AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Vi er litt usikre på om vi skal gå for tre barn, eller si oss fornøyd med de to vi har. Dersom vi skal gå for tre, ønsker vi å begynne om ikke lenge. Dere som har erfaring med tre tette, hvordan synes dere at det har gått? Anonymous poster hash: a7228...e5e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Vi har ikke tre veldig tette, men det er 1,5 år mellom nummer 1 og 2, og 2,5 år mellom 2 og 3. Det gikk veldig fint for oss i hvertfall. Det var ikke spesielt slitsomt, sikkert fordi vi var godt inne i småbarnsløypa fra før, og barna har hatt mye glede av hverandre. Anonymous poster hash: ac7d3...ebc
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Vi har 2 år mellom hvert barn. Det var mer hektisk med de to første enn da minstemann kom. Anonymous poster hash: bf2a9...17e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 Vi har 2 år mellom hvert barn. Det var mer hektisk med de to første enn da minstemann kom. Anonymous poster hash: bf2a9...17e Helt enig. Hos oss er det 2 år og 8 mnd nr 1 og nr 3, og så er det et barn født imellom der også. Den største forandringen kom da nr 2 kom. Nr 3 ble bare med på lasset, og inn i de rutinene vi allerede hadde innarbeidetAnonymous poster hash: 16b05...3aa
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 Tusen takk for svar! Når begynte dere å føle at barna fikk glede av hverandre? Anonymous poster hash: a7228...e5e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #6 Skrevet 15. mars 2015 Her er det to år mellom nr en og nr to, tre år mellom nr to og nr tre, tre år mellom nr tre og nr fire og to år mellom nr fire og nr fem! Det var mest slitsom da nr fem var baby, men alt i alt så har jeg trivdes godt med en stor ungeflokk, men jeg var hjemme fra den eldste ble født og til den yngste var tre år. Hvis jeg ikke hadde hatt mulighet til å være hjemme hadde jeg ikke orket. Anonymous poster hash: 69a79...77d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #7 Skrevet 15. mars 2015 Hadde blitt gal...ville straks sagt bare stopp.Anonymous poster hash: 62f8f...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #8 Skrevet 15. mars 2015 Jeg har fire jenter som er forholdsvis tette (1 1/2 - 2 år mellom hver). Jeg vet jo ikke hvordan det er å ha barn med større aldersgorskjell mellom seg, men vil påstå at det å ha de så tett er ganske heksisk når de er små (barnehage alder). Nå har de eldste begynt på skolen og jeg ser jo at de har veldig mye glede av hverandre, så sånnsett har vi litt avlastning også. De har alltid noen å leke med og krever ikke å bli underholdt hele tiden, de er også ganske selvstendige. Nr tre og fire har vært veldig rolige og tålmodige babyer, tror det er fordi de blir vandt til å måtte vente på tur og ikke alltid kan kreve full oppmerksomhet. Det jeg synes er mest slitsomt er nok oppfølging av foreldremøter, aktiviteter, huske alle turdager osv. Og bursdager til de i klassen osv. Det skjer liksom noe hele tiden, så her går det i huskelapper 😂 Tror ikke du vil angre på å få en til for å si det sånn. Ja det er hektisk til tider, men det er det vel uansett når man har barn Anonymous poster hash: 3c763...70a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #9 Skrevet 15. mars 2015 Vi har to tette som nå er 4 og 5 år. jeg føler at nå har vi overskudd og lyst til nummer 3. Vi skal trolig prøve oss etter at sommeren og Syden er overstått. Vi planlegger også tur uten barna til Istanbul. Det er nå jeg føler vi kan både overlate barna(uten at besteforeldre sliter seg ut) og planlegge Syden med dem. Så mitt råd er vent ett år eller to.Anonymous poster hash: 8bfae...909
Gjest Eurodice Skrevet 15. mars 2015 #10 Skrevet 15. mars 2015 Mine tre eldste er født med et snaut år mellom hver. Den eldste er født 21. oktober (år X), nummer to 16. oktober året etter, nummer tre 9. oktober deretter. Termin var ca. 25. september. Det var ikke planlagt at det skulle bli sånn. Det var selvfølgelig slitsomt. Jeg hadde ikke en hel natts søvn på flere år. Men jeg tror ikke barna er blitt skadelidende i hvert fall . Det virker ikke sånn i dag. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #11 Skrevet 15. mars 2015 Mine tre eldste er født med et snaut år mellom hver. Den eldste er født 21. oktober (år X), nummer to 16. oktober året etter, nummer tre 9. oktober deretter. Termin var ca. 25. september. Det var ikke planlagt at det skulle bli sånn. Det var selvfølgelig slitsomt. Jeg hadde ikke en hel natts søvn på flere år. Men jeg tror ikke barna er blitt skadelidende i hvert fall . Det virker ikke sånn i dag. Jeg bøyer meg i hatten for deg!Anonymous poster hash: 500a0...027
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. mars 2015 #12 Skrevet 15. mars 2015 jeg har bare sett hvor mye andre strever med tette barn, og har sagt "kunne jeg valgt igjen, hadde jeg ventet et år". Vi har allerede snakket om nr to, og siste og det blir nok rundt 5 år mellom våre. Rett og slett fordi jeg har vært delvis invalid pga bekkeløsning, og da vil jeg at eldste skal være relativt selvstendig før nr 2 kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå