Gå til innhold

Hvor stort er problemet med unge menn som spiller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mange unge menn i dag som kaster bort ungdomen på å spille. De blir feite og i dårlig form.

Er dette et stort problem for unge jenter i dag? Som derfor ikke finner noen å bli i lag med.

Anonymous poster hash: eb9b3...049
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De deltar vel knapt i sosiale arrangement, så kvinner er så og si uviss om deres eksistens.

Anonymous poster hash: 62a26...c8c
  • Liker 2
Skrevet

Nesten alle jeg kjenner spiller spill, og nesten alle er i rimelig grei form. Du trenger å utfordre fordommene dine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker ikke som om det er noen på universitetet som spiller hvertfall og det suger litt.....

Anonymous poster hash: e16b8...299
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De deltar vel knapt i sosiale arrangement, så kvinner er så og si uviss om deres eksistens.

Anonymous poster hash: 62a26...c8c

Akkurat, og det er vel problemet.

AnonymBruker
Skrevet

Hva menes med sosiale arrangement, egentlig?

Anonymous poster hash: e4ad0...968
AnonymBruker
Skrevet

Er det mange gutter som fortsatt spiller? Trodde folk sluttet med sånt i 2009 eller noe..

Anonymous poster hash: 5b065...3ec

Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Du mener slik jenter kaster bort tiden ved å sitte på facebook i timevis ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jenter bruker tiden sin på rosablogger, sminke og utseende, mens gutter sitter og spiller. Det må bli kulturkræsj når de vokser opp. Gutter får møte med mer ekstreme personligheter og hendelser utenfor stuen via spill, mens jentene får veldig overfladiske prioriteringer og bekymringer.

Anonymous poster hash: 3cf28...8c7
Skrevet

Spill stimulerer hjernen på mange måter. I rimelige doser er det ganske positivt å spille diverse, men om det tar overhånd og går ut over vanlig hygiene, kost, sosialt samspill og ødelgger for resten så er jo det en annen sak.

Det er ikke spill som ødelegger, det er holdningene som gjør det. På samme måte med våpen egentlig, guns don't kill people, people kill people.

Skrevet

Akkurat, og det er vel problemet.

Hvorfor er det et problem?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det et problem?

Det blir nok kjedeligere for dem på sikt vel :)

Skrevet

Jeg datet en stund en fyr som hadde spilt mye siden han var tenåring, og han bar preg av å ha sittet alt for mye på gutterommet. Han var ubekvem i sosiale situasjoner og hadde skremmende dårlige allmennkunnskaper - visste ingenting om hva som foregikk ute i verden. Han hadde påbegynt tre forskjellige studier uten å fullføre. Alt i alt var han veldig umoden og tiltaksløs. Spilling sies jo å kunne styrke visse kognitive ferdigheter, men hvis man ikke fungerer i samfunnet og i det virkelige liv får det jo null nytteverdi.

Gamingkulturen har vokst seg enorm etter hvert, og det sier seg jo selv at mange av de som spiller fungerer godt i hverdagen. Dessuten blir det jo et spørsmål om høna og egget - blir man sosialt utilpass av å spille mye, eller spiller man mye fordi man er sosialt utilpass?

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Dessuten blir det jo et spørsmål om høna og egget - blir man sosialt utilpass av å spille mye, eller spiller man mye fordi man er sosialt utilpass?

Ut av de jeg kjenner så er jeg den eneste som er sosialt utilpass ut av de som har spilt veldig mye. Det er ikke spillinga sin feil for å si det sånn, jeg har alltid vært sosialt utilpass. Jeg prøvde festing og slikt i tenårene men det var ikke noe for meg. Hadde flere hobbyer, men de var sesongbasert så det ble en god del spilling på meg. Så er det ikke slik at man satt alene, alltid kompiser på voice chat og man spilte sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en stund en fyr som hadde spilt mye siden han var tenåring, og han bar preg av å ha sittet alt for mye på gutterommet. Han var ubekvem i sosiale situasjoner og hadde skremmende dårlige allmennkunnskaper - visste ingenting om hva som foregikk ute i verden. Han hadde påbegynt tre forskjellige studier uten å fullføre. Alt i alt var han veldig umoden og tiltaksløs. Spilling sies jo å kunne styrke visse kognitive ferdigheter, men hvis man ikke fungerer i samfunnet og i det virkelige liv får det jo null nytteverdi.

Gamingkulturen har vokst seg enorm etter hvert, og det sier seg jo selv at mange av de som spiller fungerer godt i hverdagen. Dessuten blir det jo et spørsmål om høna og egget - blir man sosialt utilpass av å spille mye, eller spiller man mye fordi man er sosialt utilpass?

Det trenger ikke skyldes spillingen...snarere at han er idiot.

Forøvrig kan spilling sammenlignes med å lese, være på sosiale medier eller se på tv. Man sitter stille og glor på noe foran seg. Dette gjør stort sett alle timesvis hver eneste dag.

Så ser ikke problemet her?

Anonymous poster hash: 2fa79...1e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiller en del og ser mye på en nettside som heter twitch.tv, der andre spiller, streamer det og kommenterer. Det er en chat der en kan prate. Nesten alt er spillrelatert, men det er utrolig artig. Sitter heller der og ser og prater med folk enn å se på TV for eksempel.

Spilling er ikke noe større problem enn alt annet her i verden. Det finnes de som bruker 12 timer hver dag på spilling og sliter med det, og så har du de fleste som spiller litt av og til.

Spill er ikke forbeholdt barn og unge, det finnes mange opp i årene som liker og er engasjert i spill. Dette vil jeg tro er noe som vil utvikle seg mer, siden de som er kommet et stykke i livet i dag voks opp med spill.

Det er ingenting farlig eller skummelt med spill. Det er moro, det kan være sosialt og det er et tidsfordriv. Ikke noe verre enn å gå på shopping, se film, se TV, lese bøker, sitte på Facebook, KG, Tinder osv. De som sliter på andre måter gjør gjerne det på grunn av helt andre årsaker enn spill. Spillindustrien er enorm og det dukker stadig opp nye konsept som holder det ved like.

Å si at spilling er noe en sluttet med i 2009 vitner om veldig lite innsikt.

Anonymous poster hash: 69883...3b8
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...