Gå til innhold

Mye kalk i vannet = rart hår

Gjest Haaploes

Anbefalte innlegg

Gjest Haaploes

Jeg har nå bodd et par måneder utenlands, noe verken hud eller hår er veldig fornøyd med. Det er mye kalk i vannet her, og håret mitt har blitt veldig rart! Det føles veldig tungt og fett og det naturlige fallet er helt borte. Hodebunnen har blitt så øm at jeg har store kraterlignende sår enkelte steder. I tillegg er huden min knusktørr og klør fælt selv om jeg bruker godt med fuktighetsgivende krem.

Noen som har noen gode tips til en vidunderkur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis det er ved middelhavsområdene; Pleier de ikke å bruke olivenolje i både hår og på hud der? Kanskje det ville vært en idé?

Anonymous poster hash: 0bd22...d00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, lege? :) Store kraterlignende sår høres ikke bare-bare ut, kanskje det er pga noe annet enn vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i danmark, og her er utrolig masse kalk i vannet. Håret føltes aldri helt reint i starten, og huden klør når man har dusja.. Jeg har desverre ingen vidunderkur, jeg har vel bare blitt vant til det. Bruker en del mer bodylotion her enn jeg gjorde i norge, for det klør som en satan når man kommer ut av dusjen..

Anonymous poster hash: 0bfc5...3ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

"Velkommen" til kontinentet! Forutenom kratersårene, kjenner jeg meg igjen i alt du beskriver. Jeg bruker en del hårkurer som jeg også lar sitte i lenge - engangsbadehetter og håndduk rundt men jeg pusler med ditt og datt i en time eller to. Jeg gjør dette to-tre ganger i uka, og det hjelper en del. Merker virkelig forskjell på vannkvaliteten her versus hjemme i Norge. Her blir håret raskt veldig tørt og stritt, mens det i Norge er silkemykt og krever nesten ingen bruk av balsam eller lignende. Det samme gjelder huden. Hvis jeg ikke smører meg godt inn, er det som om huden har krympet to størrelser og jeg får krakeleringsmønster på armer og bein.

Forøvrig, og litt på siden: På grunn av det høye kalkinnholdet i vannet, kan det være lurt å gå til tannlegen for profesjonell tannrens en gang i halvåret for å få fjernet tannstein. Jeg har et mini-pukkverk av tannstein i munnen pga. det høye kalkinnholdet i vannet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et mini-pukkverk av tannstein i munnen pga. det høye kalkinnholdet i vannet her.

Unnskyld at jeg ler av tannproblemet ditt, men jeg lo høyt av dette. "Velkommen" til kontinentet, ja. Her får du gratis munngrus.

Triks for håret: eplesidereddik. To ss eplesidereddik til omtrent en halv liter vann (på flaske eller filtrert!), ta siste skyll med det. Ikke bruk det for ofte! En gang i uka burde holde.Ta gjerne litt olje i hårtuppene etterpå, for eplesidereddik får ikke bare ut kalken, men også alt man gjerne skulle beholdt i håret.

Triks for ansiktshuden: rensing med micellar water.

Anonymous poster hash: ffee0...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Velkommen" til kontinentet! Forutenom kratersårene, kjenner jeg meg igjen i alt du beskriver. Jeg bruker en del hårkurer som jeg også lar sitte i lenge - engangsbadehetter og håndduk rundt men jeg pusler med ditt og datt i en time eller to. Jeg gjør dette to-tre ganger i uka, og det hjelper en del. Merker virkelig forskjell på vannkvaliteten her versus hjemme i Norge. Her blir håret raskt veldig tørt og stritt, mens det i Norge er silkemykt og krever nesten ingen bruk av balsam eller lignende. Det samme gjelder huden. Hvis jeg ikke smører meg godt inn, er det som om huden har krympet to størrelser og jeg får krakeleringsmønster på armer og bein.

Forøvrig, og litt på siden: På grunn av det høye kalkinnholdet i vannet, kan det være lurt å gå til tannlegen for profesjonell tannrens en gang i halvåret for å få fjernet tannstein. Jeg har et mini-pukkverk av tannstein i munnen pga. det høye kalkinnholdet i vannet her.

Hvor bor du? :)

Anonymous poster hash: 0860c...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hvor ofte du vasker håret fra før, men det kan hjelpe å kutte ned til en gang i uka. Bruk tørrshampo, etterhvert vil håret ditt bli mindre og mindre fett.

Ellers så er olje "vidunderkur. Både før og etter dusj.

Kraterne bør du ta til legen, høre ikke godt ut.

Anonymous poster hash: 32f36...b27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trenger også en vidunderkur mot kontinentalvann! Skal en tur til Nederland og trenger knapt å se på en vannkran der nede før huden flasser, hodet klør og håret blir stivt som strå.. Forrige gang brukte jeg The Body Shop body butter som ansiktskrem i ren frustrasjon.

Anonymous poster hash: e1af4...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde et år i Danmark og endte opp med totalt ødelagt, slitt og knusktørt hår. Det eneste som hjalp for min del var Kerastase force architecte-serien, og olje Elixir Ultime Replenishing and Beautifying scented oil (også fra Kerastase). Ellers brukte jeg bodybutter på huden og mye håndkrem for å ikke flasse bort!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Hva slags haarkurer bruker du? Jeg har aldri hatt behovet for aa gjoere noe annet med haaret mitt enn vanlig vask, saa dette sender meg ut i en helt ny verden paa flere maater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hva slags haarkurer bruker du? Jeg har aldri hatt behovet for aa gjoere noe annet med haaret mitt enn vanlig vask, saa dette sender meg ut i en helt ny verden paa flere maater :)

Hei!

Jeg bruker denne/disse*:

Kerastase Nutritive Nutri-Thermique Masque hhv. Kerastase Nutritive Masquintense

I tillegg bruker jeg Awapuhi-sjampoen til Paul Mitchell og håroljen til Moroccan Oil

(Jeg er klar over at dette er produkter som ligger i et høyere prissegment, men det er noen av de få jeg har prøvd som ikke irriterer hodebunnen min (har psoriasis), og samtidig får bukt med "kalkhåret" )

*Jeg har klart å "feilbestille" et par ganger, men kan ikke si at det er nevneverdig forskjell på disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også helt merkelig hår når jeg er i utlandet. Håret mitt blir tørt, fettete og huden klør. Kan være det er mye klor i vannet, også?? Mistenker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...