vi kommer helt sikkert til å snakke litt om hva vi har gjort i det siste. Han studerer selv et masterstudium, og jeg vet han er ambisiøs og svært intelligent. Vi har også i tillegg ganske ulik bakgrunnshistorie. Dette får meg til å skamme meg. Hva vil en som han tenke om meg liksom? Hun jenta som bare utsetter og utsetter og ikke klarer å utrette noen ting i livet?

Dere sier kanskje det beste er å være ærlig, men ettersom vi ikke kjenner hverandre SÅ godt enda, føler jeg at det blir så sårbart å skulle fortelle om problemer på daten… fallhøyden blir liksom enda større :/

Hva skal jeg si? Jeg vil ikke akkurat lyve heller..

Begge er relativt unge :)… tusen takk

Anonymous poster hash: 0f573...dea
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si det som det er - du jobber deltid og tar opp fag senere. Ikke legg ut om psykiske lidelser, du trenger ikke forklare deg i detalj.

Om han liker deg ellers, er det neppe et problem at du ligger litt etter. Husk at menn ofte er komfortable med å date noen med litt mindre ambisjoner enn dem selv - langt er enn kvinner.

Anonymous poster hash: 7a05d...16d
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Du har utsatt å ta opp fag for det passet ikke så bra nå, så du jobber deltid. Du trenger ikke forklare noe.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg får bare si noe i den duren. Jeg er ganske sikker på at han vil lure hvorfor. Føler på mange måter at jeg ikke er bra nok for han. Men jeg tenker, hvis han liker meg oppriktig, bør vel ikke det være en deal-breaker..

Anonymous poster hash: 0f573...dea
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...