Gå til innhold

Pilot?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke satset på pilotutdannelse i dag. Jeg har sett kostbildet, og i forhold til det, er selv dagens norske inntekter er lave; Når de nå er under kontinuerlig press, så er risikoen alt for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke satse på flygeleder eller AFIS-fullmektig? Betalt utdanning og garantert jobb. Anonymous poster hash: c0245...5ee

Selv om du blir plukket ut så er det ganske vanskelig å bestå. Har en bekjent som strøk på en eksamen i flygelederutdanningen, ingen kontemuligheter, takk og farvel. Ble afis fullmektig ja, og plassert på en liten drittflyplass nært ett tettsted med 4000 innbyggere. Ikke mye kult når du er fra oslo og hadde sett for deg kobb i flytårnet på gardermoen.

Anonymous poster hash: c5d5e...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker på forsvarets flyskole og kommer inn, vil du få betalt utdanning og masse flytid etterpå. Bindingstiden kan virke "kjip" (tror det er totalt 17 år med utdanning og binding for hercules), men da har du masse flytimer og kan lettere få sivil jobb. Og forsvaret har betalt utdanningen din, så du har ikke lån etterpå.

Anonymous poster hash: 3d8f3...119
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du blir plukket ut så er det ganske vanskelig å bestå. Har en bekjent som strøk på en eksamen i flygelederutdanningen, ingen kontemuligheter, takk og farvel. Ble afis fullmektig ja, og plassert på en liten drittflyplass nært ett tettsted med 4000 innbyggere. Ikke mye kult når du er fra oslo og hadde sett for deg kobb i flytårnet på gardermoen.

Man bør ikke legge lista så høyt hvis man ikke har ferdigheter til å stå på eksamen. JEG er veldig glad din venn "bare" ble afis-fullmektig på en "drittplass" med 4000 innbyggere. Han var ikke god nok til å sitte i tårnet på gardermoen med flere tusen fly i måneden. Da passer han godt til en avgang om dagen. Det er en grunn til at kun de beste kommer gjennom nåløyet. Han klarte ikke utfordringene. Så enkelt er det. For din og min trygghet ble han ikke flygeleder på gardermoen. Takk gud for det.

Anonymous poster hash: 25f80...323

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du klarer flygeleder så skal det ganske mye til for å få jobb på Gardermoen.

Er selv AFIS-fullmektig, bor på en såkalt "drittplass" og har det veldig fint. God lønn, gode arbeidsvilkår, gode arbeidsmuligheter stort sett over hele landet. Men så ser ikke jeg etter en jobb i hovedstaden heller. :)

Anonymous poster hash: c0245...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...