Tibbie Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Jeg var her om dagen på show med Bård Tufte Johansen - Mann (44). I det showet ble Kvinneguiden forum et tema, hvor han viste på storskjerm. Der viste han hvor teite damene på KG faktisk er. Hvor sinte de blir for ingenting og hvor mye de kjefter på hverandre. For eksempel var det ei jente som ville lage en koselig tråd om kjerringråd for å få en jente. Ikke overraskende klikker folk. Kjefter og smeller. Ei mente at TS måtte "TENK FØR DU SKRIVER!!!!!! Vi KAN ikke få barn vi!!!", og en annen tok det veldig personlig; "jeg blir glad UANSETT hvilket kjønn jeg får! Jeg har en sønn og jeg elsker han over hele verden! Aldri om jeg hadde brydd meg om han ikke var jente. Jeg elsker han, så ti still!". (Husker ikke ordett hvordan det ble skrevet, men det var noe sånn) Jeg kjente igjen flere brukere han gjorde narr av. I hver eneste tråd jeg leser, er det damer som kjefter og peker med fingeren. Også i tråder hvor det er utrolig at det er mulig. Jeg merker også at dette gjerne blir et tema i noen tråder, så jeg vet at det ikke bare er jeg og Bård Tufte som har lagt merke til tåpelighetene. Hva er det med dere kvinnfolk som driver på sånn?? Hva mener dere fornuftige folk kan bi gjort her? 14
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 - sa KG brukeren med over 4000 innlegg. Anonymous poster hash: 18fc6...b22 7
Tøytigern Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 (endret) - sa KG brukeren med over 4000 innlegg. Anonymous poster hash: 18fc6...b22 Ooog der fikk TS bekreftet at det hun tar opp holder vann... Hvor lang tid tok det, TS? Noen som tok tiden? Ja, det står over her. Nøyaktig 2 minutter. Endret 15. mars 2015 av Tøytigern 33
Tøytigern Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 Hva mener dere fornuftige folk kan bi gjort her? Ikke en ting.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 Nå er vel ikke Bård Tufte Johansen så fryktelig morsom og interessant han heller . Men husk på at BTJ er religiøs, og religiøse mennesker har det med å sparke til folk som ikke er som dem. Anonymous poster hash: 5a57d...82b 6
Cathrine88 Skrevet 15. mars 2015 #6 Skrevet 15. mars 2015 Dette blir som å dømme en hel by for oppførselen til noen få innbyggere. KG har 70 000 medlemmer, og det er neppe en spesielt stor prosentandel som holder på slik som du beskriver. Få, men veldig synlige. 8
Cata Skrevet 15. mars 2015 #7 Skrevet 15. mars 2015 Er for så vidt enig i at det er en god del tåpeligheter, men kan man vente annet i et så stort forum? Og hva gjør det om noen ler av KG? En annen sak er at jeg sjelden ler av Bård Tufte, og det er litt kjipt siden han vel ofte prøver å være morsom. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #8 Skrevet 15. mars 2015 Den gjennomsnittlige IQ'en i befolkningen er 100. Det er en del mennesker som har over 100, og da må det også være en del som har under 100. Jeg er ikke overrasket over at mennesker med IQ under 95 kan uttale seg på den måten som er gjengitt. Anonymous poster hash: ce38a...624 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #9 Skrevet 15. mars 2015 Jeg var her om dagen på show med Bård Tufte Johansen - Mann (44). I det showet ble Kvinneguiden forum et tema, hvor han viste på storskjerm. Der viste han hvor teite damene på KG faktisk er. Hvor sinte de blir for ingenting og hvor mye de kjefter på hverandre. Han burde ta seg en tur på 4chan. Eller er det 8chan det heter om dagen. Interessant at kvinner er så forferdelige kranglete når man ser lik oppførsel blant menn og gutter over absolutt alt på internett. Om det er forum, spill, nettaviser, youtube's kommentarfelt. Men ja, KG tiltrekker seg mange dårlige karakteren som kan slenge med leppa. Inkludert meg selv Anonymous poster hash: 6aef1...7ae 3
fullførsetningen Skrevet 15. mars 2015 #10 Skrevet 15. mars 2015 Tydelig hvem som føler seg truffet, og hvem som ikke gjør det. Eller, egentlig ikke, for de som føler seg truffet gjemmer seg bak AnonymBruker. 5
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mars 2015 #11 Skrevet 15. mars 2015 Selv om jeg ikke er spesielt begeistret for Bård Tufte Johansen, så har han jo et helt klart poeng. Enkelte glefser til på en måte som de aldri ville gjort i det virkelige liv. Som skeptiker har nok ogå jeg sterke meninger om kjerringråd, men det betyr da ikke at disse må sprøytes ut i enhver setting. Det er jo også slik at det kan være sårt å være ufrivillig barnløs, og at det da kan virke trivielt, tåpelig eller til og med litt kontrollerende å ønske seg et bestemt kjønn. Tross alt i den situasjonen vil jo et spørsmål om kjønn være helt underordnet. Men det er jo håpløst å angripe andre som kan ha meget gode grunner for å ønske et bestemt kjønn.
Gjest Frank Slade Skrevet 15. mars 2015 #12 Skrevet 15. mars 2015 Jeg har alltid ledd av folk her inne. 3
Tibbie Skrevet 15. mars 2015 Forfatter #13 Skrevet 15. mars 2015 - sa KG brukeren med over 4000 innlegg. Anonymous poster hash: 18fc6...b22 Så tåpelig birdag i debatten. Hva har det å si at jeg aktivt deltar i diskusjonsforum? Jeg verken mobber eller kjefter - jeg er alltid saklig. "Poenget" ditt er helt urelevant i denne tråden. Jeg tenkte faktisk å publisere denne anonym for å slippe eventuelle slitsomme "motangrep", men bestemte meg for å publisere under nick likevel. Dette blir som å dømme en hel by for oppførselen til noen få innbyggere. KG har 70 000 medlemmer, og det er neppe en spesielt stor prosentandel som holder på slik som du beskriver. Få, men veldig synlige. Jeg tror ikke det er så få. Jeg merker dette i hver eneste tråd jeg kommer over (ikke alltid i tråder der menn er mest aktive, som for eksempel om krigshistorie og dyp politikk). Både anonyme og folk under nick. Det er et par med nick som gjentar seg. Hver gang jeg ser at Xxxx har sitert meg i noe, tenker jeg "ånei, hva skal jeg få kjeft for nå ". De gjør det litt slitsomt å være her inne. Synd, for man lærer mye ellers her inne. Ooog der fikk TS bekreftet at det hun tar opp holder vann... Hvor lang tid tok det, TS? Noen som tok tiden? Ja, det står over her. Nøyaktig 2 minutter. Hehe, ikke sant. Jeg tror ikke alle helt legger merke til det selv at de holder på sånn. Hadde AB visst at hun (?) dret seg ut ved å skrive det, tror jeg neppe hun hadde gjort det 2
fjærestein Skrevet 15. mars 2015 #14 Skrevet 15. mars 2015 (endret) Off topic dette mulig men: Har sett den forestillingen. Likte best da han påpekte det jeg har tenkt før.. At en heller spør her på KG enn til riktig instans. Litt lenge siden jeg så showet. Tror det var noe sånn som at en bruker spør på KG når ett tog går, isteden for å spørre NSB.. Litt rart også å se profilbildet til Gjest bruk. Det med de to øynene bare.. Og er det greit ? Beklager avsporingen. Endret 15. mars 2015 av fjærestein 2
Tøytigern Skrevet 15. mars 2015 #15 Skrevet 15. mars 2015 Nå er vel ikke Bård Tufte Johansen så fryktelig morsom og interessant han heller . Men husk på at BTJ er religiøs, og religiøse mennesker har det med å sparke til folk som ikke er som dem. Anonymous poster hash: 5a57d...82b Du har fått med deg at Sigrid Bonde Tusvik var ute i februar og påpekte nøyaktig det samme? Ikker rart at folk får det med seg, så heftig som det foregår i trådene på forumet...
Tøytigern Skrevet 15. mars 2015 #16 Skrevet 15. mars 2015 Off topic dette mulig men: Har sett den forestillingen. Likte best da han påpekte det jeg har tenkt før.. At en heller spør her på KG enn til riktig instans. Litt lenge siden jeg så showet. Tror det var noe sånn som at en bruker spør på KG når ett tog går, isteden for å spørre NSB.. Litt rart også å se profilbildet til Gjest bruk. Det med de to øynene bare.. Og er det greit ? Beklager avsporingen. Ja det er greit. Dette er et offentlig lesbart forum. Det er derfor vi har brukernavn...
Tibbie Skrevet 15. mars 2015 Forfatter #17 Skrevet 15. mars 2015 Off topic dette mulig men: Har sett den forestillingen. Likte best da han påpekte det jeg har tenkt før.. At en heller spør her på KG enn til riktig instans. Litt lenge siden jeg så showet. Tror det var noe sånn som at en bruker spør på KG når ett tog går, isteden for å spørre NSB.. Litt rart også å se profilbildet til Gjest bruk. Det med de to øynene bare.. Og er det greit ? Beklager avsporingen. Ja, ei som spurte hva det kostet for et månedskort eller noe Hehe. Litt artig siden det garantert står på nettsiden til NSB Gjest var en av dem som fikk gjennomgå, ja. Jeg synes det er greit bilde. Hvorfor skulle det ikke det? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #18 Skrevet 15. mars 2015 Er gutta her så mye bedre enn damene da? Anonymous poster hash: 8b5b3...9f0
fullførsetningen Skrevet 15. mars 2015 #19 Skrevet 15. mars 2015 Er gutta her så mye bedre enn damene da? Anonymous poster hash: 8b5b3...9f0 Jevnt over, nei. Det finnes gode brukere, og dårlige brukere, av begge kjønn.
WubWub Skrevet 15. mars 2015 #20 Skrevet 15. mars 2015 Hets og sjikane er ikke noe som utelukkende er en KG greie. Overalt på nettet hvor det finnes kommentarfelt vil det også finnes hets. Uansett om det er på vg artikler, youtube, twitch, twitter osv. Anonymitet gjør noe med et menneske når man ikke lenger trenger tenke på konsekvenser av grusomme kommentarer som ellers i det sosiale liv ville ført til sosial død. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå