Gå til innhold

Gym og dusjing

dreamy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes du de burde ha et valg? Ekkelt med klasserom fulle av svette barn som ikke har dusjet etter gym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på alderen. Mange steder slipper man å dusje opp til 3-4.klasse, pga svetter lite. Er map noe læreren selv bestemmer.

Det skal også tilpasses for elever som ikke kan dusje med andre, eks pga religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk de må det, og uansett så bør de jo det. Men skjønner det er mange barn som har problemer med dette av forskjellige årsaker. Hvis det er en spesiell grunn som gjør at barnet ditt ikke kan eller vil dusje, må man ta det opp med læreren. Men man må også tenke på at ofte kan barna bli mobbet mer fordi de ikke dusjer og "gjør som alle andre". :wink:

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barna/foreldrene kan også snakke med læreren om og få dushe før de andre pga. div. grunner..

det skal ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de må ikke dusje etter gymmen. Hverken lærer eller skole kan kreve dette. Saken har vært oppe i rettssystemet hvor dette ble utslaget.

Jeg har selv benyttet meg av det. Har en sønn som tidligere ble mobbet og garderobesituasjonen/dusjingen etter gym var for ham et mareritt. Det er vel helst når de kommer i puberteten at svettelukt kan bli plagsomt og at dusjing er nødvendig, men det funker også med en vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sønn som tidligere ble mobbet og garderobesituasjonen/dusjingen etter gym var for ham et mareritt.

Dusjen/garderoben er ofte favorittarenaen til mobbere.

Selvfølgelig kan ikke skolen tvinge noen til å dusje!

-Og når vi snakker om barn som ikke ennå har kommet i puberteten er det heller ingen grunn til at disse skal dusje ettersom pre-pubertal svette ikke lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - jeg skjønner ikke at det burde være et problem jeg da!

Unger burde vel oppdras til at nakenhet er helt normalt - og at vi er forskjellig skapt alle sammen. Da er det ikke noe problem å måtte dusje sammen med kompiser når man begynner på skolen!

Vet at noen foreldre er veldig sjenerte - men jeg tror nå at de må jobbe med dette - og flytte noen "egne" grenser for å lære barna at nakenhet er naturlig og ikke noe "rart"..........

At dusjing kan bli et "problem" når puberteten er igang - det skjønner jeg - men ikke når man starter i 1. klasse!

Her må nok foreldrene på banen tidlig......... det er deres ansvar å oppdra barna - og lære de at nakenhet ikke er hverken rart eller farlig! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...