PaperFlower Skrevet 14. mars 2015 #1 Skrevet 14. mars 2015 (endret) Nok et Mat og drikke-spørsmål fra meg. Skal lage litt krem til en appelsinkake, og da tenkte jeg at det kanskje hadde vært godt med pisket krem med appelsinbiter i. ... Men så begynte jeg å tenke at appelsin er jo en sitrusfrukt, og det går vel oftest dårlig sammen med melk o.l.? Eller er det forskjell på appelsin og sitron når det kommer til sånt? Og er fløte/krem kanskje bedre til å tåle sitrusfrukter? Hvis det ikke går, så går det vel kanskje bra å bare ha i appelsinskall i kremen? Blir jo litt smak av det også, også ser det jo litt pent ut. Takker for svar på forhånd. REDIGERT: Når jeg skriver appelsinjuice i tittelen, så mener jeg den lille juicen som kommer fra selve appelsinbitene som kommer i kremen. Ikke ren juice. Endret 14. mars 2015 av PaperFlower
melly666 Skrevet 14. mars 2015 #3 Skrevet 14. mars 2015 Hvis du skal gå for smaken lønner det seg med skall
Gjest Bossa Nova Skrevet 14. mars 2015 #4 Skrevet 14. mars 2015 (endret) Det går helt greit å vende appelsinbiter inn i fløtekremen. Det er også vanlig å dynke appelsinjuice i sukkerbrødet når man lager bløtkake, og kremen tar ikke skade av det. Endret 14. mars 2015 av Bossa Nova
absinthia Skrevet 14. mars 2015 #5 Skrevet 14. mars 2015 Det skal gå greit vil jeg tro. Da jeg var i min ungdoms grønneste vår, pleide vi å lage denne desserten, og hadde ikke noen problemer. http://oppskrift.klikk.no/appelsinris/262/ Når man har sitrus i varm melk, blir det derimot gjerne klumper fordi det begynner å yste seg.
PaperFlower Skrevet 14. mars 2015 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2015 Okay, tusen takk for svar alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå