Gå til innhold

Ny koffert - hvilken? 2 hjul!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er for tiden på utkikk etter ny koffert, men finner ingen som tilfredsstiller kravene mine!

Hvorfor har "alle" kofferter nå fire godt utstikkende hjul?! Jeg vil ha to "skjulte" hjul!

Dinside: Styr unna hjul som stikker ut

Min seks år gamle koffert, med to store, godt "gjemte" hjul, har taklet å bli dratt milevis på asfalt, grus, stier og opp og ned fortauskanter, og har overlevd mange titalls flyturer i inn- og utland uten at hjulene har fått noen skade i det hele tatt. Dessverre har den på en lang flytur fått seg noen skikkelige støt slik at det ene hjørnet på et tidspunkt ble slått innover, og den "uslitelige" plasten har faktisk sprukket opp. Takk for lang og god tjeneste, sier jeg! Men hvor finner man en rimelig, lett, robust, "tåler alt"-koffert med to hjul og masse plass?

Anonymous poster hash: dcecc...cd6
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kjøpte en myk Roncato koffert med to skjulte hjul i 2004. Denne er selvsagt sliten på utsiden, men glidelåser, hjul og alt annet er fortsatt inntakt.

Er det flere som opplever at de harde koffertene ikke holder det de lover? Jeg har en liten hard koffert med fire hjul og fordelen med disse er jo at man kan pakke i lokket også.

Når det gjelder utstående hjul er det viktigste at de ikke står ut fra siden av kofferten. Min andre fire hjulede koffert har hjulene under, uten at de stikker ut på siden.

Skrevet

Jeg har Samsonite og er godt fornøyd med det merket.

AnonymBruker
Skrevet

Alle kofferter har ikke fire utstilkende hjul, Samsonite har flere i den kategorien du etterlyser, bl.a http://www.samsonite.no/cityvibe-duffle-with-wheels-75cm/59567.html?dwvar_59567_color=1465#start=12&cgid=SAMS049 og http://www.samsonite.no/aeris-upright-78cm-29inch/17986.html?dwvar_17986_color=1496#start=2&cgid=SAMS049

Anonymous poster hash: eaa8c...28f

Myk koffert er no go og i butikk har jeg kun sett Aeris Spinner (med fire hjul). Den kan jo se interessant ut, selv om man må ned på 71 cm-utgaven for å komme ned under 158 cm totalt, og da er volumet på Aeris upright under 90 liter....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en myk Roncato koffert med to skjulte hjul i 2004. Denne er selvsagt sliten på utsiden, men glidelåser, hjul og alt annet er fortsatt inntakt.

Er det flere som opplever at de harde koffertene ikke holder det de lover? Jeg har en liten hard koffert med fire hjul og fordelen med disse er jo at man kan pakke i lokket også.

Når det gjelder utstående hjul er det viktigste at de ikke står ut fra siden av kofferten. Min andre fire hjulede koffert har hjulene under, uten at de stikker ut på siden.

Den gamle Roncato-kofferten min er hard og har absolutt holdt mer enn jeg kunne forventet. Som nevnt i førsteposten, så har den fått utrolig mye juling gjennom årene, og selv om den nå har fått skader, så er det ingenting som ikke litt gaffateip ikke klarer å fikse. Særlig estetisk er den jo ikke nå, da. Med tanke på at den kostet under 1000 kroner, så har den tålt utrolig mye.

Hard koffert har så mange fordeler at jeg kan ikke vurdere å ha en myk koffert som hovedkoffert. Bl.a. overlegen beskyttelse av innholdet, både mot selve transporten på flyplassen/flyet, men også mot vær og vind på vei til og fra flyplassen.

Gjest Blondie65
Skrevet

Myk koffert er no go og i butikk har jeg kun sett Aeris Spinner (med fire hjul). Den kan jo se interessant ut, selv om man må ned på 71 cm-utgaven for å komme ned under 158 cm totalt, og da er volumet på Aeris upright under 90 liter.... Anonymous poster hash: dcecc...cd6

Hvorfor er myk koffert "no go" når de åpenbart har bedre holdbarhet innenfor samme prisklasse?

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvor får man kjøpt Roncato?

Morris har dem, men jeg vet ikke om de finnes lenger.

Gjest Blondie65
Skrevet

Den gamle Roncato-kofferten min er hard og har absolutt holdt mer enn jeg kunne forventet. Som nevnt i førsteposten, så har den fått utrolig mye juling gjennom årene, og selv om den nå har fått skader, så er det ingenting som ikke litt gaffateip ikke klarer å fikse. Særlig estetisk er den jo ikke nå, da. Med tanke på at den kostet under 1000 kroner, så har den tålt utrolig mye. Hard koffert har så mange fordeler at jeg kan ikke vurdere å ha en myk koffert som hovedkoffert. Bl.a. overlegen beskyttelse av innholdet, både mot selve transporten på flyplassen/flyet, men også mot vær og vind på vei til og fra flyplassen. Anonymous poster hash: dcecc...cd6

Har aldri opplevd at innhold i kofferten har blitt ødelagt, selv om jeg har opplevd fukt. Fukt er enkelt å løse.

Grunnen til at jeg vurderer hard koffert er orden i pakkingen ved at man kan pakke i både bunn og lokk. Men harde kofferter har høy egenvekt i forhold til myke.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er myk koffert "no go" når de åpenbart har bedre holdbarhet innenfor samme prisklasse?

Hvorfor er det åpenbart? Som nevnt har den seks år gamle harde kofferten min tålt masse juling først og fremst på fly i inn- og utland, men også i bil, buss og tog. Den har tatt godt vare på alt innhold jeg har hatt i den. Tror definitivt ikke at en myk koffert kunne gjort jobben bedre.

Ser at bl.a. den myke Samsonite Cityvibe Duffle with Wheels-kofferten på 106 liter veier 3,5 kg, mens jeg nettopp veide den harde kofferten min på nesten 120 liter til å være 4,9 kg. Det er jo litt vektforskjell, men den ekstra beskyttelsen som en hardkoffert gir er så absolutt verdt 1,4 kg bagasjevekt i min bok!

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor er det åpenbart? Som nevnt har den seks år gamle harde kofferten min tålt masse juling først og fremst på fly i inn- og utland, men også i bil, buss og tog. Den har tatt godt vare på alt innhold jeg har hatt i den. Tror definitivt ikke at en myk koffert kunne gjort jobben bedre. Ser at bl.a. den myke Samsonite Cityvibe Duffle with Wheels-kofferten på 106 liter veier 3,5 kg, mens jeg nettopp veide den harde kofferten min på nesten 120 liter til å være 4,9 kg. Det er jo litt vektforskjell, men den ekstra beskyttelsen som en hardkoffert gir er så absolutt verdt 1,4 kg bagasjevekt i min bok! Anonymous poster hash: dcecc...cd6

Min koffert har også fått kjørt seg på buss, fly og tog. Og dens ytre er altså helt, uten skader. Da jeg kjøpte den, og den mellomstore fire hjuls mykkofferten for tre år siden var vektforskjellen fortsatt stor - men det har åpenbart endret seg noe ut fra det du skrev.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Tråden ryddet for reklame

Bond, forumansvarlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...