Gå til innhold

Skulle ønske norske menn kunne kle seg slik!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Norske menn kler seg generelt sett ganske kjedelig og lite gjennomført. Skulle ønske de tok seg tid til å style seg selv litt mer og gått med flere klassiske plagg, slik som dette:

post-37809-0-23018500-1426347595_thumb.j

post-37809-0-40750700-1426347608_thumb.j

post-37809-0-97519300-1426347629_thumb.p

post-37809-0-84457200-1426347649_thumb.j

Anonymous poster hash: 832db...e85
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Neitakk

• Liker 2
Skrevet

Kjenner at jeg er litt uenig med deg ;)

• Liker 1
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Tøy som det hadde jeg aldri gått i

Skrevet

Helt enig.

Jeg har dog fått med meg at folk flest har stor motstand mot å kle seg ordentlig. Den eneste forklaringen på hvorfor er klasse og kultur. Det må være en kultur for å kle seg pent. F.eks i Nordnorge i 35 minusgrader med snø til knærne er det rett og slett upraktisk. Hvis ingen du kjenner går i skjorte og slips på privaten er du rimelig sær om du skal plutselig kle deg som om du, ifølge mange, skal i begravelse.

Stil er så mangt, men det er dessverre avhengig av de rundt oss. Vi går aldri i "hva vi vil". Det er, for å si det brutalt, en illusjon av fri vilje. Vi har grundige sosialiseringsprosesser og identitetsmarkører. Vi er rett og slett ikke frie og velger ikke helt fritt.

Synd selvsagt, fordi stilen er så flott!

• Liker 6
Skrevet

Næh. Alt for glatt.

Gjest Mythic
Skrevet

Kjenner jeg er glad for at de fleste norske menn ikke kler seg slik.

Og jeg misliker virkelig "mot-tråder" intenst! Hver gang noen lager en tråd rettet mot et kjønn, så det komme en mot-tråd. Det er jo helt sykelig.

Skrevet

Dress har jeg og går med når det passer seg å gå med. Det andre var ikke min stil ;]

AnonymBruker
Skrevet

Litt for preppy for min smak, men mye fint der! Menn i pent tøy er da alltid fint.

Anonymous poster hash: 382db...53d

Gjest gjestvest
Skrevet

Enig med TS.

Og, ja til bilde 2 og 3.

Skrevet

Menn i pent tøy er da alltid fint.

Anonymous poster hash: 382db...53d

Man skulle tro det var sant, ja ;) At hipstere med åletrange jeans, strikkagenser, tykke briller, barbert sideskill og en gammel skrivemaskin i lærsekken er mer populært blant mange damer enn en sossefyr med V-genser og skjorte er for meg verdens største mysterium. Igjen, forklaringen er klasse og kultur. Hvis det var slik at alle syntes det dyre og det kongelige var det flotteste ville vi alle deltatt i konkurranse om å se ut som prins Charles.

Det er vel egentlig bra at vi har flere veier å gå og ulike uttrykk. Det jeg derimot ikke skjønner er motstanden mot å hevde at prins Charles kler seg pent i seg selv, for å bruke en analogi. Det forteller vel egentlig mest noe som hvor grundig kultur og identitet sitter i oss. Vi er ikke bare kultursentrister (motsetningen av en kulturrelativist), vi er overbevist om at vår kulturidentitet er den absolutt vakreste, selv om man er hipster eller hip-hop'er. Selv hvis man bytter side og plutselig blir en rik aksjemegler med dress fra Ferner Jacobsen er man igjen overbevist om sin egen kulturidentitesmessige fortreffelighet. Mitt argument er at sossestilen, som mange vil kalle den, har helt klare historiske konnotasjoner. Den formen for klesplagg har flest bånd til det konservative og historisk pene, det man i størst mulig andel av tilfellene ville kunne sagt at var pent kanskje....

Men igjen, De gustibus non est dispontandum.

Skrevet

Jeg liker menn som er opptatt av utseende, men denne stilen er virkelig ikke fin etter min mening. Antrekkene på bilde 3 var greie nok, sett bort ifra de lyse fargene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hmmmm Veldig uenig. Ser ut som en stil for klyser....

Anonymous poster hash: 4569b...52c
  • Liker 2
Skrevet

Saken er at lille Norge har ca 10 kvadratmeter der denne typen antrekk passer fordelt på 3 soldager i året.

Passer bedre å gå sånn andre steder i verden :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du finner kanskje det du leter etter i Bærum.

Anonymous poster hash: 50a69...233
  • Liker 3
Gjest gjestvest
Skrevet

Det handler om valg man tar. Et par fine sko vs den klassiske tennissokker i sandaler. grrr

Liker dere oss ikke? Makan :jolie:

Skrevet

Jeg synes de bør gå kledd sånn her , bare Google "nude celebrity men"....... :P (ikke gjør det om du er sart, fikk litt sjokk...)

Nei, seriøst. Litt for glatt det ts viser men finnes mye annet fint da!

http://cdnpix.com/show/imgs/1befd91677dc707e95d6b257f85d0b0e.jpg

http://imagizer.imageshack.us/a/img194/6153/8nrh.jpg

http://static.fashionbeans.com/wp-content/uploads/2012/09/smartcasmain.jpg

Normale hverdagsklær: (det til venstre, ikke buksa) http://gownshirt.com/wp-content/uploads/2015/01/casual-fashion-for-men-over-qudpimwr.jpg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes jeg ser ganske masse av det der hver eneste dag uansett årstid! Bor i Oslo da, lunta er noe helt annet i resten av landet. Men på disse bildene har de jo full pakke med stylet hår, solbriller og fint skjegg. Tilleggene som prikken over i-en virker det som at mange nordmenn som kjører denne stilen, glemmer.

Anonymous poster hash: af582...635
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du finner kanskje det du leter etter i Bærum. Anonymous poster hash: 50a69...233

Ja, her er dette helt vanlig bekledning.

Anonymous poster hash: 3afb3...91a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...