Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har nylig avsluttet et dårlig forhold, og for å gjøre en lang historie kort så har han stukket av med flere tusen kroner som er mine, en klokke og en tv som står registrert på meg.

Jeg er så usikker på om jeg kan anmelde dette, da jeg ikke har noen innboforsikring (ja må skaffe meg det asap) og aner ikke hvilke rettigheter jeg har eller noe. Har informert han om at jeg vurderer å anmelde han da han også sender meg trusler osv, men han sier jeg ikke kan gjøre det.
Sitter nå igjen med stort økonomisk tap pga dette og vet ikke hvordan jeg skal gå frem.

Noen som har råd?

Jeg kan også legge ved at jeg har gruet meg på å anmelde også fordi jeg for en knapp måned siden ble frastjålet mobil og bankkort ute og er redd for å ikke bli tatt seriøst pga dette og den korte tiden imellom...

Anonymous poster hash: e0265...70b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart du kan (og bør!) anmelde en fyr som stjeler tingene dine! At du ikke har innboforsikring setter ingen begrensning i muligheten til å anmelde. Det kan selvsagt fort være at saken blir henlagt, men det vil nok sette en støkk i ham, og er uansett det eneste rette å gjøre ved tyveri.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er truslene dokumenterbare (SMS, FB, epost) - ta de med til politiet.

Anonymous poster hash: 03dfc...db1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Jeg har alle sms og eposter fra han ja, så tenker jeg skal ta de med om jeg velger å anmelde!

Er bare stresset over hele greien og redd for å ikke bli tatt seriøst.

Det er også to uker siden han stakk, kan jeg fremdeles anmelde eller er det for sent?

Anonymous poster hash: e0265...70b
Skrevet

Det er ikke for sent. Så fort de ser truslene så skjønner de at det tok litt tid før du anmeldte det.

Gjest Blondie65
Skrevet

Anmeldelse koster ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...