AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Har INGEN kondis og noen kg for mye. Bekkenplager i svangerskapet og var sengeliggende siste halvdel av andre grunner så har nå 9 mnd fortsatt ikke kommet meg igang igjen. Har aldri hatt joggekondis før. Hvordan kommer jeg meg i form og starte med jogging? Andre treningtips for en som er redd treningstudio? Anonymous poster hash: 996cc...d00
Gjest Runforit Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Startet selv med kondis fra helvete, men om du starter i det små og med powerwalking og små rolige joggeintervaller så vil du bli forbløffet over hvor rask progresjon du vil få. Dette programmet er veldig fint for nybegynnere: http://www.c25k.com/c25k_norwegian.html I tillegg er det jo viktig at du har et godt kosthold. Har du mye vekt å miste eller skal du bare komme i form og bli fit?
Cata Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Signerer runforit, men vil tilføye at det ikke er noen grunn til å ha treningssenterangst. Jeg har trent på sentre i flere byer rundt om i landet og har følt meg helt "velkommen" selv som utrent og overvektig dame. Faktisk begynte jeg å jogge på treningsstudio . Startet på mølle med "jogge 50 meter" da jeg var på mitt aller verste. Så økte jeg med 50 meter pr. trening til jeg var oppe på 1 km totalt. Deretter "frøs" jeg distansen i litt lengre perioder, men økte med litt mer når jeg først økte. Samme prinsipp kan gjøres utendørs, men da er det lettere å løpe på klokka. Jogge 30 sekunder - gå 30 sekunder - jogge 30 sekunder osv. En annen variant kan være det jeg kaller "lyktestolpemetoden". Løp mellom to lyktestolper. Så går du "to mellomrom" og løper det neste igjen. Etterhvert som du blir i bedre form så går og løper du annethvert mellomrom, og etterhvert kan du løpe to mellomrom og gå ett. Cluet er å begynne i det små og ta babysteps framover, så kroppen ikke skjønner at du er begynt med noe så ufyselig som trening . Dessuten unngår du overbelastning i starten og du unngår også at det blir en uoverkommelig oppgave siden du hele tiden opplever en viss mestring.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 175 høy og veier 82 kg, så har litt å gå ned... Men dette er det minste jeg har veid før så det viktigste er å komme i form, så går forhåpentligvis vekta nedover å Føler virkelig jeg trenger mer energi så jeg kan løpe etter og leke med barna mine!:D Anonymous poster hash: 996cc...d00
Gjest Runforit Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 175 høy og veier 82 kg, så har litt å gå ned... Men dette er det minste jeg har veid før så det viktigste er å komme i form, så går forhåpentligvis vekta nedover å Føler virkelig jeg trenger mer energi så jeg kan løpe etter og leke med barna mine!:D Anonymous poster hash: 996cc...d00 Det var ikke så mye Du er såpass høy. Start med det løpeprogrammet og tenk rene, sunne og næringsrike råvarer som kylling, karbonadedeig, fet fisk, egg, havregryn, fullkornsris/pasta, søtpotet, avokado, nøtter, grønnsaker, frukt, oljer etc. Om du starter nå så tenker jeg at du vil merke stor forskjell om bare 6 uker fra nå av Drit i vekta, men ta frem målebåndet og kameraet og dokumenter formen. Selve løpeformen vil du som sagt merke vil bli bedre raskere enn du tror
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #6 Skrevet 15. mars 2015 Starter i dag! Ut i skauen med 5 åringen på sykkel og babyen med på trilletur så hun får sovet litt!:DAnonymous poster hash: 996cc...d00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå