AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #1 Skrevet 14. mars 2015 Ris Pasta Poteter Brød Jeg har prøvd å kutte med på karbohydrater for å gå ned i vekt, men nå gir jeg opp. Jeg blir ikke ordentlig mett uten en av disse matvarene flettet inn i hvert måltid. Havregrøt er unntaket. Ellers må jeg ha ris, pasta, brød eller poteter som tilbehør til alle måltider. Måltider som f.eks. kun består av kylling og grønnsaker blir jeg ikke ordentlig mett av. Føler meg nesten litt uggen etter å ha spist det og må raskt hive innpå med karbohydrater. Noen som kan forklare dette for meg? (Ps: jeg spiser fortsatt karbohydrater, har bare prøvd å spise mindre av det en periode).Anonymous poster hash: c29cb...576
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #2 Skrevet 14. mars 2015 Hvilken ratio av kjøtt-grønnsaker spiser du som erstatning av ris e.l? Og hvilke grønnsaker? Og hvordan tilbereder du dem? Alt dette har noe å si...Anonymous poster hash: e2eff...1bf
Gjest Runforit Skrevet 14. mars 2015 #3 Skrevet 14. mars 2015 Ingen blir tilfredsstilt av kylling og grønnsaker. Enten må du ha karbs til måltidene eller fett. Ved lavkarbo så blir man mett pga mer fett i kosten. 3
grrwaffmjau Skrevet 14. mars 2015 #4 Skrevet 14. mars 2015 Du må jo ikke kutte ut karber for å gå ned i vekt, så lenge du får det til å passe inn i det eventuelle kaloribudsjettet ditt:) kan hende det er psykisk, du er jo vandt til å spise det hver dag i andre mengder enn nå, så vil tro det er en tilvenningssak. Var selv veldig avhengig av det når jeg begynte å slanke meg, og i starten var det forferdelig vanskelig uten, men fikk jo mye mere mat for kaloriene når jeg spiste grønnsaker fremfor ris, pasta og brød, så øste på med grønnsaker til jeg ble mett.
Gjest Skrevet 14. mars 2015 #5 Skrevet 14. mars 2015 Kutter du ut karbo så må du tilføre mer fett. Spiser jeg karbo ved siden av så blir jeg fort mett. Problemet er at jeg vlir fort sulten igjen, eller sugen på noe godt. Spiser jeg mer fett ved siden av så blir jeg mett, og jeg holder meg mett lenge. Spiser jeg middag uten karbo og fett, så er det klart at da dkal det mye til for at jeg blir mett 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #6 Skrevet 14. mars 2015 Her er det mye snodige oppfatninger ute og går. 1. En blir "mett" når magesekken er full. That's it. Så lett. Om maten inneholder fett, protein, eller 0 kalorier? Så lenge magen er full er du mett. 2. Åpenbart er det noe mat som "renner fort gjennom". Som vann. Raskt mett - raskt sulten. 3. For å være mett lengst mulig så spiser en noe som er vanskelig å fordøye. Er ikke verre enn det. Fett er vanskelig å fordøye, men også proppet fullt av kalorier (og vil tette blodårene dine). Du må spise lite av det for å ikke legge på deg, så det er ikke egnet for å fylle en stor magesekk. Fiber er enda vanskeligere å fordøye. Og det inneholder knapt kalorier. Attpåtil er det sunt. Kjør på med fiber! Men, selvsagt, om du spiser ihjelstekt kyllingfilet med kokte gulrøtter til så blir du matlei før du blir mett. For om du har gode grønnsaker foran deg på tallerkenen er det lett å spise seg mett (altså full).Anonymous poster hash: e2eff...1bf 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #7 Skrevet 14. mars 2015 Her er det mye snodige oppfatninger ute og går. 1. En blir "mett" når magesekken er full. That's it. Så lett. Om maten inneholder fett, protein, eller 0 kalorier? Så lenge magen er full er du mett. 2. Åpenbart er det noe mat som "renner fort gjennom". Som vann. Raskt mett - raskt sulten. 3. For å være mett lengst mulig så spiser en noe som er vanskelig å fordøye. Er ikke verre enn det. Fett er vanskelig å fordøye, men også proppet fullt av kalorier (og vil tette blodårene dine). Du må spise lite av det for å ikke legge på deg, så det er ikke egnet for å fylle en stor magesekk. Fiber er enda vanskeligere å fordøye. Og det inneholder knapt kalorier. Attpåtil er det sunt. Kjør på med fiber! Men, selvsagt, om du spiser ihjelstekt kyllingfilet med kokte gulrøtter til så blir du matlei før du blir mett. For om du har gode grønnsaker foran deg på tallerkenen er det lett å spise seg mett (altså full).Anonymous poster hash: e2eff...1bf Du snakker om snodige oppfatninger, men påstår at fett tetter blodårene... Det er bare ikke sant.Anonymous poster hash: a165f...83b 4
strawberry Skrevet 14. mars 2015 #8 Skrevet 14. mars 2015 Jeg merker det samme, og blir også "uggen" som du sier. Jeg vil heller anbefale å prøve å spise litt mindre måltider, og fokusere på mest kjøtt og grønnsaker men også litt karbohydrater. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #9 Skrevet 14. mars 2015 Her er det mye snodige oppfatninger ute og går. 1. En blir "mett" når magesekken er full. That's it. Så lett. Om maten inneholder fett, protein, eller 0 kalorier? Så lenge magen er full er du mett. 2. Åpenbart er det noe mat som "renner fort gjennom". Som vann. Raskt mett - raskt sulten. 3. For å være mett lengst mulig så spiser en noe som er vanskelig å fordøye. Er ikke verre enn det. Fett er vanskelig å fordøye, men også proppet fullt av kalorier (og vil tette blodårene dine). Du må spise lite av det for å ikke legge på deg, så det er ikke egnet for å fylle en stor magesekk. Fiber er enda vanskeligere å fordøye. Og det inneholder knapt kalorier. Attpåtil er det sunt. Kjør på med fiber! Men, selvsagt, om du spiser ihjelstekt kyllingfilet med kokte gulrøtter til så blir du matlei før du blir mett. For om du har gode grønnsaker foran deg på tallerkenen er det lett å spise seg mett (altså full).Anonymous poster hash: e2eff...1bf Er du dum eller? Fett tetter ikke blodårer. Og man kan være mett fysisk men ikke psykisk, noe som får en til å tro at en ikke er mett.Anonymous poster hash: e328a...565 2
Pringle Skrevet 14. mars 2015 #10 Skrevet 14. mars 2015 Det er de som ikke føler seg mette ved et karbohydratrikt kosthold, som kutter veldig ned på karbohydrater, for å kunne gå ned i vekt uten å føle seg plagsomt sultne. Hvis du blir god og mett av karbohydrat. har jo ikke den strategien noen hensikt for deg!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #11 Skrevet 14. mars 2015 Det er de som ikke føler seg mette ved et karbohydratrikt kosthold, som kutter veldig ned på karbohydrater, for å kunne gå ned i vekt uten å føle seg plagsomt sultne. Hvis du blir god og mett av karbohydrat. har jo ikke den strategien noen hensikt for deg! Å? Trodde karbohydrater var fetende. Jeg må ha litt av det for å bli mett, så jeg håper du har rett. tsAnonymous poster hash: c29cb...576
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #12 Skrevet 14. mars 2015 Å? Trodde karbohydrater var fetende. Jeg må ha litt av det for å bli mett, så jeg håper du har rett. tsAnonymous poster hash: c29cb...576 Hovedingrendiensen i de fleste asiatiske land er ris. Ser de tjukke ut?Anonymous poster hash: 93711...252
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #13 Skrevet 14. mars 2015 Hovedingrendiensen i de fleste asiatiske land er ris. Ser de tjukke ut?Anonymous poster hash: 93711...252 Touché. 😳 Men hvorfor er det så mye negativt snakk om karbohydrater, da? tsAnonymous poster hash: c29cb...576
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #14 Skrevet 14. mars 2015 Touché. 😳 Men hvorfor er det så mye negativt snakk om karbohydrater, da? tsAnonymous poster hash: c29cb...576 Fordi folk er idioter som tror alt de hører (les: lavkarbohysteriet)Anonymous poster hash: 93711...252 3
Pringle Skrevet 14. mars 2015 #15 Skrevet 14. mars 2015 Touché. Men hvorfor er det så mye negativt snakk om karbohydrater, da? tsAnonymous poster hash: c29cb...576 En kombinasjon av misforståelser og mer og mindre bevisst villedning. 1
Gjest Runforit Skrevet 14. mars 2015 #16 Skrevet 14. mars 2015 Å? Trodde karbohydrater var fetende. Jeg må ha litt av det for å bli mett, så jeg håper du har rett. tsAnonymous poster hash: c29cb...576 Eneste som fetende er å innta mer kalorier enn du forbrenner...
grrwaffmjau Skrevet 15. mars 2015 #17 Skrevet 15. mars 2015 Å? Trodde karbohydrater var fetende. Jeg må ha litt av det for å bli mett, så jeg håper du har rett. tsAnonymous poster hash: c29cb...576 Er ikke karbene i seg selv som er fetende, men mange bidrar til rask blodsukkerstigning som igjen gjør at du føler deg fysen og gjerne spiser mer, som igjen kan gjøre at du oppnår kalorioverskudd. Spis karbohydratene dine med god samvittighet så lenge du har kontroll på hvor mye kalorier du får i deg:) 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #18 Skrevet 15. mars 2015 Er ikke karbene i seg selv som er fetende, men mange bidrar til rask blodsukkerstigning som igjen gjør at du føler deg fysen og gjerne spiser mer, som igjen kan gjøre at du oppnår kalorioverskudd. Spis karbohydratene dine med god samvittighet så lenge du har kontroll på hvor mye kalorier du får i deg:) Don't mind if I do! :D tsAnonymous poster hash: c29cb...576
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #19 Skrevet 15. mars 2015 Ingen blir tilfredsstilt av kylling og grønnsaker. Enten må du ha karbs til måltidene eller fett. Ved lavkarbo så blir man mett pga mer fett i kosten. Jeg spiser kyllingfilet med grønnsaker flere dager i uken. Blir god og mett. Å? Trodde karbohydrater var fetende. Jeg må ha litt av det for å bli mett, så jeg håper du har rett. tsAnonymous poster hash: c29cb...576 Nei, nei. Det du skal være forsiktig med er kalorier Spis karbohydratene dine med god samvittighet Anonymous poster hash: 083c8...e6a
LastSummer Skrevet 16. mars 2015 #20 Skrevet 16. mars 2015 (endret) Prøv smartkarbo/slowcarb; velg produkter med lav GI! Bruk fullkornsris, fullkornspasta, grovere brød og lavglykemisk frukt! var selv en periode i ketose, men det funket ikke for psyken min. Semi lavkarbokost funker knall! Endret 16. mars 2015 av LastSummer 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå