Gå til innhold

Kan det være så vanskelig å vente i 2 år?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet

Da bør det vel være 25-års aldergrense for å kunne få barn også?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Da bør det vel være 25-års aldergrense for å kunne få barn også?

Ikke et dumt forslag, faktisk.

Anonymous poster hash: 5d1b5...6d9

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Bruk kondom som alle andre for faen

Anonymous poster hash: b18c2...9a6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk kondom som alle andre for faen

Anonymous poster hash: b18c2...9a6

Men som med all annen prevensjon er det ikke 100% sikkert.

Jeg selv gleder meg til den dagen jeg blir 25 og kan sterilisere meg. 2 1/2 år igjen!

Anonymous poster hash: 744a7...ceb

• Liker 4
Skrevet

Vel men så er det også mange som har bestemt seg i ung alder 15-16år og er fast bestemt på at de ikke vil ha barn... Frivillig barnløse er de også som 40åring..
Gudmoren min er frivillig barnløs.. Men hun har også tatt abort.
Om man allerede vet at man ikke vil ha barn, hvorfor må det da være en aldersgrense?

Jeg vet om andre som er "frivillig barnløs", men som har adoptert. De har vært fast bestemt på at de ikke vil ha egne barn, fordi det finnes så mange andre barn som står uten foreldre. Hvorfor er det så viktig for andre å styre livet til en? Det går jo ikke utover deg..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må vente 6 år jeg da :cry3:

Anonymous poster hash: 745c7...293
Skrevet

Hva er problemet med å bruke kondom? Evt kan du bruke p-piller i tillegg.

AnonymBruker
Skrevet

jesus-says-meme-generator-heeeeeeeeeeeee

Skrevet

Hva er problemet med å bruke kondom? Evt kan du bruke p-piller i tillegg.

Vel ei vennine av meg er faktisk allergisk mot kondom, både de som selges på apoteket som er lateksfri og vanlige..

Ei annen jeg kjenner kan ikke bruke p-piller, p-sprøyte, P-ring, P-plaster, prev. med hormoner.

Og pga en hjertefeil så kan hjertet hennes stoppe under en graviditet også når hun er stresset eller anstrenger seg..

Det er jo få som har det slik, men si at "Er det ikke bare å bruke kondom eller p-piller?" så er det faktisk noen som ikke kan bruke dette.

• Liker 6
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vel ei vennine av meg er faktisk allergisk mot kondom, både de som selges på apoteket som er lateksfri og vanlige..

Ei annen jeg kjenner kan ikke bruke p-piller, p-sprøyte, P-ring, P-plaster, prev. med hormoner.

Og pga en hjertefeil så kan hjertet hennes stoppe under en graviditet også når hun er stresset eller anstrenger seg..

Det er jo få som har det slik, men si at "Er det ikke bare å bruke kondom eller p-piller?" så er det faktisk noen som ikke kan bruke dette.

Men stakkars jente! Kan de ikke gjøre unntak? Synes virkelig oppriktig synd på henne!

Skrevet

Ja. Men det finnes noe som heter sikre perioder. Ca 14 dager ut i syklusen din (14 dager etter første dag av mensen) har du eggløsning. Det er da man vanligvis blir gravid. Sperm (sædceller, - de som gjør at du kan bli gravid) kan leve i kroppen din i 3 dager, så ta høyde for det. Så regn fra den første dagen da du fikk mensen.

De første dagene (mens du har mensen) er det litt klinete å ha sex selvfølgelig. Men sikkert. Opp til 10 dager etter mensen burde det være sikkert å ha sex uten å bli gravid. Men det varierer selvfølgelig.

Merker du når du får eggløsning? Mange kjenner det fysisk. Ellers får man gjerne gennomsiktig utflod.Det er når du er ca i 14 dagen av syklusen din.

Ofte får man ekstra lyst på sex når man har eggløsning.

3 dager etter eggløsning (dvs 14 dager etter at du fikk mensen + 3 dager) skal det være sikkert å ha sex igjen uten å bli gravid.

Dette er bare retningsgivende!!!

Lykke til!

Skrevet

Men stakkars jente! Kan de ikke gjøre unntak? Synes virkelig oppriktig synd på henne!

Hun siste jeg nevnte steriliserte seg for noen år siden :)

Kunne skrevet mer om valgene hun har tatt, men... noen kan jo kjenne henne igjen..

Uansett hvilket valg folk tar er jo bare opp til dem selv.

Uansett hva man gjør så kommer folk til å kommentere f.eks. at man kommer til å angre på det valget, eller sier at "Jeg var akkurat slik som deg, men så skjedde det meg og jeg angrer ikke ett sekund.."

Vel det finnes de også som ender opp med å adoptere barnet vekk fordi de ikke ønsker barn i det hele tatt.. De er jo ikke dårlige mennesker bare fordi de vil ta ett annet valg :)

AnonymBruker
Skrevet

#JomfruTil25År

Gjest Solstråla88
Skrevet

Hun siste jeg nevnte steriliserte seg for noen år siden :)

Kunne skrevet mer om valgene hun har tatt, men... noen kan jo kjenne henne igjen..

Uansett hvilket valg folk tar er jo bare opp til dem selv.

Uansett hva man gjør så kommer folk til å kommentere f.eks. at man kommer til å angre på det valget, eller sier at "Jeg var akkurat slik som deg, men så skjedde det meg og jeg angrer ikke ett sekund.."

Vel det finnes de også som ender opp med å adoptere barnet vekk fordi de ikke ønsker barn i det hele tatt.. De er jo ikke dårlige mennesker bare fordi de vil ta ett annet valg :)

Når det er fare for helsen så tenker jeg iallefall at det ikke er noe å drøye med😊 jeg skal ikke blande meg oppi andre sine valg, mulig jeg velger samme vei selv når jeg har fått nr to

Skrevet

Det står stor respekt av å ta en slik beslutning! I noen tilfeller er det slik at man har arvelige sykdommer som man ikke ønsker videreført.

Det jeg synes er lite lurt er de tilfellene hvor man ser at kombinasjonen av mann og kone vil gi barn som har defekter. De får først ett barn som er "utfordret", får beskjed om at det er 100% sjanse for at et evt barn nr 2 vil få samme defekt, og setter igang og får ett til!

Jeg er ikke for at man skal bedrive utrenskning i befolkningen, men det er nå engang slik at man vet hvilke utfordringer det kan gi. Hvis man har en genetikk som ikke matcher, så burde man i følge meg tenke seg godt om før man setter et liv til verden. Og ihvertfall før man gjør det en gang til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt legitimt å sette 25-års grense for noe slikt. I mellomtida får man bruke p-piller og kondom.

Anonymous poster hash: 5d1b5...6d9
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Får ta abort da, haha

Skrevet

Ja. Men det finnes noe som heter sikre perioder. Ca 14 dager ut i syklusen din (14 dager etter første dag av mensen) har du eggløsning. Det er da man vanligvis blir gravid. Sperm (sædceller, - de som gjør at du kan bli gravid) kan leve i kroppen din i 3 dager, så ta høyde for det. Så regn fra den første dagen da du fikk mensen.

De første dagene (mens du har mensen) er det litt klinete å ha sex selvfølgelig. Men sikkert. Opp til 10 dager etter mensen burde det være sikkert å ha sex uten å bli gravid. Men det varierer selvfølgelig.

Merker du når du får eggløsning? Mange kjenner det fysisk. Ellers får man gjerne gennomsiktig utflod.Det er når du er ca i 14 dagen av syklusen din.

Ofte får man ekstra lyst på sex når man har eggløsning.

3 dager etter eggløsning (dvs 14 dager etter at du fikk mensen + 3 dager) skal det være sikkert å ha sex igjen uten å bli gravid.

Dette er bare retningsgivende!!!

Lykke til!

Det er også villedende, fordi man kan bli gravid opptil 5 dager før eggløsning og på eggløsningsdagen. Sæd kan leve så lenge. Egget er ikke befruktningsdyktig mer enn maks ett døgn, men de færreste vet på timen når de har eggløsning.

Mange har ikke en helt regelmessig syklus heller.

Og selvfølgelig vil man ikke ha frykten for graviditet og bivirkninger av hormoner i mange år ekstra. Det er rart at det å bestemme over egen kropp er det man må være eldst for å få gjøre. I tillegg kan spesielt kvinnelig sterilisering omgås ved ivf senere, som er mindre belastende enn 5 år med bivirkninger av hormoner.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...