Gå til innhold

Facebook, "personer du kanskje kjenner"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurte på om det er noen som med sikkerhet vet hva som bestemmer hvem som ligger i "personer du kanskje kjenner" listen på facebook?

Bestemmes den ut i fra hvem som har vært på min profil, eller etter profiler jeg selv har vært innom? Eller er det helt tilfeldig?

Jeg vil jo tro at en del ligger der pga mange felles venner, men har noen som jeg ikke har noen felles venner med som ligger høyt oppe også... Noen som vet? Kommer jeg på tilsvarende liste hos andre om jeg ofte klikker inn på profilen deres?

Anonymous poster hash: 43e09...62b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tipper det er venner av vennene dine, det er i hvertfall mitt inntrykk. Tror ikke det er snakk om noen som har vært på din profil, tror ikke dette blir fanget opp av FB.

Anonymous poster hash: 93a4a...18a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

dette skriver FB på sine sider...<br /><br />Dette er folk på Facebook som du kanskje kjenner. Personene vi viser deg, er basert på felles venner, informasjon om jobb og utdanning, nettverk du tilhører, kontakter du har importert, og mange andre faktorer.

Anonymous poster hash: 93a4a...18a

Gjest Emera
Skrevet

Det er denne "mange andre faktorer" som blir litt spennende. Jeg får opp folk jeg aldri har sett før, folk fra andre siden av jorden som jeg ikke har noen felles venner med. Og jeg aner ikke hva annet felles vi skulle ha heller. Ikke at det tynger meg så veldig, men det er jo litt pussig.

AnonymBruker
Skrevet

Nekter å tro den bare er tilfeldig. Har fått opp folk jeg har møtt for 2 år siden men ikke har noe felles med, ikke venner, nettverk, bosted what so ever. Så tror det betyr at vedkommende har besøkt min profil. Ellers er det jo også tilfeldige basert på felles venner osv.

Anonymous poster hash: 7112c...1d7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får opp en person som ikke har noen felles venner med meg på fb. Men jeg har "snoket "på personens vegg.. Etter det er h*n satt opp som venneforslag.

Anonymous poster hash: 9b2ee...119

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min utleier kommer ganske høyt opp på den listen, og ingenting verken på FB eller ellers på internett (har ikke endret bostedsadresse, så vi bor ikke på samme adresse i følge folkeregistret heller) kobler oss sammen. Heller ingen felles venner. Så vil ikke tro den er heeelt tilfeldig...

Anonymous poster hash: d1b25...6b0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nekter å tro den bare er tilfeldig. Har fått opp folk jeg har møtt for 2 år siden men ikke har noe felles med, ikke venner, nettverk, bosted what so ever. Så tror det betyr at vedkommende har besøkt min profil. Ellers er det jo også tilfeldige basert på felles venner osv.

Anonymous poster hash: 7112c...1d7

Jeg har opplevd å få opp folk jeg hadde på msn og nettby for mange år siden på "personer du kanskje kjenner", og dette er mennesker jeg ikke har noen felles venner eller noe annet felles med. Litt creepy, synes jeg.

Anonymous poster hash: 35b42...f77

Skrevet

Jeg får opp en person som ikke har noen felles venner med meg på fb. Men jeg har "snoket "på personens vegg.. Etter det er h*n satt opp som venneforslag.

Det er sånn det er. Har du snoket på en som ikke er på vennelista, så får du den personen opp som forslag på "personer du kanskje kjenner". Samtidig vil personen du har snoket på få deg opp som forslag på sin "personer du kanskje kjenner"-liste.

AnonymBruker
Skrevet

Min utleier kommer ganske høyt opp på den listen, og ingenting verken på FB eller ellers på internett (har ikke endret bostedsadresse, så vi bor ikke på samme adresse i følge folkeregistret heller) kobler oss sammen. Heller ingen felles venner. Så vil ikke tro den er heeelt tilfeldig... Anonymous poster hash: d1b25...6b0

Har du Facebook på mobilen og nummeret til utleier på mobilen, så har du svaret der. Jeg har fått opp en eiendomsmegler jeg har brukt som venneforslag fordi jeg fortsatt har nummeret.

Anonymous poster hash: f589d...b0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du Facebook på mobilen og nummeret til utleier på mobilen, så har du svaret der. Jeg har fått opp en eiendomsmegler jeg har brukt som venneforslag fordi jeg fortsatt har nummeret.

Anonymous poster hash: f589d...b0e

:klaske: såklaaaart!

Anonymous poster hash: d1b25...6b0

Gjest Emera
Skrevet (endret)

Det er sånn det er. Har du snoket på en som ikke er på vennelista, så får du den personen opp som forslag på "personer du kanskje kjenner". Samtidig vil personen du har snoket på få deg opp som forslag på sin "personer du kanskje kjenner"-liste.

:overrasket: Oioi.... Jeg håper det ikke stemmer. :rodme: Tror egentlig ikke det. Har noen testet ut dette..?

Endret av Emera
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp mitt poeng....

AnonymBruker
Skrevet

:overrasket: Oioi.... Jeg håper det ikke stemmer. :rodme: Tror egentlig ikke det. Har noen testet ut dette..?

Som jeg skrev over så får jeg opp en jeg "snoket " på som venneforslag. Ingen andre forbindelser whatsoever....

Gjest Emera
Skrevet

Som jeg skrev over så får jeg opp en jeg "snoket " på som venneforslag. Ingen andre forbindelser whatsoever....

Ja, det vet jeg. Jeg får også det. Det var det med at den personen en "snoker" på får opp "snokeren" som venneforslag også. For i så fall vet jeg en som har fått opp meg som venneforslag i det siste...

Skrevet

Det er en blanding av venners venner, folk du har snoket på og folk som har snoket på deg.

Dette har jeg testet ut og en venninne av meg har det og. Jeg har f.eks. fått opp forslag som venn, en person jeg ikke har sett på, har nummeret eller eposten til eller noe som helst. Men hun ba om mitt fulle navn for noen dager siden og hun poppet opp som forslag dagen etter hun fikk det.

Det finnes ingen annen link mellom oss - hun har mitt fulle navn men jeg har ikke hennes (gjenkjente bildet da jeg så henne som forslag).

Så ja - dersom du snoker på andre vil du ofte komme opp som forslag for dem. Mange er riktignok ikke klar over dette, så de tenker vel ikke over det. Jeg går også sjelden igjennom forslagene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde nylig at min veileder som jeg hadde i sykepleiepraksis for 2,5 år siden dukket opp på "personer du kanskje kjenner". Vi har ingen fellesvenner eller noe som knytter oss sammen da vi bor veldig langt unna hverandre også. Og det er 2,5 år siden. Hun har vel snoket på meg da. :fnise:

Anonymous poster hash: 49971...de6
Skrevet

Jeg opplevde nylig at min veileder som jeg hadde i sykepleiepraksis for 2,5 år siden dukket opp på "personer du kanskje kjenner". Vi har ingen fellesvenner eller noe som knytter oss sammen da vi bor veldig langt unna hverandre også. Og det er 2,5 år siden. Hun har vel snoket på meg da. :fnise:

Anonymous poster hash: 49971...de6

Du har vel kanskje mail fra henne?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får personer fra andre siden av jorda jeg ikke aner hvem er, og mine egne venner som er lagt til men som jeg ikke har skrevet med, tagget, gitt likes e.l på lenge. Får sjelden folk jeg vet hvem er som andre har på vennelista si.

Anonymous poster hash: e7246...88c
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt sykt hvilke friheter facebook tar seg, nå sier de i praksis til en person om du har snoket. Slett dere fra facebook!

Anonymous poster hash: 26db2...4b7
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...