Gjest Stjerner og planeter Skrevet 15. mars 2015 #21 Skrevet 15. mars 2015 Ja det skaper nok minner - NOT!Anonymous poster hash: 4b3a3...fcb Det er viktigare at me skapar minner gjennom td eit felle måltid, skigåing, eit slag yatzy, grilling, å drikka Solo, hyttekos enn eit gloriserande påskeegg med snop for mykje pengar. Og å avslutte ein setning med "NOT" er så 2001 og vitnar om dårleg evne til ironi. God påske!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #22 Skrevet 15. mars 2015 Hvor gammel er du? 12-åringene jeg er lærer for snakker sånn. Familier har ulike ting som skaper minner, man MÅ ikke ha et minne om fancy utdeling av påskeegg. Anonymous poster hash: a43b6...263 Hvor gammel er du? De 12-åringene jeg er lærer for er ikke i nærheten av så nedlatende du er mot folk. Skaper null påskeminner av å bytte godteskåla med ett påskeegg på bordet. Kan jo gjøre litt ut av det. Gratulerer med hersketeknikken forresten, egen klubb for de som holder på sånn her inne.... Anonymous poster hash: 4b3a3...fcb
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #23 Skrevet 15. mars 2015 Det er viktigare at me skapar minner gjennom td eit felle måltid, skigåing, eit slag yatzy, grilling, å drikka Solo, hyttekos enn eit gloriserande påskeegg med snop for mykje pengar. Og å avslutte ein setning med "NOT" er så 2001 og vitnar om dårleg evne til ironi. God påske! Ja det er så 2001 Anonymous poster hash: 4b3a3...fcb
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 15. mars 2015 #24 Skrevet 15. mars 2015 Hvor gammel er du? De 12-åringene jeg er lærer for er ikke i nærheten av så nedlatende du er mot folk. Skaper null påskeminner av å bytte godteskåla med ett påskeegg på bordet. Kan jo gjøre litt ut av det. Gratulerer med hersketeknikken forresten, egen klubb for de som holder på sånn her inne....Anonymous poster hash: 4b3a3...fcb Håpar ikkje du er norsklærar! Så påske er berre påskeegg med snop i? Isåfall er eg ei dårleg påske-minne-mor. Og det kan eg, meir enn gjerne, leva med.
missLynch Skrevet 15. mars 2015 #25 Skrevet 15. mars 2015 Hva som er påsketradisjoner varierer da for alle; hva som er riktig og viktig er opp til hver enkelt, makan til tull.... Hos oss er det absolutt ingen egge-jakt, og vi kjører i gang godis-festen allerede på palmesøndag. Hvert medlem i husstanden får hvert sitt egg, men vi er i grunnen trege godis-spisere (spesielt yngstemann) så vi har eggene hele påska. Det som er påske for oss, er lamme-middag, gule tulipaner og masse friluftsliv.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #26 Skrevet 19. mars 2015 De første årene hadde datteren vår en av de minste typene påskeegg fylt med litt godteri. I fjor da hun var ca 5 år kjøpte jeg et litt større egg. Hadde oppi en liten pose Friends Lego, noen nye hårspenner og en liten såpebobleflaske sammen med en liten godtepose. Det ble tatt veldig godt i mot! Egget gjemte vi i hagen hos foreldrene mine siden det var blitt bart, og så satt jeg ut noen av bamsene slik at hun måtte følge dem som en slags "sti" for å finne egget. Det var litt avstand mellom bamsene, så hun måtte bruke øynene godt. Hun snakker fremdeles om det! Tenker å gjøre litt av det samme i år. Vi er ofte bortreist i påsken, enten hos besteforeldre eller på hyttetur, så det er stas å få noe å leke med.Anonymous poster hash: 4b184...184
Kvist Skrevet 19. mars 2015 #27 Skrevet 19. mars 2015 Her kommer påskeharen snikende en gang utpå ettermiddagen påskeaften. Han gjemmer eggene godt i huset. Eggene er ganske små, av papp og inneholder litt mer enn vanlig liten porsjon med lørdagsgodt. Barna er små enda så det å fordele godtet utover har de ikke helt forstått enda. Påskeharen som kommer hit er vanskelig å se, men man merker han uansett. Plutselig står døra på vidt gap, eller det ene stuevinduet er vidåpent. Noen ganger har han blinket med lysene i hele huset (kjekt med styringssystem via app på telefonen ) eller snublet i og veltet en lekekasse i farta. Merkelig nok har han gjerne lagt igjen en lapp med ledetråder til oss voksne, i fjor var det en tegning som illustrerte at minstemann fikk det egget som var gjemt nederst, mellomste fikk det i midten osv. Jeg syns det er moro å gjøre litt ut av sånt, men tenker meg at akkurat hva det blir vil variere litt med årene ettersom ungene vokser og forstår mer og mer. Det blir sikkert større påskeegg etterhvert også. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #28 Skrevet 20. mars 2015 Hvor gammel er du? De 12-åringene jeg er lærer for er ikke i nærheten av så nedlatende du er mot folk. Skaper null påskeminner av å bytte godteskåla med ett påskeegg på bordet. Kan jo gjøre litt ut av det. Gratulerer med hersketeknikken forresten, egen klubb for de som holder på sånn her inne....Anonymous poster hash: 4b3a3...fcb Påsken handler ikke bare om godteri i et egg. Anonymous poster hash: 53556...dc2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #29 Skrevet 20. mars 2015 Vi gjør dobbelt opp. Først i påsken er vi på hyttetur, og da får de hvert sitt påskeegge utdelt slik søskenbarnene på hytta gjør. Disse eggene er det "en posjon lørdagsgodt" i. Sist i påska er vi hjemme. Der har vi jakt. Påskeharen gjemmer flere små egg og barna må lete. Disse inneholder litt godter og en liten Lego eller noe sånt. Hvert barn har sin egen farge på eggene sine og skal finne 4 egg hver.Anonymous poster hash: 9bb39...260
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #30 Skrevet 20. mars 2015 Gratulerer med hersketeknikken forresten, egen klubb for de som holder på sånn her inne....Anonymous poster hash: 4b3a3...fcb Er det du som tar i mot søknader? Anonymous poster hash: 2820f...131
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #31 Skrevet 20. mars 2015 Fyller et stort egg til randen med både godtesnop og sjokoladesnop, og så får ungene det som regel første dagen vi reiser på hytta (som regel skjærtorsdag). Det skal da vare ut hytteturen (som regel til søndagskvelden). Påskeharen har aldri vært noe tradisjon her, ei heller lete etter egg. Anonymous poster hash: 2951c...ef2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå