Gå til innhold

Mødrene på Kvinneguiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å bli møkk lei hele dette forumet. De prektige mødrene her inne kan umulig være representative for samfunnet. Jeg har inntrykk av at alle:

-føder naturlig, å bruke epidural er for de svake

-fullammer et helt år

-lar babyen bestemme alt av mating, soving osv- ingen babyer skal gråte ett minutt, sove noe annet sted enn den trygge senga si eller blir passet på av andre mennesker

-bærer babyen i ergonomisk riktige seler, babyen blir ødelagt av babybjørn

-lager alt av babymat selv

-venter til barnet er minst 1 1/2 år før det begynner i barnehage, helst lenger

-alltid har rent hus, rene barn, rent sengetøy

-fullstendig setter til side egne behov og ønsker til fordel for barna

Gaaah, man tør jo ikke stille et eneste spørsmål her inne i frykt for å bli hakket ned av mødremafiaen.

Anonymous poster hash: 59eff...4b7

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest Keikolina
Skrevet

Jeg begynner å bli møkk lei hele dette forumet. De prektige mødrene her inne kan umulig være representative for samfunnet. Jeg har inntrykk av at alle:

-fullammer et helt år

-lar babyen bestemme alt av mating, soving osv- ingen babyer skal gråte ett minutt, sove noe annet sted enn den trygge senga si eller blir passet på av andre mennesker

Gaaah, man tør jo ikke stille et eneste spørsmål her inne i frykt for å bli hakket ned av mødremafiaen.

Er mye jug her ja, ha ha.

Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Hvordan man framstiller seg selv og hvordan det er i virkelgheten er to forskjellige ting.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller inntrykk av at noen er opptatt av ergonomisk bæring og riktig mat, noen er opptatt av sen bhg-start og rent hus, noen er opptatt av ingen gråt og naturlig fødsel, og noen er opptatt av helt andre ting. Men ingen er opptatt av alt. Om man tar summen av ting mødre synes er viktige og gjør det om til en felles identitet for mødre, er det kanskje ikke rart at man får det inntrykket du har.

Selv er jeg opptatt av ergonomisk bæring og at barnet mitt aldri skal gråte alene (om han ikke vil selv), men huset mitt er langt fra ryddig hele tiden, han begynte i bhg da han var 11 mnd (og det var riktig valg for oss) og vi snakker mye her hjemme om at alle i familien er like viktige, noe som betyr at barna må ofre seg for foreldrenes behov også.

Anonymous poster hash: 0bd22...2bf
  • Liker 8
Gjest Solstråla88
Skrevet

-fullammer et helt år

Mye av det stemmer ikke hos oss iallefall!

Ja, jeg vil føde uten epidural, men er kun fordi vi lett får spinalhodepine i familien, og jeg hater nåler. Kommer nok til å ty til matglass innimellom, men å lage egen mat er jo ikke så avansert, man kan jo bare ta av litt før man har i salt og pepper. Ang bæresele så har vi kjøpt manduca, mest fordi vi synes den er god å bære i, har bare prøvd den på en 2 åring, og merket ikke jeg bar, det synes jeg er viktig. Rent hus, sengetøy osv, tja jo, ikke det som blir prioritert først. Skal ikke uttale meg om mat og soving siden junior er i magen enda.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke alle som er opptatt av alt sammen samtidig? Starter man en tråd om amming så vil jo de som er opptatte av amming svare,det sier seg jo selv.

Men det er jo ofte de ivrigste som argumenterer mest da, både for og imot, og da blir det gjerne en del hakking dessverre - det er ikke bra, så jeg skjønner hva du mener.

Anonymous poster hash: f1e12...468
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er riktig som AnonymBruker over her sier at folk er opptatt av ulike ting, men ikke alt sammen. Selv er jeg opptatt av riktig bæring, tøybleier og lage maten selv. Sistnevnte fordi jeg syntes det er enklere enn å drasse glass med fra butikken. Men det går aaalt for lenge mellom sengetøy skift og gulvene blir sjeldent vasket selv om vi har hund (huff).

Må ikke legge sammen det folk sier som om det er en person!

AnonymBruker
Skrevet

Bare prøv så godt du kan å legge til side de tankene. Slettes ikke alle av oss mødre her er slik selv om det kanskje er de som skriker høyest som forteller om dette.

Anonymous poster hash: aad76...794
Skrevet

Er jo ikke opptatt av alt, men noe ja! For eksempel ammet jeg i 13 mnd, betyr ikke at jeg mener alle skal det samme. Jeg er absolutt i mot vanlig babybjørn, en liten baby skal ikke skrike over lengre tid nei. Men jeg ba om epidural ved første fødsel, og ble "tvunget" til epidural ved andre, jeg har ingen problemer med å la andre passe barna mine, storebror begynte i bhg da han var ett år og nei jeg lagde ikke babymaten selv.

:)

Gjest Kariannne
Skrevet

Enig med TS. Her blir man både kritisert og slengt dritt til.

Jeg kan si her og nå at jeg ammet "bare" i 3 mnd.

Og jeg fødte MED epidural. Hadde vært dum om jeg hadde takket nei til det etter å ha vært i fødsel i 2 1/2 døgn med smerter fra helvete fra minuttet det startet.

Jeg er ikke perfekt, å det trives jeg godt med.

Jeg er så sikker på meg selv st jeg gjør ikke noe for å imponere andre. Hva andre mener om meg er revnende likegyldig. Er jeg som skal ha det bra og trives. Ikke alle KG kjerringene 😜

Skrevet (endret)

-fullammer et helt år

Tror du på alt de skriver da? Jeg gidder ikke bry meg, de får gjøre med ungene sine som de selv vil. Dessuten elsker mødre å skryte av babyene sine. Det vet jo alle.

Endret av Kili
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktiske de barnløse bessewisserne som argumenterer og krangler om ting de ikke har peiling på her inne på barn & familie og graviditet & spedbarn er de verste.

En ting er å ha sterke meninger om noe man har erfaring med, men det er mye mer irriterende med de som hardnakket argumenterer om ting de i grunn bare synser om.

Anonymous poster hash: a8106...e75

• Liker 2
Skrevet

Nå mente ts de som fremstiller seg som "perfekte mødre" og hakker ned på alle som ikke gjør som de. Hu mente nok ikke alle mødrene her inne :)

Skrevet

Jeg har heller inntrykk av at noen er opptatt av ergonomisk bæring og riktig mat, noen er opptatt av sen bhg-start og rent hus, noen er opptatt av ingen gråt og naturlig fødsel, og noen er opptatt av helt andre ting. Men ingen er opptatt av alt. Om man tar summen av ting mødre synes er viktige og gjør det om til en felles identitet for mødre, er det kanskje ikke rart at man får det inntrykket du har.

Anonymous poster hash: 0bd22...2bf

Enig i dette.

Det er mange som har sterke meninger om enkelttemaer, men slike Supermødre som har alt på stell og konsekvent velger Det Perfekte Alternativet på alle livets områder, er det langt mellom. Selv på KG.

Jeg har i alle fall ingen problemer med å stå støtt i egne valg, selv om de nok ikke representerer det beste i følge mange. Vi får bare være enige om å være uenig, det går også an :) Selv om jeg, i likhet med AB#12, nok har lettere for å ta kritikk når det kommer fra noen som har gjennomført det de har så sterke meninger om.

Sarkasme og drittslenging forekommer vel generelt hyppigere på internettfora enn ellers i verden, rett og slett fordi det er enklere å være tøff bak PC-skjermen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Applaus til ts.

Hadde jeg hatt et skikkelig problem, ville nok kg vært et helt uaktuelt sted å søke råd. Her suser litt for mange rundt i sin egen fantasiverden.

Anonymous poster hash: 9c5bb...684

Skrevet

Epidural hjalp ikke på meg, jeg måtte få petidin.

Det fjernet ikke alle smertene, men fikk meg til å slappe mer av.

-fullammer et helt år

Jeg ammet til barnet var åtte mnd. fordi jeg skulle på Roskilde, men var litt koseamming etter det også.

Hadde med babyen overalt, på hytteturer osv. Ikke noe problem, litt skriking må man tåle som foreldre.

Prøvde, men fikk vondt i skuldrene.

Ja, det gjorde jeg.

Syndet her også. Hadde mulighet til det.

Ja, alltid rent, men ofte leker strødd, måtte hjelpe til med å rydde minst to ganger hver dag.

Nei, ikke på den måten. Men en foreldre som trives og får litt egentid har også mye mer glede å komme hjem med.

Det må man gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte så mye lystgass! HERLIG.

-fullammer et helt år

Har ammet mine barn hhv 3 og 6 mnd.

Mine BABYER har ikke grått uten å få være skikkelig nær/få viljen sin. Når de blir større og situasjonen er en annen, blir også dette litt annerledes.

Har hatt både Ergobaby og Babybjørn. Liker Ergobaby best.

Prøvde til barn nr 1. Hun likte det ikke. Til nr 2 var alt, alt for travelt.

Her var de 17 og 18 mnd. Fordi jeg hadde sjangsen til å være hjemme så lenge med de.

Nei.

Ja og nei.

Anonymous poster hash: 79a77...361

Skrevet

-fullammer et helt år

Er jo bra om de bruker ergonomisk riktig bæresele da...

• Liker 1
Skrevet

De prektige mødrene er enkeltmennesker og er ikke en gruppe. De fleste av oss har sikkert erfart at det å være "perfekt" mamma er umulig. Mange slenger dritt og er besserwissere her på forumet. Kanskje er de ikke like tøfffe i trynet i det virkelige liv?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...