AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Jeg har skjedebetennelse, og har fått resept på Dalacin Klindamycin Vagitorier. Dette er jo en tredagers kur. Men jeg fikk mensen sent på kvelden på dag nummer to i kuren. Blødde ikke mye da. Men i dag så har jeg blødd mye kraftigere. Jeg har bare fortsatt kuren. Men jeg lurer litt på om det er samme effekt. Eller om jeg egentlig skulle ha stoppet kuren. Jeg føler jeg har startet å svi igjen nå. Så lurer på om menstruasjon kan ødlegge effekten? Anonymous poster hash: 50ad5...b2c
Colorama Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Hei! Man skal generelt aldri avbryte en antibiotikakur, så du har nok gjort det du kunne gjøre. Regner med du ikke visste du kom til å få mensen! Om du hadde merkbare symptomer på betennelsen så kommer du jo til å kjenne om det ikke er bedre, og må dermed få en ny kur. Du kan jo forsåvid forklare situasjonen til legen. Leste gjennom pakningsvedlegget nå og fant ingenting om det du beskriver. Håper du blir bedre snart
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Tusen takk Leste pakningsvedlegget selv, og der sto det ikke noe om menstruasjon. Så da tenkte jeg at jeg bare skulle fortsette kuren. Jeg har kraftig UVI også, så har noen andre piller for det. Men kuren med Dalacin ble ferdig i går. Men jeg føler jeg merker svie nå, men er absolutt ikke så ille som da det var på sitt verste. Da kunne jeg jo ikke sitte en gang. Håper bare ikke effekten av vagintorier blir mindre når man har mensen. Tenker om det på en måte blir skylt ut med blod. Ok dette var litt ekkelt beskrevet. Hva man ikke kan dele som anonym på forumet. Jeg beklager dere! Anonymous poster hash: 50ad5...b2c
Colorama Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 Tusen takk Leste pakningsvedlegget selv, og der sto det ikke noe om menstruasjon. Så da tenkte jeg at jeg bare skulle fortsette kuren. Jeg har kraftig UVI også, så har noen andre piller for det. Men kuren med Dalacin ble ferdig i går. Men jeg føler jeg merker svie nå, men er absolutt ikke så ille som da det var på sitt verste. Da kunne jeg jo ikke sitte en gang. Håper bare ikke effekten av vagintorier blir mindre når man har mensen. Tenker om det på en måte blir skylt ut med blod. Ok dette var litt ekkelt beskrevet. Hva man ikke kan dele som anonym på forumet. Jeg beklager dere! Anonymous poster hash: 50ad5...b2c Det kan hende det blir skylt ut igjen, så du må se det litt an. Hadde betennelse i jula, og da svei det like mye de første dagene, så det kan jo hende det går over. Hvilke piller har du for UVI? Selexid eller?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 Det kan hende det blir skylt ut igjen, så du må se det litt an. Hadde betennelse i jula, og da svei det like mye de første dagene, så det kan jo hende det går over. Hvilke piller har du for UVI? Selexid eller? Fikk Selexid først, men det hjap ingenting. Så nå har jeg fått Trimetoprim. Virker som om det funker litt bedre. Men jeg synes det fortsatt er ubehagelig, der ikke sånn som det skal være på en måte. Anonymous poster hash: 50ad5...b2c
Colorama Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Fikk Selexid først, men det hjap ingenting. Så nå har jeg fått Trimetoprim. Virker som om det funker litt bedre. Men jeg synes det fortsatt er ubehagelig, der ikke sånn som det skal være på en måte.Anonymous poster hash: 50ad5...b2c Kjenner igjen følelsen av at Selexid ikke alltid fungerer... Trimetroprim gjør som regel underverker! I fare for å virke for personlig, hvordan føles det nå da? I forhold til før du fikk betennelse og i forhold til de siste dagene?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Kjenner igjen følelsen av at Selexid ikke alltid fungerer... Trimetroprim gjør som regel underverker! I fare for å virke for personlig, hvordan føles det nå da? I forhold til før du fikk betennelse og i forhold til de siste dagene? Neida, går helt fint at du spør. Jeg føler at urinveisinfeksjonen er mye bedre. Men jeg føler jeg sliter med skjedebetennelse mer egentlig. Men det er mye bedre enn det det var. For da gjorde det så vondt at det å sitte var vanskelig. Det føltes ut som om underlivet mitt var satt fyr på. Men nå kan jeg både gå og sitte, og jeg føler ikke underlivet mitt hele tiden. Det svir litt, men ikke mye. Så jeg er mer fornøyd med Trimetroprim Anonymous poster hash: 50ad5...b2c
Colorama Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 Neida, går helt fint at du spør. Jeg føler at urinveisinfeksjonen er mye bedre. Men jeg føler jeg sliter med skjedebetennelse mer egentlig. Men det er mye bedre enn det det var. For da gjorde det så vondt at det å sitte var vanskelig. Det føltes ut som om underlivet mitt var satt fyr på. Men nå kan jeg både gå og sitte, og jeg føler ikke underlivet mitt hele tiden. Det svir litt, men ikke mye. Så jeg er mer fornøyd med Trimetroprim Anonymous poster hash: 50ad5...b2c Skjønner! Jeg har brukt mye antibiotika, men har sluttet med det, pga candida som jo er vanskelig å få ut av kroppen (vil ikke bruke Canesten osv) så jeg bruker naturmidler istedet men om du ikke reagerer på antibiotika på noen måte så må du kanskje ha en ny sjekk hos legen, og få ny resept. I høst fikk jeg Zidoval til det formålet, tidagers-kur. Jeg vet jo ikke nøyaktig hvilken type skjedebetennelse du har, men om det er bakteriell vaginose så kan det jo faktisk gå over av seg selv, det kommer an på immunforsvaret. Immunforsvaret kan jo gjerne bli svekket av antibiotika også ved at det kan drepe også de gode bakteriene i kroppen. Så du får bare se det an hvor lenge du orker å vente på eventuell bedring av seg selv
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #9 Skrevet 17. mars 2015 Skjønner! Jeg har brukt mye antibiotika, men har sluttet med det, pga candida som jo er vanskelig å få ut av kroppen (vil ikke bruke Canesten osv) så jeg bruker naturmidler istedet men om du ikke reagerer på antibiotika på noen måte så må du kanskje ha en ny sjekk hos legen, og få ny resept. I høst fikk jeg Zidoval til det formålet, tidagers-kur. Jeg vet jo ikke nøyaktig hvilken type skjedebetennelse du har, men om det er bakteriell vaginose så kan det jo faktisk gå over av seg selv, det kommer an på immunforsvaret. Immunforsvaret kan jo gjerne bli svekket av antibiotika også ved at det kan drepe også de gode bakteriene i kroppen. Så du får bare se det an hvor lenge du orker å vente på eventuell bedring av seg selv Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre om det ikke funker denne gangen. Og det tror jeg ikke at det gjør. For med en gang jeg var ferdig med Dalacin kuren så ble det fort ubehagelig igjen. Nå har jeg to dager til med Trimetroprim kuren. Men føler virkelig at det er noe galt igjen i dag. Men hvor mye antibiotika skal man ta? Det er jo ikke bra for kroppen. Nei, legen sa bare at det var skjedebetennelse, og at skjeden var/er inflammert. Derfor jeg følte at det brant på en måte. Men jeg kan jo ikke ha et sexliv med dette her heller, det svir og gjør vondt. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Et godt og sunt underliv er undervurdert! Anonymous poster hash: 50ad5...b2c
Colorama Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre om det ikke funker denne gangen. Og det tror jeg ikke at det gjør. For med en gang jeg var ferdig med Dalacin kuren så ble det fort ubehagelig igjen. Nå har jeg to dager til med Trimetroprim kuren. Men føler virkelig at det er noe galt igjen i dag. Men hvor mye antibiotika skal man ta? Det er jo ikke bra for kroppen. Nei, legen sa bare at det var skjedebetennelse, og at skjeden var/er inflammert. Derfor jeg følte at det brant på en måte. Men jeg kan jo ikke ha et sexliv med dette her heller, det svir og gjør vondt. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Et godt og sunt underliv er undervurdert! Anonymous poster hash: 50ad5...b2c Huff, ikke bra å høre... Du må nok ta kontakt med legen igjen. Antibiotika er jo generelt ikke bra for kroppen med mindre det er høyst nødvendig, så du må jo vurdere hvor mye dette plager deg. Det høres jo ut som det plager deg en del. Jeg synes også det er litt dumt å bare si at det er en skjedebetennelse uten å ta prøver fra skjeden for dette. Candida for eksempel kan jo også gi svie, jeg vet ikke om du har vært plaget med det noen gang Håper legen din finner ut av noe! God bedring Enig med deg, det er ingenting som er så bra som et sunt og godt underliv!
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #11 Skrevet 18. mars 2015 Huff, ikke bra å høre... Du må nok ta kontakt med legen igjen. Antibiotika er jo generelt ikke bra for kroppen med mindre det er høyst nødvendig, så du må jo vurdere hvor mye dette plager deg. Det høres jo ut som det plager deg en del. Jeg synes også det er litt dumt å bare si at det er en skjedebetennelse uten å ta prøver fra skjeden for dette. Candida for eksempel kan jo også gi svie, jeg vet ikke om du har vært plaget med det noen gang Håper legen din finner ut av noe! God bedring Enig med deg, det er ingenting som er så bra som et sunt og godt underliv! Jeg endte opp med å dra til legen i går pga. store smerter. Og nå har jeg fått resept på Ciprofloxacin Teva. Noe som er vrikelig ekkelt, har hele tiden en jern smak i munnen, og er dehydrert. I går så tok hun prøver fra skjeden. Men nå har jeg i tillegg fått sopp, så nå sliter jeg med det og. Så har fått resept på PEVARYL 3-dagers kombinasjonspakke for det. Hvis jeg ikke blir bra nå, så gir jeg opp. Når har jeg gått på så mye på antibiotika og ingenting har foreløpig funket for meg. Ciprofloxacin er noe av det verste jeg har tatt av antibiotika. Og hver gang jeg drar til legen så er det noe nytt. Tusen takk Anonymous poster hash: 50ad5...b2c
Colorama Skrevet 21. mars 2015 #12 Skrevet 21. mars 2015 Jeg endte opp med å dra til legen i går pga. store smerter. Og nå har jeg fått resept på Ciprofloxacin Teva. Noe som er vrikelig ekkelt, har hele tiden en jern smak i munnen, og er dehydrert. I går så tok hun prøver fra skjeden. Men nå har jeg i tillegg fått sopp, så nå sliter jeg med det og. Så har fått resept på PEVARYL 3-dagers kombinasjonspakke for det. Hvis jeg ikke blir bra nå, så gir jeg opp. Når har jeg gått på så mye på antibiotika og ingenting har foreløpig funket for meg. Ciprofloxacin er noe av det verste jeg har tatt av antibiotika. Og hver gang jeg drar til legen så er det noe nytt. Tusen takk Anonymous poster hash: 50ad5...b2c For et styr... Hvordan går det nå?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #13 Skrevet 24. mars 2015 For et styr... Hvordan går det nå? Hei Nå går det heldigvis bedre, føler meg egentlig helt fin igjen. Men føler jeg burde kjøpe melkesyrebakterie tabletter i morgen. Jeg gikk jo på antibiotika i en måned. Skal fra nå av sette pris på på at jeg har et friskt underliv. Forresten tror du hadde rett ang. candida Anonymous poster hash: 50ad5...b2c
Colorama Skrevet 25. mars 2015 #14 Skrevet 25. mars 2015 Hei Nå går det heldigvis bedre, føler meg egentlig helt fin igjen. Men føler jeg burde kjøpe melkesyrebakterie tabletter i morgen. Jeg gikk jo på antibiotika i en måned. Skal fra nå av sette pris på på at jeg har et friskt underliv. Forresten tror du hadde rett ang. candida Anonymous poster hash: 50ad5...b2c Jeg har noen flere råd som både dreper candida og forebygger det. Det er veldig bra med probiotika, men også kokosolje. Om du kjøper et glass økologisk kokosolje (cocosa, den med flest bevarte næringsstoffer) på helsekost og spiser en spiseskje før noen eller alle måltidene så dreper det soppen innenfra. Du kan jo også bruke den som stekeolje til mat om du vil! Og dette har jeg funnet ut etter mange mange timer research på nettet da jeg ble veldig lei av canesten og alle slags kremer og vagitorier. Bør prøves, funker for meg! God bedring
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #15 Skrevet 2. april 2015 Jeg har noen flere råd som både dreper candida og forebygger det. Det er veldig bra med probiotika, men også kokosolje. Om du kjøper et glass økologisk kokosolje (cocosa, den med flest bevarte næringsstoffer) på helsekost og spiser en spiseskje før noen eller alle måltidene så dreper det soppen innenfra. Du kan jo også bruke den som stekeolje til mat om du vil! Og dette har jeg funnet ut etter mange mange timer research på nettet da jeg ble veldig lei av canesten og alle slags kremer og vagitorier. Bør prøves, funker for meg! God bedring Takk for tips! Cocosa har jeg faktisk hjemme. Canesten hjalp meg ingenting. Anonymous poster hash: 50ad5...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #16 Skrevet 2. april 2015 DETTE ringer du legevakten og forhører deg om. Det hele er så alvorlig at du følger ikke råd på ett nettforum. Anonymous poster hash: 7b812...ecc
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #17 Skrevet 4. april 2015 DETTE ringer du legevakten og forhører deg om. Det hele er så alvorlig at du følger ikke råd på ett nettforum.Anonymous poster hash: 7b812...ecc Jeg tror du har misforstått. Jeg har både vært hos legen flere ganger. Det er av en lege jeg har fått diagnose, og resepter av. Men jeg ble bare ikke bedre før jeg tok siste antibiotikakur. Og nå er jeg heldigvis frisk. Anonymous poster hash: 50ad5...b2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå